שיחה:צ'אפחה

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

איך לא לכתוב ערך במדעי החברה[עריכת קוד מקור]

מה הייתם אומרים אם הייתי כותב בערך ברק:

ברק הוא התפרקות חשמלית של עננים. העננים צוברים מתח רב, וכשהוא מגיע לרמה מסויימת הוא יורד כגץ ענקי לאדמה או לענן אחר.

זו ההרגשה אותה אני מקבל מהערך הזה. אוסף של אמירות כאילו-מדעיות, אבל חסרות כל ערך או ביסוס.

  1. "הצ'אפחה מושרשת בתרבות הישראלית" - מי אמר? איך אתם יודעים?
  2. "היא תאמה את האופי קשוח של החברה עם התהוותה, דרך עבודת האדמה, שרות צבאי ומאבקים בלתי פוסקים." - מה זה 'תאמה'? האם היא נוצרה בסיטואציות אלו? מהן האסמכתאות? האם היא משמשת כאלגוריה לסיטואציות האלה? היכן?
  3. "אפשר לומר כי הצ'אפחה היא מחווה שמעורבים בה חמימות מזרחית ואיפוק אירופאי." - אפשר גם לומר שלא. כאן צריך להביא ראיות למקור מעורב - מקור מזרחי והשפעות אירופאיות או להיפך, וביסוס כלשהו לסטריאוטיפים.
  4. "ככל שהייתה עוצמתה חזקה יותר, היא ביטאה ריגוש עמוק יותר של הנותן למקבל." - לא ניתן לטעון טענה זו ללא גיבוי של מחקר בפסיכולוגיה חברתית.
  5. "עם הזמן התרחבה המחווה" - יופי, קיבלנו מימד היסטורי. איך נתנו צ'אפחות בשנות ה-20? בשנות ה-60? בשנות ה-80? יש תיעוד?
  6. "בשנים האחרונות הצ'אפחה מפנה את מקומה לחיבוק ממשי וקרוב יותר בין גברים" - שוב, חסר ביסוס
  7. "וזאת ככל הנראה כחלק מתהליך עולמי שעובר על גברים הרואים בחיבוק הקרוב דרך לגיטימית להביע רגשות." - לתהליך כזה אפשר כנראה להביא רפרנסים. לזה שהוא כלל עולמי אי אפשר (בעיקר כי הוא לא), ובטח שלא לקישור של זה לצ'אפחה.
  8. "הצ'אפחה היא אחד הסמלים הבולטים למה שמכונה "ישראליות"," - בקרב מי? איך אתה יודע? כל הפסקה הזו דורשת ביסוס.

המאמץ יפה, התוצאה מעניינת למדי, אבל אי אפשר לכתוב ערך אנציקלופדי במדעי החברה תוך הסתמכות מלאה על 'מה שנראה לי'. נדב 00:24, 14 בספטמבר 2006 (IDT)תגובה

נא לא לשנות את הערך עד סוף ההצבעה[עריכת קוד מקור]

נעשה פה מעשה לא הגון. לקחו ערך, והעמידו אותו להצבעה, ותוך כדי מהלכה באים ויקיפדים ותולשים ממנו שערה אחר שערה עד שהוא נותר עם שתי שורות. ואותם מקצצים הולכים ומצביעים נגד הערך הקרח אותו הם עצמם קיצצו. זה לא הגון, ואני מחזיר את הערך למקוריותו, כך שמי שרוצה להצביע, יעשה זאת על הערך כולו ולא נגד השורה המצחיקה שנותרה.

נא לא לשנות את הערך עד סוף ההצבעה. בדף ההצבעה על הערך ממשיך להתנהל הדיון על הערך. ‏Roniva‏ • שיחה 15:57, 20 בספטמבר 2006 (IDT)תגובה