שיחה:נפרון

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 16 שנים מאת יוסי הראשון בנושא ערך יפה מאד
משימות לביצוע משימות לביצוע

פרקים חסרים בערך:

  • ויסות פעולות הנפרון
  • ויסות עצמי
  • היבטי תחלואה
  • השפעתן של תרופות על פעילות הנפרון

כל מה שמופיע פה מופיע בכליה, ויותר. אין טעם לערך נפרד בשלב זה. אסתר 22:08, 26 יוני 2006 (IDT)

מסכימה, בפרט כשהערך רדוד כל כך. בילי 00:18, 27 יוני 2006 (IDT)

נכון אז אי אפשר למחוק את זה?

אפשר ליצור הפניה במקום. דורית 17:36, 28 יוני 2006 (IDT)
הרחבתי את הערך. לדעתי הוא חסר כרגע את נושא הויסות של הפעולות בנפרון, כולל ויסות עצמי של סינון (מקולה דנסה והמערכת שליד הפקעיות) וכנראה גם את עניין יצירת שתן מרוכז (מנגנון זרם נגדי בלולאת הנלה). יוספוסשיחה 23:56, 15 בינואר 2008 (IST)תגובה

ערך יפה מאד[עריכת קוד מקור]

שראוי בהחלט בקרוב להיות מוצג כערך מומלץ. הסברים ותרשימים ברורים ומפורטים. מספר הערות (לפני שנכנסתי לעומק):

  • בצד המונחים העבריים - צריך להרחיב את המונחים הלועזיים בסוגריים, לדוגמה הלולאת של הנלי לא רשומה בלועזית בשום מקום.
  • אגב Henle נהגה כ"הנלי", ואף פעם לא יצא לי לשמוע "הנלה" (השפעה אנגלית ? אולי בגרמנית זה באמת הנלה ? בכל בקרה - בארץ נהוג הנלי.)
  • הערך דן בנפרון בכלל, ולאו דוקא בנפרון האנושי. לכן, אם ישנם תכונות שונות לנפרונים בבעלי חיים שונים - צריך לציין זאת. "קצב הסינון לנפרון שווה ל־125 מיליליטר לדקה" - אני מניח שהכוונה לנפרון אנושי ולא לנפרון של צפרדע, נכון ? אני מניח שהכוונה לאדם בוגר ולא לתינוק, נכון ?
  • הערך כולו דן הרבה בפיסיולוגיה. חסר לי היבטי תחלואה. חסר לי כיצד תרופות שונות משפיעות על פעילות הנפרון.

דףכי הגודל לא קובעשיחה • 13:58, 25/01/2008 י"ח בשבט ה'תשס"ח

צריך לצאת מתוך הנחה, שהקורא נתקל בפעם הראשונה בחומר הזה, ולכן נדרש ניסוח ברור ופשוט, כדי שיוכל לעכל אותו בקלות מבלי ללכת לאיבוד.
ראה שיפרתי את רמת הקריאות של פסקת סוגי הנפרונים. בצורה דומה צריך להפוך את יתר המשפטים לפשוטים ולקריאים יותר.
אגב בפסקה על סוגי הנפרונים נתקלתי במשפט לא מובן - הפכתי אותו להערה - ראה אם נחוץ. אם כן: נא לקצר, לשפר, ולהוסיף בסוגריים מונח לועזי שנדרש שם. אם לא: אז למחוק.
"לנפרונים אלו (הקורטיקליים) תפקיד חשוב ביצירת שתן מרוכז" - אולי עדיף "לנפרונים אלו תפקיד חשוב בספיגה חוזרת של נוזלים ובהפיכת השתן למרוכז יותר" ?
אל תשכח את 2 ההערות האחרונות שלי מ-25/01.
בהצלחה ! דףכי הגודל לא קובעשיחה • 10:36, 29/01/2008 כ"ב בשבט ה'תשס"ח
שוב תודה. (התכוונתי לנדנד בדף שיחתך על משק המים בגוף האדם, ערך נוסף ממשפחת ערכי מערכת השתן). לטעמי הצגה היררכית חזותית של האינפורמציה לא צריכה להיות טוטלית, פסקאות תיאוריות בעלות היררכיה פנימית מילולית עדיפות לפעמים על חלוקות ויזואליות חוזרות ונשנות.
אני מקווה שהמשפט הלא ברור, ברור יותר עכשיו ובכל מקרה הערך חסר תאור מפורט של מנגנון זרם נגדי כפי שכבר ציינתי בדף זה למעלה. לגבי שתי ההערות מה-25, לאחת כבר הוספתי הבהרה (בהערת השוליים) והשנייה תצטרף לרשימת החוסרים של הערך שכתבתי פה למעלה (שכרגע מחכה יחד עם עשרות עניינים הנמצאים לפניה ברשימת העדיפויות שלי). יוספוסשיחה 12:57, 29 בינואר 2008 (IST)תגובה

"ואת הפרשת האשלגן והורמון נוגד השתנה מאפשר ספיגה חוזרת של מים" - מה זה אומר? יש בעיה במשפט הזה, לא תקנתי אותו כי לא הצלחתי להבין מה כוונת המשורר