שיחה:מקור חיים

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

ישיבת מקור חיים[עריכת קוד מקור]

ישיבת מקור חיים המקורית שנוסדה בירושלים בשנת ת"ש (1940) ואשר העמידה מאות רבות של תלמידים, מהם התגלו בעתיד רבים מראשי הישיבות ומורי ההוראה בארץ ובחו"ל, הינה ישיבה החיה קיימת ונושמת מאז ועד הלום, ועד בכלל!

הישיבה אינה משוייכת לשום חוג, אולם בשנים האחרונות, עם הדבקת התוויות המגזריות לישיבות לפי סוג התלמידים השוהים בין כתליהן, מקוטלגת ומכותרת ישיבה זו כשייכת יותר לחוג החרדי של "העדה החרדית", משום שאינה נוטלת כספים מתקציבי המדינה.

ראשי הישיבה היו רבה של שכונת מקור חיים הרב ברוך יצחק לוין (נפטר בתשמ"ט 1989) והרב משה טיקוצ'ינסקי (נפטר בתשמ"ח 1988). בשנית מתקדמות יותר כיהנו כמגידי שיעורים בישיבה הרבנים: ר' שלום שבדון; ר' עזרא ברזל; ר' עובדיה יוסף (יבדל לחיים); ר' חיים אהרן טורצ'ין; ור' משה שמעון וינטרוב.

בעת שיסד הר' שטינזלץ את ישיבתו הראשונה בשכונת מקור חיים הירושלמית, בסמיכות מקום לישיבת מקור חיים הוותיקה, פנו אליו ראשי הישיבה הראשונה בבקשה להחליף שם. כידוע שם של ישיבה מהוה זכות קניינית, ובפרט בישיבה המתקיימת על תרומות מנדיבי עם מחו"ל זה כבר עשרות שנים. הרב שטינזלץ סירב, וכל ישיבותיו וסניפיהן וגלגוליהן הינן תחת התו של "מקור חיים"; כאמור, לפי דעתינו ודעת ראשי הישיבה מלפני עשרות שנים השם הינו גזול. לא זו בלבד, הר' שטינזלץ אף הקים באותה תקופה את עמותת ישיבתו, בעוד העמותה של ישיבת מקור חיים האורגינאלית עדיין היתה אגודה עותומנית בלבד. כמעט בלי ידיעה היו עלולים לעבור נכסי הנדל"ן שנתרמו לעשיבת מקור חיים המקורית והאמיתית לשליטת העמותה החדשה... שימת לב כמעט מקרית של פקיד במשרד הפנים שהכיר מקרוב את ראשי ישיבת מקור חיים האמיתית הביאה לידי הקמת העמותה של ישיבת מקור חיים. דבר ששימר על נכסי הישיבה מגזל. נחשלות יחסית של ישיבת מקור חיים, מבחינת פרסומת מיתוג תקשורת ומיחשוב, גרמה לכך ש"ויקיפדיה" וכל המבקרים והמתעניינים מכירים אך ורק את ישיבת מקור חיים הלא מקורית וששמה נתון במחלוקת עמוקה.

הישיבה הוציאה בשנת תש"ן (1990) את "ספר היובל" למלאת חמישים שנה להווסדה. בספר זה מסודרים פרקי זכרונות וכן אסופת מאמרים תורניים והלכתיים מאת מאות מחשובי חניכי בוגרי ותלמידי הישיבה מחמישים שנותיה הראשונות.

כיום ממוקמת הישיבה ברחוב חיי אדם מס' 28 בשכונת מאה שערים.

הכותב הינו חבר עמותת ישיבת מקור חיים מזה כעשרים ואחת שנה, וכיום יו"ר עמותת ישיבת מקור חיים, ומנהל הישיבה.