שיחה:מצחתה

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

מדוע הקטעים הבאים שייכים לערך בנושא מצחתה דוקא? מדובר בקטעים העוסקים בהיסטוריה כללית של יהדות גאורגיה.

"סביר כי, רעיונות הנצרות מצאו הד בקרב יהודי גאורגיה, כיוון שראו בה סוג של התחדשות האמונה היהודית, וזאת עוד בטרם נתקבלו על-ידי הגאורגים עצמם, שאמונתם הושפעה מן הדת הפרסית. מצד שני, יתכן כי מסורת זו טופחה על ידי הכנסייה מתוך מטרה לחזק את מעמדה של הנצרות בגאורגיה בתחילת דרכה ולהעניק לה לגיטימציה. כך או אחרת ניתן להסיק ממסורת זו על קיומו של ישוב יהודי גדול ומבוסס בגאורגיה בתחילת המאה ה-4, אם כי לא ניתן לדעת מה היה גודלו".

"===יהודי מצחתה בימי הביניים=== היהודים בימי הביניים היו צמיתים כיתר הגאורגים בגאורגיה. תעודות מימי הביניים מספרות שהיהודים היו פעמים רבות קרבן למעשי שוד וחטיפה של אצילים-שודדים. התעודות מספרות על מסכת קשה של מעשי אכזריות וסחיטה, שהובילה לבריחת היהודים מעריצות אדוניהם בעוד הם מעדיפים את חסות המנזרים או המלוכה. [1]"

Jordi 08:34, 31 בדצמבר 2006 (IST)[תגובה]

לגבי החלק הראשון: העדויות הקדומות ביותר לקיומם של יהודים בגאורגיה הם במצחתה או מתייחסים למצחתה, שהייתה בירת הממלכה הגאורגית העיקרית דאז ממלכת כארתלי. העדויות הן ארכיאולוגיות ובכתובים של דברי הימים של גאורגיה. גם הפצת הנצרות בגאורגיה החלה למעשה במצחתה, והראשונים אליהם פנו להפצת הנצרות היו היהודים במצחתה.
לגבי החלק השני: תיקנתי קצת. שוב העדויות לגבי היהודים בגאורגיה מגיעות ממצחתה.
Geagea 03:30, 1 בינואר 2007 (IST)[תגובה]

קישור שבור[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 16:54, 4 במאי 2013 (IDT)[תגובה]

נמצאו קישורים חיצוניים שצריכים תיקון (אפריל 2023)[עריכת קוד מקור]

שלום עורכים יקרים,

מצאתי קישור חיצוני אחד או יותר במצחתה שזקוק לתשומת לב. אנא קחו רגע כדי לבדוק את הקישורים שמצאתי ולתקן אותם בערך אם נדרש. מצאתי את הבעיות הבאות:

כאשר תסיימו לערוך את השינויים הנדרשים, אנא בקרו בדף השו"ת למידע נוסף לתיקון בעיות עם הקישורים לעיל.

הודעה זו תופיע רק פעם אחת לקישורים אלו.

בידידות.—InternetArchiveBot (דווח על באג) 00:05, 16 באפריל 2023 (IDT)[תגובה]