שיחה:משה מרזוק

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

תיאור נפשי[עריכת קוד מקור]

הסרתי את הפסוקית "והיה משוכנע באמונתו". אנחנו לא נוברים בצפוני נפשו של אדם על כן נראה לי שהקביעה הזו אין מקומה באנציקלופדיה. Eranb 23:04, 28 אוג' 2004 (UTC).

תיקנתי את הנוסח כדי שיתאים לאינציקלופדיה. --נריה הרואה 23:08, 28 אוג' 2004 (UTC)
זאת לא הנקודה. האם בכלל נשאלה השאלה האם הוא משוכנע באמונתו? אני לא רואה סיבה לציין זאת בערך אנציקלופדי. מדוע לדעתך יש חשיבות לציון מסקנה זו ("העידו" משמע מישהו הסיק מכך את המסקנה הזו)? Eranb 23:16, 28 אוג' 2004 (UTC)
יש חשיבות לציין את זה כמו שיש חשיבות לציין את זה שהיה ספורטאי פעיל. אם כותבים ערך על אדם, צריך לכתוב על הכל. חלק ממה שהוא היה היותו יהודי קראי פעיל שהיה משוכנע באמונתו וניסה גם לשכנע אחרים. את זה ניתן בקלות להסיק מתוכן המאמרים שכתב. --נריה הרואה 23:20, 28 אוג' 2004 (UTC)
את עובדת היותו של אדם ספורטאי פעיל אני מקבל בקושי כרלוונטית לערך אנציקלופדי (ואני לא בהכרח הייתי מוסיף זאת). אבל ישנם דברים שלדעתי אינם רלוונטיים, אלא אם כן הם יוצאי דופן. האם נציין על מישהו שהיה אב מסור לילדיו? שהיה בן נאמן להוריו? שאסף בולים? שהעריץ את אפלטון? נציין עובדות אלו רק אם הן רלוונטיות כדי להאיר פן חשוב באישיותו של אדם, או שהן מנוגדות למה שהיינו מצפים מאותו אדם. מרב העניין בערך משה מרזוק לא נסוב סביב היותו קראי או סביב אמונתו. הוא נסוב סביב פרשת הריגול והחבלה בה היה מעורב. על כן לדעתי אין חשיבות לציין את מידת משוכנעותו באמונתו (שהיא מלכתחילה קביעה ערכית והסקת מסקנה, ועל כן פתח למחלוקת), כמו שאין חשיבות לציין את מידת אהדתו לקבוצת הכדורגל של קהיר. Eranb 23:34, 28 אוג' 2004 (UTC)
אני נוטה לגישתו של Eranb שהמשפט "מאמריו בירחון זה העידו על שיכנועו העמוק באמונתו" מיותר בשלמותו. אפשר לציין את נושאי מאמריו (אם הם ידועים) ויסיק הקורא את המסקנות בעצמו. לא ברור לי המשפט ועל מאמריו חתם בשמו העברי "משה מרזוק". מה מיוחד בזה? וכי איך יחתום אדם על מאמריו? כאשר אדם חותם בשם עט, יש לציין זאת, אך אין ייחוד בחתימה בשם האמיתי. האם כל יתר הכותבים בכתב העת הסתירו את זהותם? האם היה לו שם מצרי שונה משמו העברי?דוד שי 00:13, 29 אוג' 2004 (UTC)

העברת הגופה לישראל[עריכת קוד מקור]

מה הניע את המצרים להעביר את גופת מרזוק לידי ישראל? זה קרה לפני ביקור סאדאת בירושלים, וזמן רב מדי לאחר מלחמת יום הכיפורים. דוד שי 00:17, 29 אוג' 2004 (UTC)

איני יודע מה הסיבה, אבל אני יוכל לנחש שהיה מדובר ב"צעד בונה אמון" מאחר וקודם לכן נפגשו דיין ותוהמי. Eranb 00:19, 29 אוג' 2004 (UTC)

האם היה עולה?[עריכת קוד מקור]

באתר "יזכור" כתוב שהוא עלה לארץ, ושום דבר לא מוזכר על זה פה. למישהו יש הסבר? eman 14:10, 19 ינו' 2005 (UTC)

