שיחה:סכרין

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

לסכרין אין שום טעם לוואי אם משתמשים בו נכון[עריכת קוד מקור]

לסכרין יש טעם לוואי רק אם הוא בריכוז גבוה. בריכוז נמוך המתיקות שלו נעימה ודומה מאוד למתיקות של גלוקוזה. למי שאינו יודע: סוכר שולחני סוכרוזה הוא תערובת 50 אחוז גלוקוזה 50 אחוז פרוקטוזה, הפרוקטוזה מתוקה מאוד והמתיקות של גבוהה ממתיקות של דבש. כל אחד יכול להתנסות ישירות בטענה זו, אין שום צורך ב"מחקרים" כדי שהקורא יקבל מידע נכון שיאומת מהניסוי עצמי שלו. לניסוי אותו אני מציע יש 100 אחוז סיכוי הצלחה לא צריך להתפלסף ולהסתבך על ידי הסתמכות על "מחקרים" ודברי "מומחים" שסתם מבלבלים את המוח.

מאיפה נוצר המיתוס על טעם לוואי ? זה כנראה בגלל שהמסיסות של סכרין נמוכה מאוד והתצורה שלו כגלולות מגבירה את חוסר המסיסות. לסכרין בריכוז גבוה ישד טעם שאינו מתוק אלא "מריר" זה אופייני לכל הממתיקים בהם ניתקלתי (למשל סטיביה, אניס וכדומה). יתכן שהתצורה בטבליות נועדה לשמור על חיי מדף ארוכים כי הסכרין הוא חומר שמתיישן אם ישמר בתצורה הנוחה של אבקה טחונה דק. התוצאה הסופית של ניסיון המסת הטבליות היא שאנו טועמים שאריות מרוכזות של סכרין שלא נמס והשאריות הללו מרירות.

אז מה עושים ? פשוט מאוד, מגבירים את המסיסות והפיזור של סכרין באופן שיתואר בהמשך.

מתכון - שימוש יעיל בסכרין בתצורת טבליות טבליות

ראשית: קונים רק סכרין בתצורה של מלח סודיום כי זה החומר הכי מסיס שיש. שנית: לפני השימוש מרסקים את הגלולה לאבקה דקה ושופכים את האבקה למשקה או לכל מזון שבו הסכרין אמור להיות בתיפזורת.

פירוט שיטת הריסוק

הריסוק של טבלת סכרין נעשית כך: (1) שמים טבלה אחת או שתיים או שלוש על משטח קשה (למשל משטח מתכת), (2) מועכים הטבליות בעזרת כפית או כף מתכת שנילחצת אל המישטח הקשה, (3) שופכים את האבקה כולל שאריות האבקה שדבוקים לכפית המרסקת למשקה או למזון שאותם רוצים להמתיק, (4) מערבבים היטב.

שיטה יעילה יותר לריסוק טבליות סכרין:

(1) קונים שתי כפיות סטנדרטיות מנירוסטה. (ניתן להשיג 6 כפיות ב- 15 שקל). (2) מנקים לפני השימוש את שתי הכפיות. (3) שמים מספר טבליות על פי הנידרש בתוך כפית אחת. (4) מניחים את הכפית השניה על גבי הטבליות בכפית הראשונה (התחתית של הכפית השניה מונחת מעל החלק העליון של הכפית התחתונה, כאשר הטבליות כלואות בין שתי הכפיות. (5) מועכים את הכפית השניה על הכפית הראשונה ומסובבים מעט את הכפית השניה כאשר הכפית הראשונה יציבה (הסיבוב הקל מרסק לגמרי את הטבליות לאבקה). (6) מנגבים בזהירות את האבקה המרוסקת מהתחתית של הכפית השניה ואת התוצאות של הניגוף מעבירים לכפית הראשונה (מוסיפים לאבקה שנימצאת בכפית הראשונה).

(למרות שההסבר נשמע מסובך התהליך של ריסוק טבליות בין שתי כפיות הוא תהליך מהיר למדי, לוקח מקסימום דקה לרסק 5 טבליות של סכרין ולשפוך אותו (עשיתי זאת בהצלחה לפחות 20 פעם בשבועיים האחרונים).

בתיאבון.

[אא]


ויקיפדים שלום, שיימו לב לכל התוכן שהוסף למעלה על ידי שתי כתובת IP, זה נראה על הגבול של תוכן שיווקי או פרסומת... החליטו האם להסיר כליל או להוסיף על אזהרה זו שלי אחת בוהקת יותר.213.8.204.72 16:07, 25 בינואר 2017 (IST)[תגובה]
ההזהרות שלך מיותרות. אני דיברתי רק על שימוש מושכל בסכרין באופן שההמתקה שלו תהיה מקסימלית (כלומר ההנחיות שלי מאפשרות להקטין את כמות הסכרין הניצרכת בלי להפחית את ההמתקה ולמנוע טעם לא נעים). אני לא מציע למכירה שום דבר לכן אין פה שום חשש לפרסומת, דברי אינם "על הגבול של פרסומת", לעומת זאת דבריך הם על הגבול של חוצפה שכן את מאשימה אותי סתם כך.
כל מה שאמרתי תקף, על פי נסיוני ב- 4 החודשים האחרונים.
לסיכום: איני ממליץ על כל חומר ממתיק כלשהוא, אלא מציע כיצד לייעל את ההמתקה על ידי סכרין למי שמעדיף להמתיק בסכרין אבל לא יודע כיצד להשתמש בסכרין ביעילות.

[אא}