שיחה:כבידה קוונטית

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

שמתי לב לכמה בעיות עם הערך. קודם כל, בסעיף של סתירות בין מכניקה קוונטית ליחסות כללית מוצגת סתירה-לכאורה עם היחסות הפרטית- הרעיון בסעיף זה הוא להראות כיצד היחסות הכללית והמכניקה הקוונטית לא מתיישבות, לא להראות כיצד בעבר גם המכניקה הקוונטית לא התיישבה עם היחסות הפרטית.

עוד בעיה היא, שבסעיף שעוסק במדוע על שתי התיאוריות להתיישב מוצגות דוגמאות של חורים שחורים ותחילת היקום כדרך להראות מדוע עליהן להתיישב, מפני שבמצבים אלו השפעותיהן של שתי התיאוריות גדולות. אך זהו אינו הטיעון של מדוע עליהן להתיישב- הטיעון הוא פשוט ששתיהן מנסות לתאר את אותו היקום! זה לא משנה אם ישנם מצבים שבהן תוצאות שתי התיאוריות מורגשות במיוחד, מפני שגם כאשר אחת מהן פחות מורגשת היא צריכה להיות נכונה. העולם לא מתחלק לחוקים של אובייקטים מאסיביים, וחוקים נפרדים לאובייקטים קטנים. גם ללא הדוגמאות של חורים שחורים ותחילת היקום עדיין על חוקי הטבע להיות עקביים.

ר.בשה (בשיתוף עם ד.גבאי)

נראה כי הערך אינו מעודכן לחלוטין או שגוי מלכתחילה[עריכת קוד מקור]

לדוגמא נטען כי עוד לא נתגלו חלקיקים עם ספין שלם אך בוזון W למשל הוא חלקיק כזה. נאמר כי לשבירת סימטריה אין מנגון ידוע, אך ישנם כמה דוגמאות לכך שנתוני יסוד מסבירים שבירה ספונטנית בטבע (כמו הפרשי מסה (או קיום לעומת היעדר מסה) בשבירת סימטרית הכיול של שדה אלקטרוחלש)... Dalila - שיחה 01:43, 11 בפברואר 2014 (IST)[תגובה]