שיחה:פונקציה מרומורפית

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

אף כי אני מסכים עם התוספות שנעשו בערך, אני לא חושב שיש מקום להסרה של ההגדרה המתמטית (שלא כמלל). מה גם עניין הקצרמר? אמיתי 10:41, 17 מרץ 2005 (UTC)

שתי ההערות שלך קשורות זו בזו. הסרתי את ההגדרה המתמטית משום שהיא היתה כתובה, לדעתי, בצורה לא ברורה (למי שלא יצא עכשיו משיעור בנושא) הוספתי את הקצרמר בשביל שמישהו יוסף לכאן הגדרה מתמטית אלגנטית (כמו שיש בערך באנגלית בmathworld). יפתח 10:48, 17 מרץ 2005 (UTC)
ההגדרה המתמטית חשובה לדעתי ולכן הוספתי אותה. אני מסכים שבמבט ראשוני על הערך היא לא ברורה ונראית כאילו יצאת מתוך שיעור מתמטיקה. אך היא צריכה להופיע בערך. כמובן שכל מי שיש לו ידע בנושא מוזמן להוסיף. אך אנא לא להוריד את ההגדרה המתמטית. Eliavm 20:26, 19 מרץ 2005 (UTC)
הבעיה, לדעתי, היא לא קיום ההגדרה המתמטית אלא הניסוח שלה. ניסחתי אותה מחדש בצורה יותר נכונה (לדעתי). יפתח 08:10, 20 מרץ 2005 (UTC)
אני לא מבין דבר וחצי דבר מההגדרה המתמטית, צריך להוסיף קישורים לכל המילים המעורפלות ולכתוב את הערכים לפני שניתן יהיה לעשות משהו משמעותי איתה. טרול רפאים 20:29, 19 מרץ 2005 (UTC)
טרול, ההערה התקבלה והוספו קישורים פנימיים. עכשיו זה יותר מובן ?
הערה כללית שלא קשורה למקרה הזה: יש מצבים שבהם צריך יידע מוקדם על מנת לקרוא (ולהבין) את הערך האנציקלופדי. אני בטוח שכאשר תלמיד תיכון ממוצע יקרא ערכים שקשורים לפיסיקה גרעינית יהיו דברים שלא יבין. נכון שאנחנו עושים ככל יכולתנו לתת קישורים פנימיים ולכתוב בבהירות מירבית, בכל זאת יש פעמים שערך יראה כלא ברור. על אף שהכותב כתב אותו בבהירות שיא עבור מי שמבין, ולו טיפה. Eliavm 20:44, 19 מרץ 2005 (UTC)

פונקצית זיטה של רימן כפונקציה רציונלית?[עריכת קוד מקור]

"כל פונקציה כזו יכולה להרשם כיחס של שתי פונקציות הולומורפיות אם הפונקציה שבמכנה היא לא הקבוע אפס."

קטונתי מלהבין באמת את הערך או את פונקצית הזיטה של רימן, אבל שמתי לב שבויקי האנגלית אומרים שפונקצית הזיטה של רימן היא מרומורפית. האם, על פי הציטוט למעלה, זה אומר שהיא ניתנת לכתיבה בתור יחס בין שתי פונקציות הולומורפיות? מהן, אם כך? גדי אלכסנדרוביץ' 04:27, 12 יוני 2005 (UTC)

לשאלה הראשונה, מסתבר שכן, לשניה, לא יודע. גם המשפט שציטטת תורגם מהערך האנגלי, וממקורות נוספים. אני מניח שאם תחפש את ההוכחות לאחד משני המשפטים, תמצא את התשובה לשאלה, אבל מצד שני, אולי לא. יפתח 18:30, 13 יוני 2005 (UTC)