שיחה:משבר האנרגיה העולמי

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 10 שנים מאת Matanyabot בנושא קישור שבור

השלמה נדרשת[עריכת קוד מקור]

הסכסוך הישראל-ערבי ומלחמת יום כיפור היו הסיבות הישירות למשבר האנרגיה. ישראל הייתה מקורבנותיו הקשים של המשבר, והייתה לו השפעה אדירה על כלכלת ישראל (תחילת ההידרדרות והסיחרור האינפלציוני). נדרשת הרחבה משמעותית על המשבר כחלק מההיסטוריה המדינית והכלכלית של ישראל. מגיסטר 18:52, 21 אפריל 2006 (IDT)

חשד להעתקה[עריכת קוד מקור]

באופן חשוד ישנן פסקאות דומות בתקציר של עבודה בנושא כאן. יש לבדוק מי העתיק ממי.

"עד שנת 1973 ייבאה אירופה את מרבית הנפט מהמדינות החברות בארגון אופ"ק (ערב הסעודית, איראן, עיראק, קטאר, כווית, אלג'יריה, לוב, ניגריה, ונצואלה, איחוד האמירויות הערביות, גבון ואינדונזיה). אספקת הנפט אל השווקים האירופאיים הייתה סדירה, זולה ובשפע. לאחר מלחמת יום הכיפורים, הטילו מפיקות הנפט במזרח התיכון חרם על מדינות המערב שתמכו בישראל. מלבד זאת, הביאו גם לידי החלטה בארגון אופ"ק להעלות את מחיר חבית הנפט בשיעור מדהים: מ-2 דולר אמריקני לפני המלחמה הרקיע עד 40 דולר אמריקני לאחר ההחלטה. כתוצאה מכך, שותקה כמעט התחבורה במערב אירופה, וזו שבאמריקה הצפונית התקשתה לפעול. כך נתברר לאחר פתיחת הארכיונים, בעקבות יוזמה, שנקטו הבריטים והאמריקנים, להשתלט על שדות הנפט במפרץ הפרסי. על פי התוכנית היו אמורים כוחותיה של ארצות הברית לכבוש את ערב הסעודית וכווית וצבא בריטניה היה אמור לכבוש את נסיכות אבו דאבי באיחוד האמירויות הערביות. חששן של ארצות ערב מפני הבאות, הביא לידי גמר המשבר. הלקחים שהוסקו בסופו של משבר הם בהחלטות של הנהגות במדינות מערב אירופה לבטל תלותן בארגון אופ"ק, בעיקר על ידי הגברת חיפושי נפט בים הצפוני, שכיום מופק בו נפט באופן מסחרי. בארצות הברית החליטו שלא להעניק לארצות ערב שוב יכולת להשבית את המשק האמריקני והרקע למלחמת המפרץ ולמלחמת עיראק, היה גם בשל זכר הימים הקשים בעת משבר האנרגיה". אפי ב. • התחברו לרגשותיכם20:13, 21 בנובמבר 2009 (IST)תגובה

מתי המשבר הסתיים?[עריכת קוד מקור]

אריק1111 - שיחה 12:32, 4 ביולי 2012 (IDT)תגובה


קישור שבור[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 17:57, 15 במאי 2013 (IDT)תגובה