שיחה:מחזמר

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

ביטויים סובייקטיביים[עריכת קוד מקור]

בערך מופיעים הרבה ביטויים שמביעים דעה, וממש לא מתאימים לערך אנציקלופדי: "דברים צפויים מראש" או שמחזמר נוצר כדי להפוך ספר ל"יותר פופולרי". זה שטויות, מחזמר הוא ז'אנר בפני עצמו, ואין שום סיבה להציג אותו כנחות.

בקשר לביטויים הסובייקטיביים[עריכת קוד מקור]

הורדתי את מה שנטען שזה כדי לעשות את הספר ליותר פופולרי, וגם את מה שנטען שזה מחזה קל. פנטום האופרה זה לא מחזה קל, ויש עוד הרבה מחזות זמר לא קלים, לכן אין לטעון שזהו ז'אנר קליל.

ריקוד כחלק מהגדרת מחזמר[עריכת קוד מקור]

זה לא נכון שאין מחזות זמר ללא מחול/ריקוד וכו' וזו הסיבה ששיניתי את הניסוח. יש מחזות זמר שהם ריקודיים מאד, יש כאלה שכלל לא. ב"עלובי החיים" למשל, אין ריקודים. יש תנועה כמתבקש מהעלילה, כפי שיש בכל מחזה, מעצם היותו הופעה תיאטרלית, שחקנים מתבקשים לנוע (למשל שיכורים רוקדים בפונדק, או אורחים שרוקדים ואלס למשך כמה שניות בחתונה) אבל אלה סצינות קצרצרות שהן חלק מהמשחק, לא מלהקים אליו רקדנים, אין ריקודים או מחול ממש (כפי שמקובל במחזות זמר), ועדיין זה מחזמר לכל דבר. כלומר, מה שאני מנסה לומר, הוא שהריקוד הוא אמנם פופולרי ברוב מחזות הזמר, אבל לא בכולם. הוא אינו הכרחי והוא לא מה שהופך מחזה למחזמר.

--Trilliane 02:04, 28 בינואר 2008 (IST)[תגובה]


גם בתיאטרון יש תמיד תנועה, למשל שפת גוף, מחזמר מתאפיין בנקודת המפגש שהוא יוצר ומאפשר בין אמנויות שונות מבלי לקבוע שאמנות אחת נחותה ביחס לשניה, ההגדרות שלך באות לבטל זאת יש נקודות השקה בין תיאטרון, מחול, אופרה ומחזמר וזה מוטעה לדעתי לצאת בהגדרות שיוצרות גבול ברור, המילה תיאטרון מחול מוסיקלי מגדירה טוב יותר את נקודת המפגש הזאת.
יאיר-חקלאי 18:36, 28 בינואר 2008 (IST)[תגובה]
לא ממש הצלחתי להבין את הרלוונטיות של התשובה שלך. הרעיון הוא בהגדרה של "מחזמר" היא להסביר מה מאפיין ומייחד את הסוגה. ברור שמחזמר סופח אליו גם תכונות של הופעה על במה, זה לא משהו שדורש ציון מיוחד. אבל לטעון שמחול/ריקוד הוא אינטגרלי ממחזמר זה לא נכון, זה אפשרי ונפוץ מאד אך לא הכרחי, ועובדה שיש מחזות זמר שאינם כאלה, והם לא פחות "מחזמריים". בשורה התחתונה: ראוי ונכון לכתוב שריקוד הוא מאפיין נפוץ של הסוגה, אבל לא נכון לכתוב שהוא מה שמגדיר אותה ככזו, והמשפט, אין מחזמר ללא תנועה" סתם מבלבל לדעתי. אני רוצה לשנות את העריכה אבל אני לא רוצה להיגרר לקרב עריכה על זה.
--Trilliane 01:40, 29 בינואר 2008 (IST)[תגובה]
אני מציע שתשני ואם ארגיש שיש צורך לשנות אז גם אני אשנה, אינני נוהג להכנס למלחמות עריכה.
--יאיר-חקלאי 19:54, 29 בינואר 2008 (IST)[תגובה]

הערות הצעות[עריכת קוד מקור]

להגיד שדוד הפך לקאלט זה סובייקטיבי לגמרי מחזות זמר ישראלים שכדאי לציין פיטר פן הקוסם אסתר המלכה

הקובץ הבא מוויקישיתוף שמשמש בדף הזה או בפריט הוויקינתונים שלו הועמד למחיקה[עריכת קוד מקור]

הקובץ הבא מוויקישיתוף שמשמש בדף הזה או בפריט הוויקינתונים שלו הועמד למחיקה:

להשתתפות בדיון המחיקה יש לעיין בדף הצעת המחיקה. —Community Tech bot - שיחה 01:53, 10 באוקטובר 2020 (IDT)[תגובה]

הקובץ הבא מוויקישיתוף שמשמש בדף הזה או בפריט הוויקינתונים שלו הועמד למחיקה[עריכת קוד מקור]

הקובץ הבא מוויקישיתוף שמשמש בדף הזה או בפריט הוויקינתונים שלו הועמד למחיקה:

להשתתפות בדיון המחיקה יש לעיין בדף הצעת המחיקה. —Community Tech bot - שיחה 06:23, 30 ביוני 2021 (IDT)[תגובה]