שיחה:מקלדת אלקטרונית

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

שלום לכולם!

  • אני לא מכיר את "המלוטרון הישן", אבל אני יודע שהאורגן שלי שהוא לא ישן בכלל, עובד בעזרת השמעת הקלטות. משתמע מן הכתוב שכלים המשתמשים בשיטה זו הם ישנים.
  • במקור השתמשתי במאמר בביטוי "אורגן חשמלי" אולי היתה זו טעות, אך הכינוי "סינתיסייזר" נראה לי אף הוא טעות, שכן במאמר דיברתי על שתי שיטות להפקת צלילים, כשרק אחת מהן היא הסינטוז (השיטה השנייה) שעל שמה לפי דעתי נקרא הסינטיסיזר. אני לא בטוח ב - 100 אחוז שכלים המפיקים צלילים ע"י השמעות הקלטות (השיטה הראשונה) לא צריכים להיקרא כך. אבל אני בטוח למדי.
  • קלידים נשמע לי כמו כינוי, כאנציקלופדיה אולי יש שם יותר טוב?

אחת מהסיבות שלא ביצעתי שינויים רלונטיים במאמר ובקשורים אליו, היא כי אני לא רוצה להיכנס למלחמת שינויים. אני מקווה שבעזרת השיחה הזאת נוכל להגיע להגדרות הטובות ביותר.

בברכה

קודם כל דף השיחה קיים בדיוק בשביל מה שציינת אז טוב שנהגת כך.
  1. ממש לא משתמע מהכתוב שהכלים בשיטה זו ישנים. המלוטרון מוצג כדוגמא. כמובן שכיום יש סמפלרים למיניהם שפועלים כך (בדגימה דיגיטלית ולא אנלוגית)
  2. אורגן חשמלי הוא טעות רצינית. זהו כלי נגינה אחר ולכן השם הזה יורד
  3. רוב המקלדות בימינו פועלות באמצעות סינטוז והדגימות הם רק מערכת משנית. לכן רובם הם סיניתיסייזר בעל מקלדת. אבל יש מקלדות שמשתמשות בדגימות או מפיקות רק מידי ולכן הן לא סינתיסייזרים בהגדרה ובכלל לא צריכים להחשב כאותו כלי נגינה. בכלל מקלדות זה שם מאוד כללי שלא אומר הרבה על דרך הפקת הצליל. הרי אין קשר בין צ'מבלו לצ'לסטה. בכל אופן מקובל לראות בהם קרובי משפחה. עכשיו שאני חושב על זה יש לי שם יותר מדויק...Pasteran 17:00, 20 מאי 2004 (UTC)
  • אשמח לדעת איך בדיוק החלטת ש"אורגן חשמלי הוא טעות רצינית".
  • גם אשמח לדעת מה הסימוכין שלך שרוב המקלדות בימינו פועלות באמצעות סינטוז.
  • מקלדת אלקטרונית זה שם איום ונורא, גם במקלדת של מחשב יש מעבד ואפילו אלקטרונים!

השם מקלדת(מוזיקה) כבר היה יותר טוב.

  • הכותרת "השוואה בין פסנתר לקלידים" חורקת וצורמת, כל חובב פסנתר היה בוכה. הרי חלק מהפסנתר הם הקלידים.


  • http://en.wikipedia.org/wiki/Synthesizer#Electronic_organs_vs._synthesizers
  • תכנס לחנות כלי נגינה. רוב המקלדות יהיו סינתיסייזרים דיגיטליים
  • זה תרגום של Electronic keyboard. אפשר להגיד מקלדת מוזיקה אלקטרונית אבל זה שם מסורבל מדי. אף אחד לא יתבלבל עם מקלדת מחשב. טכנית זה השם הכי מדויק שיש גם אם הוא לא מקובל. כותרת של מקלדת או קלידים מיועדת לחלק ספציפי של כלי הנגינה או לשם המשפחה
  • יש הרבה דברים שראוי לשנות בתוכן המאמר. לך על זה.

Pasteran 18:08, 20 מאי 2004 (UTC)

1)עדין לא ברור לי איך החלטת ש"אורגן חשמלי" זה "טעות רצינית". ביחוד לאור כותרת המאמר שאתה בעצמך הבאת. 2)שים לב שבמרבית המאמר, מדובר על כלים מאוד ישנים (לפני שלושים שנה!) באותה תקופה הזיכרון היווה מצרך יקר, ולכן לא השתמשו בשיטת הדגימות הנהוגה כיום. אכן יש איזכור בסוף המאמר לסינטיזיר מודרני, אך מה בכך?.

  • תיכנס אתה לחנות נגינה, תסביר לי אחר כך איך החלטת באיזו מן המקלדות הדיגיטליות הצליל מופק ע"י מעבד, ובאיזו מהן הוא מושמע מהקלטות.

אני מפנה אותך למאמר http://www.yamaha.com/yamahavgn/CDA/ContentDetail/ModelSeriesDetail/0,6373,CNTID%253D2774%2526CTID%253D205500,00.html פיסקה שלישית. כמו כן אם אתה כבר באתר, אתה יכול לראות את המקלדות השונות ולראות כיצד מופקים צליליהם. (אני כבר עשיתי את הבדיקה).

  • זה נחמד שאתה חושב שזה שם מדויק, אבל זו יומרה להשתמש בשם שאתה יודע שהוא לא מקובל, שאתה המצאת בעצמך. מה גם שיש שמות מקובלים יותר (אפילו שאתה חושב שהם טעות).

הייתי מצפה שלפני שינוי מאמר קיים תיערך בדיקה אמיתית האם השינוי נכון או לא. כמו כן לא ברורים לי הקריטריונים לפיהם אתה מחליט ששם אחד בשפה העברית (שם שאתה המצאת) טוב יותר משם אחר. לצורך העניין אני ממציא את "אורגן חשמלי". במה טובה המצאתך מזו שלי?

מה שבטוח הוא שלא מדובר כאן על אורגן חשמלי. שים לב מה נכלל באורגן חשמלי (או אלקטרוני) באתר שנתת. כמו כן http://www.allmusic.com/cg/amg.dll?p=amg&uid=UIDSUB040401161409061910&sql=S21147 כאן מוגדר מהו אורגן חשמלי וההאמונד כדוגמא. כפי שהוסבר בקישור הקודם דרך הפקת הצליל שונה. יכול להיות שאם הם היו מומצאים היום הם היו נחשבים סוג של סינתיסייזר אבל לא ההפך.

יכול להיות שהיום השימוש בדגימות רב יותר. זה רק מחזק את הטענה שהשם סיניתיסייזר לא מדויק. ומכיוון שאורגן לא נכון אנו נשארים אם השם הכללי "מקלדת". ומכייון שלא מדובר על מקלדות שהצליל מופק באופן טבעי יעני פסנתר, עוגב וכו' צריך להדגיש שזו מקלדת חשמלית או אלקטרונית. אם יש לך שם חלופי ל"מקלדת אלקטרונית", שזה לא המצאה שלי (לצערי), תציע! Pasteran 12:27, 22 מאי 2004 (UTC)