שיחה:פרויקט גנום האדם

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

יש עוד הרבה להוסיף טבלה עם תוצאות הפרוייקט אפשר למצוא בקישור: http://www.ornl.gov/sci/techresources/Human_Genome/hg5yp

ואפשר להשתמש גם באתר הבא: http://www.nhgri.nih.gov/10001772

המממ 08:42, 12 מאי 2004 (UTC)


טיפלתי ושיפצתי קצת את הערך. הורדתי לגמרי את פרק הטכנולוגיות (הועבר כולו להערה). צריך ידע מעמיק מאוד בשביל להבין את כל הטכניקות הללו ולדעתי זה לא רלוונטי לאנציקלופדיה כזו.

מאיר מ 12:13, 12 מאי 2004 (UTC)


ראיתי שהחלפת את התמונה:HumanGenomeProject.jpg ללוגו. אני העדפתי לא לשים את הלוגו מפני שחששתי מזכויות יוצרים.

שים לב לפיסקה שתחת הכותרת Logo Use בדף תנאי השימוש שלהם: http://www.ornl.gov/sci/techresources/Human_Genome/graphics/slides/download.shtml

Logo Use
US DOE logos and symbols (including the U.S. Department of Energy logo, the Office of Science logo, the Office of Biological and Environmental Research logo, the Genomics:GTL logo, and the Human Genome Project logo) are for official government use only. They are expressly excluded from use to imply endorsement of a commercial product or service. The symbol or logo may not be used by anyone outside of the U.S. Department of Energy without permission.

אבל כמובן שייתכן שאני טועה בהבנתי.

המממ 12:43, 12 מאי 2004 (UTC)

שמתי לב להערה הזו. בהתחשב במדיניות של שימוש במידע ממשלתי חשבתי שזה יהיה לגיטימי לעשות בזה שימוש. פרויקט הגנום האנושי הוא נחלת הכלל ואני לא חושב שזה הגיוני להגביל את השימוש בלוגו שלו. כמובן המילה שימוש היא דו משמעית כאן אנחנו לא משתמשים בלוגו כדי להרוויח משהו או כדי להידמות או ליצור רושם שאנחנו שייכים לגוף כל שהיא. אנחנו פשוט מציגים את הפרויקט.
בכל מקרה ההוראה הזו אוסרת גם על שימוש בכרזה שהיתה כבר קיימת בערך.
מאיר מ 16:18, 12 מאי 2004 (UTC)

אומנם גוגל מעדיף את "פרויקט הגנום האנושי" (600+) על "פרויקט גנום האדם" (300+), אבל זה תרגום שגוי של human. הגנום אינו אנושי, אלא הוא של בני אנוש=אדם. זו טעות נפוצה, אבל ככל שהמסמך רציני יותר, הצורה "גנום האדם" תופיע יותר [1]. אסתר 00:04, 7 מאי 2006 (IDT)

מתוך תבנית חדשות ואקטואליה:[עריכת קוד מקור]

"לאחר 16 שנות עבודה, הושלם פרויקט הגנום האנושי עם פיענוח כרומוזום מס' 1 הקשור למחלות כגון סרטן, אלצהיימר ופרקינסון. (Ynet)". בערך כתוב שהפרויקט הושלם ב2003. דוד 21:58, 21 מאי 2006 (IDT)

לפי מה שהבנתי הפרויקט הושלם כמעט כולו ב2003 ועכשיו סיימו אותו לגמרי ושיפרו את הדיוק

מה עם אוניברסיטת תל אביב[עריכת קוד מקור]

בערך כתוב: "בישראל היו פעילים בפרויקט מכון ויצמן למדע ובית החולים הדסה עין כרם." לפי מיטב ידיעתי השתתפו בפרוייקט גם מדענים מאוניברסיטת תל אביב. האם מישהו יכול לסתור או לאשש בטרם אוביף את השינוי? --אורי 17:18, 10 יוני 2006 (IDT)

יש הבדל בין מעבדות שנחשבו חלק מהפרוייקט (כמו זו של פרופ' דורון לנצט ממכון ויצמן שהיה ראש הפרוייקט בארץ ברוטציה עם פרופ' בת שבע כרם מהדסה), ובין מעבדות שתרמו לפרוייקט אינפורמציה (כמו רבות בעולם). איני יודעת לגבי מדענים ספציפים מת"א וחלקם, אבל ייתכן שהם השתייכו לקט' ב'. אסתר 21:19, 10 יוני 2006 (IDT)

פרוייקט הגנום האנושי[עריכת קוד מקור]

השם הזה הוא שיבוש שמקורו בנסיון לתרגום מילולי של המונח באנגלית "Human genome project". השם הנכון הוא פרוייקט גנום האדם מאחר וזה מה שהוא - גנום האדם. הוא אינו אנושי מאחר ו'אנושי' זו תכונה ולא שיוך. ST∙אסתר 02:47, 4 בינואר 2008 (IST)[תגובה]

נגמר או לא?[עריכת קוד מקור]

לפי הערך הפרויקט הסתיים. לפי הערך באנגלית המצב אחר. מי צודק? ‏odedee שיחה 17:20, 8 בספטמבר 2008 (IDT)[תגובה]


קישור שבור[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 03:34, 16 במאי 2013 (IDT)[תגובה]

מכוני מחקר וחוקרים מישראל[עריכת קוד מקור]

במאמר המכונן, שפרסמו החוקרים בכתב העת Nature בשנת 2001, ובו הודיעו על סיום הרצפת הטיוטא, יש פירוט מלא של כל קבוצות המחקר ושמות החוקרים שהשתתפו בפרויקט. בפרסום מופיע רק מכון וייצמן ושמו של פרופ' דורון לנצנט עם שיוך לישראל, פרופ' בת-שבע כרם והמרכז בהדסה עין כרם לא מופיעים בכלל. האם יש מקור שבו מוזכרת השתתפותו של המרכז בעין כרם ותרומתה של פרופ' כרם? שם המאמר, Initial sequencing and analysis of the human genome. Vitale2remez - שיחה 22:20, 30 באוגוסט 2020 (IDT)[תגובה]

שינוי שם הערך[עריכת קוד מקור]

במדריך ויקיפדיה:מתן שם לערך כתוב בכלל 3 שעדיף להשתמש בשמות בעברית. אם כך, נראה לי נכון לשנות מפרויקט גנום האדם למיזם גנום האדם.

בעיה בקישורי ארכיון בערך (אוגוסט 2023)[עריכת קוד מקור]

שלום. בתהליך הארכוב, החזיר הארכיון שגיאות לאחד או יותר מהאתרים ששלחתי לארכיון. להלן קישורים שהחזירו שגיאה והשגיאה המתאימה.

בכל מקרה זו תהיה ההודעה היחידה לגבי קישורים אלו, ולא יעשה ניסיון נוסף לארכוב קישורים אלו.

בידידות.—InternetArchiveBot (דווח על באג) 14:49, 24 באוגוסט 2023 (IDT)[תגובה]