שיחה:ועדת כהן

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 5 שנים מאת Drz בנושא דו"ח ועדת כהן ככתבו

הסרתי פרשנות מיותרת שהוספה לערך. יגיע הקורא בעצמו לפרשנות זו (או אחרת). הפרשנות שלי שולחת אותי למושג ההלכתי פסיק רישא, שמביא לתוצאה שונה לחלוטין. דוד שי 04:21, 30 יוני 2005 (UTC)

אולי לדוד שי ולעוד כמה ויקיפדים, ברור שאריק איננו "רוצח" או מי שהתיר ביודעין את הטבח בסברה ושתילה, אך רבים בארץ ובעולם נתפסו לסיסמה "אריק רוצח" שהגו אותה אנשים מתוכנו ולכן, חשוב להבהיר את העובדה (שאיננה משתנה חרף חילוקי דעות פוליטיים) שלכל היותר ניתן היה להאשים את אריאל שרון באי-חיזוי, ולפי היגיון זה ניתן היה להאשים את בוש (או מי משרותי המודיעין האמריקניים) באי חיזוי או אי מניעת אסון התאומים (אף כי יש ראיות או ראיות לכאורה למחדלים שהיו בקשר לאסון זה). לצערי, המציאות בארץ ובאירופה מראה שלא תמיד ניתן לסמוך על "השכל הישר" והעובדתיות של הציבור המשכיל, בניגוד לסברה הרשמית שהויקיפדיה מציגה. Amirpedia 11:21, 30 יוני 2005 (UTC)
למרבה הצער כל שכתוב בערך על יחס הוועדה לשרון הוא "הוועדה המליצה ששר הביטחון אריאל שרון יסיים את כהונתו, ושתיק הביטחון לא יופקד יותר בידיו". אין כאן מילה על הפגמים שמצאה הוועדה בתפקודו של שרון, אלא רק על מסקנותיה. רצוי מאוד שמישהו יביא לנו את העובדות. את המשמעות נמצא בכוחות עצמנו. דוד שי 18:52, 30 יוני 2005 (UTC)
אם אין אני לי, מי לי? הוספתי את המשפט העובדתי החסר. מובן שנדרשת הרחבה נוספת של העובדות. דוד שי 18:58, 30 יוני 2005 (UTC)

דו"ח ועדת כהן ככתבו[עריכת קוד מקור]

מדוע אין כל הפניה לדו"ח ועדת כַּהַן במלואו וככתבו, ולוּ כפריט בפרק "לקריאה נוספת"? ספר הדו"ח אכן אזל מהשוק, אך הוא עדיין נגיש למבקשים לעיין בו. הספר מצוי באוספים ציבוריים (בהן הספרייה הלאומית, ספריית משרד המשפטים, ספריית 'שער ציון' בתל אביב, ארכיון מכון ז'בוטינסקי, ועוד). שמו הרשמי: דין וחשבון / ועדת-החקירה לחקירת הארועים במחנות הפליטים בבירות התשמ"ג, הוגש ע"י על ידי יצחק כהן... אהרן ברק... יונה אפרת. Drz - שיחה 12:14, 3 באוקטובר 2018 (IDT)תגובה