שיחה:השפעת השואה על גיבוש הזהות הישראלית

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

תכנים חסרים בערך[עריכת קוד מקור]

  • השואה בפוליטיקה הישראלית: בעיקר בהקשר השימוש שעשה בה מנחם בגין.
  • השואה במלחמות ישראל: להרחיב. אפשר להוסיף 1-2 פסקאות מתוך המאמר של תום שגב בנוגע לאופיה המיוחד של מלחמת המפרץ הראשונה בהקשר זה.
  • השואה בהתנתקות: השימוש בטלאי הכתום. יש עבודת תיזה שנכתבת בימים אלו בנוגע לאיקונוגרפיה של שואה, ובמסגרתה נכלל פרק בנושא "התנתקות/גירוש". אני מקווה לקבל את אישור המחברת לפרסמה כאן. כמובן שכל אחד אחר יותר מאשר מוזמן לתרום.
  • ספרות השואה והשינויים שעברה משנות ה-40 ועד שנות ה-2000.
  • נתן אלתרמן והוויכוח על שתי הדרכים. נדמה לי שזה יהיה הולם להציב כאן מובאה קצרה בנושא הזה, ורצוי שגם יהיה ערך משום שזהו תהליך היסטורי-חברתי מאוד חשוב.

מיותר לציין שכל הערה, משוב, הצעה או הכוונה יתקבלו בברכה. --פוסטמןשיחה 22:01, 30 יולי 2006 (IDT)

הערה: כמעט שליש מפסקאות הפתיחה מדברות על נורית גרץ. ללא קשר לחשיבותה למחקר, הנושא חשוב וכללי מדי, בשביל הצגת נושא מחקרה בכזה פירוט בפסקת הפתיחה. הערך הוא על תפקיד השואה ולא על גרץ, ולכן ניתן להציג רעיונות לטעון מי חקר אותן ולא להפך: "נורית גלץ עסקה רבות..." ובכך להפוך את מושא הערך. אסף 22:04, 30 יולי 2006 (IDT).
בנוסף אין מקום להזכיר את ספרה בפסקאות הפתיחה, אלא בפסקאות לאחר מכן, גם אם המטרה היא הצגת המושג "שלילת הגולה". אסף 22:06, 30 יולי 2006 (IDT).
קיבלתי ותיקנתי. --פוסטמןשיחה 22:13, 30 יולי 2006 (IDT)
יש להפוך את נושא הערך - כי העיקר הוא המחקר ולא החוקר, לכן יש לרשום משהו בסגנון:
כעת: "אחת הבולטות בקרב חוקרים אלה היא נורית גרץ, שעסקה רבות בתפקיד השואה בהגדרה העצמית של הציונות ובשינוי שעברה תפיסת השואה במהלך השנים, כתוצאה מהשינויים והאירועים ההיסטוריים שאירעו בחברה הישראלית"
הצעה כללית: "לאורך השנים, תפקיד השואה בהגדרה העצמית של הציונות ובשינוי שעברה תפיסת השואה במהלך השנים, כתוצאה מהשינויים והאירועים ההיסטוריים שאירעו בחברה הישראלית, נחקרה על ידי חוקרים רבים, בינהם נורית גרץ..."
ההצעה כאן מעט מסורבלת ולכן אולי כדאי לחשוב על נוסח חלופי, אך הרעיון הוא החלפת הנושא, כי החשיבות כאן היא על המחקר. בברכה, אסף 22:32, 30 יולי 2006 (IDT).
לדעתי הניסוח תקין. אני מעדיף תמיד לפתוח בשם החוקר ואז לפרט את התיאוריה, אחרת זה נראה כללי מדי (יש גם תקינה אקדמית בנושא, אם כי היא לא מיושמת כמעט בישראל). --פוסטמןשיחה 14:06, 31 יולי 2006 (IDT)

הצעה לאיחוד[עריכת קוד מקור]

הערך יכול לעמוד בפני עצמו ואין צורך לאחד אותו עם ערך אחר. אני נגד המחיקה. אור 16:42, 24 בינואר 2007 (IST)[תגובה]

לדעתי יש להוסיף קצת על מסעות בני נוער לפולין -- תומר 19:05, 15 באפריל 2007 (IDT)[תגובה]

מלחמת יום הכיפורים[עריכת קוד מקור]

הציטוט מהמאמר שעדיין לא פורסם - לא ברור אם מדובר במחקר מקורי (שאז אין להעלותו לוויקיפדיה) או שהטקסט בתהליכי פרסום.