שיחה:פקודת סרטי הראינוע

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 10 שנים מאת Matanyabot בנושא קישור שבור

בבקשה לא לשנות מ"הסדר חוקי" ל"חוק" כי זה פשוט לא נכון. פקודת סרטי הריאנוע היא פקודה ולא חוק. זה לא אותו דבר. בכל מקרה, השורה בהמשך שמבהירה למה נמצאת שם המילה פקודה נראית לי מועילה. אבל בכל מקרה פקודות אינן חוקים, הן פקודות שנקלטו במשפט הישראלי

לכל דבר ועניין, פקודה היא חוק: יש לציית לה כמו לחוק, היא מתפרשת כמו חוק וכו'. הדוגמה הבולטת לכך היא פקודת מס הכנסה. דבר אינו מבדיל בין פקודה לחוק, מלבד העובדה שפקודה נוצרה לפני הקמת המדינה. גם אם יש הבדל פורמלי כלשהו בין פקודה לחוק (אשמח לדעת מהו), השימוש בביטוי "הסדר חוקי" מבלבל יותר משהוא מועיל. דוד שי 00:11, 3 דצמבר 2005 (UTC)

אין ספק שפקודה היא כמו חוק לכל דבר ועניין. פקודה נוצרה בזמן המנדט ולכן היא נקראת פקודה (פקודת המלך למועצתו בארץ ישראל). הפקודה מהמנדט אומצה למשפט הישראלי. יכול להיות שהביטוי "הסדר חוקי" הוא לא אופטימלי אבל להגיד שזה "חוק" יהיה חוסר דיוק מקצועי. אני אחשוב על ניסוח לערך.

לדעתי זו סמנטיקה שאיננה מעניינו של הערך. הרי פקודה היא חוק. גם המשטרה פועלת מכוח פקודת המשטרה, שהכנסת דווקא כן מעדכנת מפעם לפעם, והיא עדיין נקראת פקודה, ולא חוק. אין בכך כדי לגרוע דבר ממעמדה, אלא הדבר מציין את מקורה בחקיקה מימי המנדט ותו לא. צריך לציין שזה חוק שלא עודכן מאז 1927 - זה הדבר המהותי. odedeeשיחה‏ 03:55, 3 דצמבר 2005 (UTC)


קישור שבור[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 03:18, 16 במאי 2013 (IDT)תגובה