שיחה:משטרה חשאית

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

רשימת משטרות חשאיות כיום[עריכת קוד מקור]

הרשימה הזו נראית לי קצרה מידי או לחלופין מיותרת. סביר להניח שלכל מדינה בגודל סביר יש שירותים חשאיים שמתעסקים בענייני פנים. בארה"ב למשל יש את השירות החשאי והFBI, וככה יש בכל מדינה. אז או שהרשימה תשאף להיות ממצה ולכלול את השירותים החשאיים הפנימיים (להבדיל משירותי ריגול חוץ כמו המוסד או הCIA), או שאפשר לוותר על הרשימה ולתת את הדוגמאות בישראל ובעוד 2-3 מדינות וזהו. מה דעתכם?DGtal 10:20, 6 פברואר 2006 (UTC)

דעתי לא טובה. שים לב להגדרה המאוד ממוקדת "בדרך כלל, המשטרה החשאית עוסקת במניעת מתקפות כנגד הממשלה מצד גורמי פנים (מהפכנים, חתרנים וכו')." לא כל גוף העוסק בריגול תפקידו לשמור על המשטר - כאן נעוץ ההבדל. עמית 10:32, 6 פברואר 2006 (UTC)
אז לפי זה יש למחוק את MI5 כיוון שבריטניה היא דמוקרטיה, ולא משטר אפל. בנוסף, גם לפי ההגדרה היותר ממוקדת עדיין אפשר לעשות רשימה של (כמעט?) כל הדיקטטורות בעולם. אפשר להוסיף את המוחבראת במדינות ערב, את המודיעין המסכל ברש"פ וכו', בקיצור הרשימה תהיה כמעט מקבילה לרשימת "המשטרים האפלים" בעולם. זו עדיין רשימה לא קטנה. בויקי האנגלי יש רשימה שכן כוללת גם מדינות מערביות (כולל ישראל כמובן), השאלה היא אם אנחנו מעתיקים אותה או הולכים לפי קריטריונים אחרים. DGtal 10:50, 6 פברואר 2006 (UTC)


עמית - הורדת את התוספת שלי על השב"כ, ושלחת לי מסר שמגדיר את מה שעשיתי כהשחתה. אבל לפי ההגדרה בראש בדף נראה כאילו השב"כ אכן מוגדר להיות המשטרה החשאית בארץ, וגם אם יש דיון בנושא וודאי שלא השחתתי. קובי, מהאונ' העברית.

את האזהרה קיבלת בגלל זה. אין ספק שהשחתה מעין זו לא מוסיפה לך כבוד ולטיעוניך כובד. לדיגיטל: ספציפית, השב"כ אינו עונה על 2 קריטריונים מאוד חשובים המצויינים בערך, הראשון הוא זה שהזכרתי מעלה, והשני הוא הוצאות חשאיות להורג ו"העלמת" אנשים. וכן, במדינות מסוימות אכן אין משטרה חשאית. אני לא יודע מה כוונתך ב"משטר אפל" ואיזה קשר יש בינו לבין קיום משטרה חשאית. אולי הסיבה והמסובב הנם הפוכים, קרי מדינה בה יש משטרה חשאית הופכת בעיניך ל"משטר אפל"? עמית 11:25, 6 פברואר 2006 (UTC)

נראה שאתה צודק, משטר שמפעיל משטרה חשאית בצורה מסיבית הוא משטר אפל. DGtal 13:30, 6 פברואר 2006 (UTC)

It's kobi again, sorry for writing in English but I have no hebrew on my MIKLEDET so it's exhausted to write in it. I wasn't the one doing the bad thing to the disengagement value, I guess because it's a Uni. computer many people can have the same IP adress. I still think the Shabak is a kind of secret police, as defined in the article - it states there that democracies also has secret police... Sincerely, Kobi.

פעילות המשטרה החשאית בישראל[עריכת קוד מקור]

לא ידוע על פעילות המשטרה החשאית לציבור, או על תוקף חוקים סודיים לישומה. הייתי שמח לא עמוד זה היה מאפשר חשיפתה או מהווה במה ללינקים בנושא. אם מישהו מכיר או שמע או יודע משהו..