שיחה:כימאי מורשה

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

הסבר לשחזור מעריכת יעקב בויקי" לעריכתו של "דוד שי"[עריכת קוד מקור]

שיחזרתי את עריכתו של יעקב בויקי מהסיבות הבאות:

  1. התוספת לגבי התואר מטעם האירופי אינה נכונה. מדובר בתואר שונה ולא נכון להוסיף את ההערה כשם שלא נכון לציין בפרס ישראל שתואר דומה ניתן על ידי האקדמיה השוודית למדעים.
  2. הפסקה שנמחקה לא הייתה פרסומת (למה???) אלא תיאור של משמעות קבלת התואר בעיני החברה המעניקה אותו והקהילה המדעית המקובצת סביבה.
  3. לגבי שינוי "תואר הניתן בידי החברה" ל"המוכר על ידה" - מכיוון שאינני מבין בבירוקרטיה הזו וכך כתוב באנגלית, שיחזרתי את התיקון. אם התיקון מבוסס על ידע כל שהוא - בבקשה.

בברכה, --אורי שיחה 02:24, 7 בנובמבר 2006 (IST)[תגובה]

הבהרה קטנה: אורי מתכוון ליעקב בויקי, ולא לעורך ויקי. דודסשיחה 02:42, 7 בנובמבר 2006 (IST)[תגובה]
צודק! סליחה! תיקנתי. --אורי שיחה 05:49, 7 בנובמבר 2006 (IST)[תגובה]
כימאי מורשה זה תואר שניתן בלבדית באנגליה ואוסטרליה? בשאר העולם הם "כימאים"? דורית 02:44, 7 בנובמבר 2006 (IST)[תגובה]
שלום דורית, לא מדובר, להבנתי, בתואר אקדמי השונה מתואר אחר, אלא במעיין אות כבוד המציין את השגיך בפני שאר הקהילה. כל מי שלא זכה בהוקרה על פועלו יצוא הדופן הוא אכן "סתם כימאי", גם אם הוא אנגלי או אוסטרלי. אות זה אכן ניתן על ידי החברות האנגלית והאוסטרלית בלבד. יש לו מקבילות אחרות, השונות ממנו, ואולי בסופו של דבר יהיו לנו ערכים גם עליהם (ואולי לא). יום טוב, --אורי שיחה 05:49, 7 בנובמבר 2006 (IST)[תגובה]
אני מבקש מאורי ומשאר העורכים הנכבדים לנסות ולהבין מדוע בזבזתי מזמני על נסיונות לשפר את הערך. ייתכן ותיקוני לא היו טובים, אבל הערך כמות שהוא אינו מעביר את הרושם הנכון על נשוא הערך. כשנכסנתי לערך חשבתי שיש בעולם דבר מקביל ל"חשמלאי מורשה" אשר לא שמעתי עליו. רק לאחר קריאה מרובה באתר של מעניקי התואר הזה הבנתי שבסה"כ מדובר על "רקע אדום" לכימאי ששילם כסף לאגודה הזאת ויש לו מספיק ותק כדי ללכת עם צל"ש עצמי. אפילו את המשמעות של התואר - הזכות לרשום את האותיות CChem, אחרי השם שלו, הוא שחזר. לגבי התואר האקדמי, התרגום של האנגלית לא נכון. המילה accredited פירושה, לפחות במילון של אתר dictionary, "מוכר על ידי" ובדיקה זאת עשיתי לפני ששיניתי את הערך. האגודה אינה מחלקת תארים אקדמיים אלא תארי כבוד בלבד. כל טוב. יעקב בויקי 09:15, 7 בנובמבר 2006 (IST)[תגובה]