שיחה:מטרופולינים בישראל

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

המין הדקדוקי של מטרופולינים[עריכת קוד מקור]

שלום רב, טבעת-זרם, קודם כל תודה על ההערות והתיקונים בערך, זה הופך אותו למהימן ורחב יותר. הייתי שמח לדעת מדוע שינית את המין הדקדוקי כאשר מופיעה המילה "מטרופולין". לפי קביעת האקדמיה ללשון העברית, מינו הדקדוקי של השם "מטרופולין" הוא נקבה, ומספרו יחיד ('מטרופולין גדולה'). ברבים: מטרופולינים (גדולות). מוזמן לקרוא על כך. אשמח שתאשר שאוכל לתקן בחזרה.

שלום רב גם לך Yair BN, התיקון מ"ארבע המטרופולינים" ל"ארבעת המטרופולינים" הוא שגוי מכיוון שהמין הדקדוקי של מטרופולין הוא נקבה, והסמיכות של ארבע זה ארבע, ולכן זה אמור להיות "ארבע המטרופולינים". אשמח שתאשר שאוכל לתקן בחזרה.

אני כותב לכם ומבקש את אישורכם על מנת שלא יהיו עריכות מנוגדות אחד עם השני, ועל מנת שעורכים נוספים לא ישנו גם כן את המין של מטרופולין בערך. 06:17, 23 באפריל 2022 (IDT)

תל אביב היא רבע מהגוש בהגדרתו הקטנה ביותר[עריכת קוד מקור]

למה לקרוא לגוש דן בערך, אשר קרוי בערך עליו "גוש דן", "מטרופולין תל-אביב"? יש לתל-אביב איזה בעלות על הגוש?

@מחסל האגדות אורי9 - שיחה 15:28, 18 ביוני 2023 (IDT)[תגובה]

מיני מטרופולין[עריכת קוד מקור]

איך להתייחס לגושים עירוניים שאינם מטרופולינים רשמיים. למשל קריית גת, המרחב של אשדוד-אשקלון (יחד או בנפרד מקריית גת), מרחב חדרה-זכרון יעקב, אום אל פאחם והמשולש הצפוני, ראשל"צ ועוד. אפשר להצביע על פרמטרים שונים הנכללים בהם או יכללו בהם בעתיד הקרוב כמו בית חולים אזורי, משרדי ממשלה אזוריים, מרכז אקדמי, תוכניות בינוי נרחבות המגיעות אף ל300 אלף תושבים בחלק מהערים המרכזיות ועוד.

מצחיק שערים שונות חולמות על תואר המטרופולין החמישית ומלבד עפולה או נצרת גם קריית גת ואפילו דימונה ואילת מעוניינות להיקרא כך. אולי צריך איזו הגדרה כזאת לערים מרכזיות או מטרופולינים קטנים יחסית כמו באר שבע כמיני מטרופולין ולא מטרופולין אמיתי ברמת גוש דן או חיפה והקריות. 2A10:8012:7:98E9:29DD:E5C4:43EF:740D12:59, 20 בדצמבר 2023 (IST)[תגובה]