לדלג לתוכן

שיחה:לווייתן דלוע-ראש

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

השם בעברית[עריכת קוד מקור]

פנייתי לאקדמיה:

האם יש מונח עברי מוסכם ללוייתן מהסוג "Melon-headed whale" שמות נוספים many-toothed blackfish או electra dolphin שם מדעי Peponocephala electra לא מצאתי במונחון שבאתר. פרטים באנגלית אודות הלוויתן http://en.wikipedia.org/wiki/Melon-headed_whale ויקידפיה העברית צריכים את הנתון בשביל לתרגם את הערך, ר' העמוד הבא ויקיפדיה:מיזמי ויקיפדיה/היונקים שהצליחו לשחות

מספר הפנייה: 16743

תשובה:

שלום וברכה,

מכיוון שלחברי הוועדה לזואולוגיה לא היו הצעות, פניתי לד"ר דני כרם מאוניברסיטת חיפה. היונקים הימיים הם תחום התמחותו. הבאתי לפניו את שמות melon-headed whale בשפות שונות על פי ערכי ויקיפדיה קיימים: "דולפין גס-ראש" (פולנית), "דולפין רחב-פנים" (רוסית), או שם המכיל את הרכיב אֵלֶקְטְרָה (כמה לשונות רומניות), או את הרכיב "מלון" (שוודית) או "אבטיח" (ערבית).

ד"ר כרם הסביר שהבחירה בין 'לוויתן' ו ,'דולפין' שרירותית. בגודלו הוא מתאים להגדרת הדולפין והוא בן למשפחת הדולפיניים, ובכל זאת הוא והדומים לו (קטלן גמדי ועוד) קרויים כולם whale באנגלית.

הצעתו לפי שעה: לוויתן דְּלוּעַ-רֹאשׁ. התואר דָּלוּעַ מלשון דלעת-דלועים אינו קיים במילונים למיטב ידיעתי, והוא נגזר במיוחד בעבור השם הזה.

בברכה, ד"ר קרן דובנוב

נמצאו קישורים חיצוניים שצריכים תיקון (אוקטובר 2022)[עריכת קוד מקור]

שלום עורכים יקרים,

מצאתי קישור חיצוני אחד או יותר בלווייתן דלוע-ראש שזקוק לתשומת לב. אנא קחו רגע כדי לבדוק את הקישורים שמצאתי ולתקן אותם בערך אם נדרש. מצאתי את הבעיות הבאות:

כאשר תסיימו לערוך את השינויים הנדרשים, אנא בקרו בדף השו"ת למידע נוסף לתיקון בעיות עם הקישורים לעיל.

הודעה זו תופיע רק פעם אחת לקישורים אלו.

בידידות.—InternetArchiveBot (דווח על באג) 14:46, 9 באוקטובר 2022 (IDT)תגובה