אתר "יזכור" משגע אותי בסודיות שלו. ערכים רבים שם כתובים בסודי סודות, כך שקשה ללמוד מהם. "נסע לצרפת ומשם עלה לארץ", כתוב באתר "יזכור". אם איננו סובלים מבעיה בהבנת הנקרא, הוא עלה ארצה אך חזר למצרים לביצוע משימתו. ידיעה מהארץ מתארת לדעתי טוב יותר את המציאות: "הרשת כללה צעירים יהודים, שגויסו ליחידה סודית באמ"ן לאחר שעברו אימונים בישראל וחוילו לצה"ל". כלומר, מרזוק לא עלה ארצה במשמעות הפשוטה של המושג, אלא הגיע בחשאי לאימונים בארץ, ותוך כדי ביקור זה הוגדר כעולה. דוד שי 19:46, 19 ינו' 2005 (UTC)
נו, באמת, אתה לא רוהצ שבאתר יזכור יכתבו שהוא נפל במצרים! הרי זה עלול להפיל את ממשלת בן גוריון! eman 23:12, 19 ינו' 2005 (UTC)

מוצא משפחתו של מרזוק[עריכת קוד מקור]

משפחתו של מרזוק לא הגיעה מתוניס. שכן שם לא היתה קהילה יהודית קראית. המקור לנתינות התוניסאית צרפתית של המשפחה הוא על ידי רכישה של נתינות כזו. היהודים במצריים באותה תקופה נהגו לרכוש אזרחות ארופאית במקרה זה תוניסאית שהיתה רפובליקה צרפתית בזמנו.

העסק הביש הוא גם ה"פרשה"[עריכת קוד מקור]

יש לציין בערך ש"העסק הביש" הוא הוא "הפרשה", שהובילה לימים למפלת ממשלתו של בן גוריון, למפלתו האישית, לסילוקו מעמדתו הבכירה, ובעקיפין לעליית מתנגדיו במפא"י ההיסטורית. זה היה גם סופה של תקופת הברית עם צרפת. מאשכול והלאה נכרתה הברית עם ארה"ב. ואם האמריקאים אוכלים היום את כובעם, על "גירעון" המזה"ת, הרי הם עצמם האשמים העיקריים. אם לא היו מפקירים את ישראל בשנותיה הראשונות, ומפילים אותה לידי הצרפתים, הרי אפשר שכל תמונת המזה"ת היתה נראית היום אחרת.Alosha38 15:25, 20 בדצמבר 2006 (IST)[תגובה]

תיקון תמונה[עריכת קוד מקור]

החלפתי את התמונה הקודמת שהיתה "שימוש הוגן" בתמונה חופשית. אינני מצליח להקטין אותה מי שיודע מתבקש לעשות זאת --בית השלום - שיחה 14:50, 27 במאי 2008 (IDT)[תגובה]

הוספה לקטגוריה[עריכת קוד מקור]

אני חושב שצריך להוסיף את משה מרזוק ושאר משתתפי העסק הביש לקטגורית "מרגלים שריגלו למען ישראל"

משה מרזוק או משה גיל מרזוק?[עריכת קוד מקור]

ישנם כמה מקורות שבהם מוסיפים את השם גיל בסוגריים. אתר יזכור, אתר מל"מ. בנוסף, בחדר ההנצחה שבמוזיאון אסירי המחתרות-ירושלים נכתב 'משה גיל מרזוק'. האם נכון להוסיף את השם גיל? או אולי ניתן ליצור הפניה למי שיחפש בשם זה?81.218.40.194 12:36, 25 בפברואר 2016 (IST)[תגובה]

נמצאו קישורים חיצוניים שצריכים תיקון (אוקטובר 2022)[עריכת קוד מקור]

שלום עורכים יקרים,

מצאתי קישור חיצוני אחד או יותר ב־משה מרזוק שזקוק לתשומת לב. אנא קחו רגע כדי לבדוק את הקישורים שמצאתי ולתקן אותם בערך אם נדרש. מצאתי את הבעיות הבאות:

כאשר תסיימו לערוך את השינויים הנדרשים, אנא בקרו בדף השו"ת למידע נוסף לתיקון בעיות עם הקישורים לעיל.

הודעה זו תופיע רק פעם אחת לקישורים אלו.

בידידות.—InternetArchiveBot (דווח על באג) 16:43, 29 באוקטובר 2022 (IDT)[תגובה]

משוב מ-28 באוגוסט 2023[עריכת קוד מקור]

גם בירושלים יש רחוב על שמו בשכונת ארמון הנציב בה הרחובות קרואים על שמם של מספר הרוגי מלכות בניהם משה מרזוק ושמואל עזר 2A01:6500:A039:1F6D:560A:5F34:7F2D:912E 21:28, 28 באוגוסט 2023 (IDT)[תגובה]