שיחה:הרמן הסה

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 8 שנים מאת ערן בנושא הרמן הסה

שמות מתרגמים[עריכת קוד מקור]

ספריו של הרמן הסה יצאו במספר מהדורות, ותורגמו ע"י מתרגמים שונים. מדוע צריך איזכור של המתרגמים בביליוגרפיה ? אין שום ייחוד בתרגומים או במתרגמים שמצריך את איזכור המתרגם. Arh 03:45, 16 דצמ' 2004 (UTC)

הרמן הסה[עריכת קוד מקור]

1. טעות ---בערך על הרמן הסה מוזכר שהרמן הסה עבור להתגורר ב-1919 בשוויץ הדרומית. ואחר כך לאחר שהוחרם ב-1943 כתוב שנית שעבר להתגורר בשוויץ. כאן יש מובן בלבול. הסה חדל לגור בגרמניה בתאריך הראשון. מקור הטעות בכך שיש להבדיל בין ההתגוררות בשוויץ לבין קבלת האזרחות השוויצרית. בלידתו היו להרמן הסה -לפי אביו - 2 אזרחויות: ברוסיה (אסטוניה) וגרמניה. אביו חשב עצמו לגרמני בלטי של אסטוניה (אז רוסיה). אימו נולדה בהודו. לחלק מהמשפחה המורחבת הייתה אזרחות שוייצרית. האב איבד בשלב מסוים את האזרחות השויצרית. לגבי הערך בעברית יש לבטל את המשפט על כך שעבר להתגורר ב-1943 בשוויץ כי כאמור הוא גר בשוויץ החל מהתאריך הקדום שבערך. למעשה כל הכתיבה של הסה מראה שהוא אזרח העולם ובמיוחד בעצם אזרח העולם ההומאני. התאריך שבו חזר להיות לא רק תושב אלא גם אזרח מצוי בערך באנגלית או גרמנית של הוויקיפדיה. לא בטוח שזה כל כך חשוב לערך העברי.

2. שלמות: חשוב לציין שהסה לא אהב כלל את האקלים ששרר בגרמניה כלפי זרים כבר מתקופת מלחמת העולם הראשונה, ואת הרגשת העליונות בגרמניה הוילהלמינית ולכן עזב את גרמניה אפילו שהיא בינתיים הפכה כביכול לדמוקרטיה "וימארית", הרבה לפני עליית הנאצים לשילטון. עוצמת היחס השלילי לגרמניה כמדינה מפליאה אם זוכרים שהסה הוא סופר גרמני. אבל גרמנית היא השפה גם של אוסטריה ושל מרבית השוויצרים. בשוויץ העדיף הסה לגור במוטניולה, בקנטון טיצ'ינו דובר האיטלקית! גם יחסו לנאציזם מעניין ביותר וכדאי להביא את החומר המצוי בגרמנית ורובו גם בגירסה האנגלית של המאמר בוויקיפדיה. כדאי לציין שאשתו השלישית של הסה- סימון הייתה יהודיה. הערך כולו קצר מידי וכדאי לשקול את הרחבתו. הידע שלי על הסה נובע מכך שאבי היה בחילופי מכתבים עם הרמן הסה.

דניאל בכרך

 85.250.242.63 16:50, 2 בספטמבר 2015 (IDT)תגובה


שלום דניאל,
תוכל להוסיף מידע זה בערך עצמו? אביהושיחה 18:29, 2 בספטמבר 2015 (IDT)תגובה
דניאל, תודה על התיקון והמידע המעשיר בדף השיחה. השמטתי מהערך את המשפט המדובר בהתאם להערתך. אשמח מאוד אם תוכל להרחיב את הערך. ערן - שיחה 23:47, 2 בספטמבר 2015 (IDT)תגובה