שיחה:מרדכי ניומן

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

להרחבת הערך[עריכת קוד מקור]

לא הייתה לי גישה למקורות הלא-לקסיקוניים שברשימה (גם הנקרולוג בשנתון לחקר המקרא, אבל בעיקר הקובץ שהוציא ניומן לזכרה של אשתו ועבודת המוסמך של אילה יהב על הוצאת הספרים. המקור הראשון יוכל לבטח לשמש להרחבה ניכרת של הערך (שבחלקו, לצערי, כתוב בצורה לקסיקונית). המקור השני יוכל לשמש לכתיבת ערך נפרד על הוצאת מ' ניומן, שפעלה בארץ במשך למעלה משלושה עשורים והוציאה מאות כותרים, או למצער לכתיבת תת-ערך עליה במסגרת הערך הנוכחי. (ייתכן שנכתבו עליו דברים נוספים, למשל בירחון התאחדות הוצאות הספרים בישראל "הספר בישראל".) אביעדוסשיחה ט"ו בטבת ה'תשע"ג, 19:28, 27 בדצמבר 2012 (IST)[תגובה]

  • משטרת היישובים העבריים – אצל תדהר נטען כי הוא ארגן את "חטיבת" ה-JSP ב-1938; אולם הכוח הוקם לפני כן, ותדהר טועה אפילו בסדר של ראשי התיבות ובפירושם, כך שקשה להסתמך על זה. בקובץ "מזכרת" (תשל"ב), עמ' 64, כותב ניומן כי "אז קמה פלוגת J. S. P. פלוגה של חיילים משוחררים מהגדוד העברי (למעשה חלק ניכר של המגוייסים באו מבוגרי ווינגייט) אשר היתה קשורה עם המפקדה הצבאית בצפון הארץ". האם פשוט ארגן את הפלוגה הזו?
  • פרסם את השבועון העברי "העם" – האם בשבתו בניו-יורק?
  • founder and president, Maran, Jerusalem Book Manufacturing Co. Ltd., Jerusalem – ?
  • האם הוצאת מ' ניומן פעלה עד 1977 או עד 1980? אביעדוסשיחה ט"ו בטבת ה'תשע"ג, 19:28, 27 בדצמבר 2012 (IST)[תגובה]


קישור שבור[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 17:09, 15 במאי 2013 (IDT)[תגובה]