שיחה:מערכת לא ליניארית

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

נראה כי למערכת לא לינארית יש זכות כערך עצמאי. אם אין התנגדויות מיוחדות, התבנית תוסר ב-48 שעות הקרובות. בברכה, אסף 07:56, 7 מרץ 2006 (UTC).

התבנית הוסרה. אם יש התנגדויות ניתן לנהל דיון כאן על כך. אסף 09:12, 9 מרץ 2006 (UTC).
שלום רב, אני מסכים עם הנאמר. על כן, מצאתי לנכון להרחיב את הערך החשוב.אורי דטינקה 17:05, 4 אוגוסט 2006 (IDT)
בהחלט יש מקום לערך הזה וטוב שהוא הורחב. טרול רפאים 18:57, 4 אוגוסט 2006 (IDT)

כמה הערות[עריכת קוד מקור]

ההערות שלי הן בנושא של הנדסת חשמל בלבד:
1. הגדרה של מערכת לא ליניארית היא פשוט מערכת שמתוארת על ידי משוואה דיפרנציאלית לא ליניארית. בהנדסת חשמל נהוג לעבוד כמה שרק אפשר עם מערכות ליניאריות שמקיימות תכונה נוספת: קביעות בזמן, כלומר מערכות ליניאריות שבהן שינוי זמן הקלט רק מזיז בדיוק באותה מידה את זמן הפלט). מערכות שמקיימות שתי תכונות אלו נקראות מערכות LTI (Linear Time Invariant).
2. המינוח של אי סדר מוחלט הוא פשוט לא נכון - מה שכן נכון הוא שהתנהגות המערכת עלולה להיראות בציר הזמן (לדוגמא) כאילו יש בה אי סדר מוחלט, כמו כל מערכת כאוטית.
3. הדוגמא של קבל כרכיב לא ליניארי היא פשוט לא נכונה. קבל הוא רכיב ליניארי (כמו נגד וכמו משרן) כיוון שהמשוואה המקשרת בין המתח לזרם שבין הדקיו היא משוואה ליניארית (). במאמר מדובר על הצורה שאינה צורה של קו ישר של העקום המתאר טעינת קבל - אבל אין לזה כל קשר למערכות לא ליניאריות.
קובי

אז תתקן. טרול רפאים 11:03, 7 אוגוסט 2006 (IDT)

אורי שלום, בדרך כלל אדם שאינו בקיא בנושא עליו הוא כותב, אינו תוצב אותו . כפי הנראה אתה לא מבין כלל בחשמל , על כן השאר את הנושא למבינים יותר ממך בנושא . מערכת ליניארית (רק לשם הבנה) הינה מערכת קונבולוציונית הפוכה אשר בתיאום עם פרמטרים משתנים ניתן לקבל שיקלול של דיפרניאלים ממוצעים בזמן . בתודה אנא תקן את הערך .

אתה בטוח שאתה מבין מה שכתבת? בינתיים עדיף שתניח לאחרים לעבוד על הערך... odedee שיחה23:10, 12 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]