שיחה:מרז'ו

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

"האי הגדול ביותר הנמצא בשפך של נהר כלשהו בעולם" מי כתב את זה? ילד בן 6?

לא הנילוס נחשב לנהר הגדול בעולם (אם מצרפים את הלבן והכחול)? גילגמש

גדול זה מושג מאוד מעומעם... הנילוס הוא הארוך ביותר, האמזונס הרחב ביותר\בעל הספיקה הרבה ביותר. Felagund 09:07, 28 יולי 2004 (UTC)
את הנילוס מודדים לפי הנילוס הלבן שיוצא מאגם ויקטוריה פלוס נהר קגרה שנשפך אל אגם ויקטוריה. זוהי התחכמות מיותרת של גיאוגרפים שיוצרת את זרם המים הארוך ביותר ותו לא. מבחינת גודל - הנילוס הוא נהר קטן. המונח גדול כשמו כן הוא - זרם המים הגדול ביותר. הנהר הגדול ביותר באפריקה הוא הקונגו שכמעט כולו זורם בזאיר (לשעבר). כנהר - האמאזונאס הוא הארוך ביותר בלי כל מיני התחכמויות של צירוף המיסורי למיסיסיפי ומקרה הנילוס דנן. מאחר שלא הוסמכתי בקרטוגרפיה, אני מתייחס למפות בשוויון נפש. שום דבר עלי אדמות לא יכול להיות מושווה לאגן האמאזונאס. אתה יודע, כשהייתי עדיין רך בימים והגעתי לשם דרך ספינת נהר, התעוררתי בבוקר ואמרו לי: הנה, זה האמאזונאס. ראיתי מים צהובים-חומים. המון כאלה. זה רק מה שראיתי. לא גדות לנהר ולא שתי גדות לירדן. מבחינה אחת זו מעין אכזבה, הוא לא נהר מרהיב כמו למשל הטפז'וס, הנהר הענק, שנשפך אליו, אבל מבחינה אחרת יש פה מילה ברורה של הטבע - עוצמה וכמות של מים בלתי נגמרת. והשיט הבלתי נגמר שאורך ימים רבים והטיסות מעל. שמע, בכל פעם מחדש נשימתי נעתקת.

נ.ב. אם כי לא הייתי מתנגד שהנילוס יזרום בארצי - כמו באוגנדה עם אגם ויקטוריה הענק ליד הבית, מפלי מרצ'יסטון המדהימים ועוד כמה שעות של נסיעה והנה הרי הירח - חמש קילומטר מעל העיניים. אילולא הובל אותנו הרצל אל הארץ המובטחת...

בן הטבע 10:03, 28 יולי 2004 (UTC)

אני לא מבין מספיק בגיאוגרפיה ובקרטוגרפיה כדי להביע דיעה (הדיעה לעיל מבוססת על מה שלמדתי בכיתה ד'). אבל ברור שהנושא שנוי במחלוקת. מכיוון ששינוי עריכה קל (במקום גדול - רחב או משהו דומה) יכול לפתור את הבעיה, נראה לי כדאי, לא?Felagund 10:21, 28 יולי 2004 (UTC)
האמת לא ממש. סך הכל האורך נמדד מלפני המון שנים וזאת עובדה ידועה. זה כמו להגיד שסין היא לא המדינה המאוכלסת ביותר באולם. גילגמש 11:36, 28 יולי 2004 (UTC)


קישור שבור[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 17:14, 4 במאי 2013 (IDT)[תגובה]

קובץ מוויקישיתוף שנמצא בשימוש בדף מועמד למחיקה[עריכת קוד מקור]

קובץ מוויקישיתוף שבשימוש בדף זה הועמד למחיקה:

להשתתפות בדיון המחיקה יש לעיין בדף הצעת המחיקה. —Community Tech bot - שיחה 17:45, 7 בפברואר 2019 (IST)[תגובה]