שיחה:קו גריניץ'

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

מחקתי את הטענה שקו גריניץ הוא קו האורך הגדול ביותר. טענה זו אינה נכונה כפי שכתוב בסעיף "קו אפס" בערך "קו אורך" בויקיפדיה העברית עצמה: "בניגוד לקו רוחב שעבורו קיים קו רוחב טבעי ממנו אפשר להתחיל לספור, הוא קו המשווה (בשל היותו קו הרוחב הארוך ביותר), לא קיים קו אורך טבעי, כיוון שכל קווי האורך שווים באורכם."

רמת הכתיבה[עריכת קוד מקור]

רמת כתיבה מאוד גבוהה . מאוד יעזור להרבה אנשים ובמיוחד לילדים\ מבוגרים שעושים עבודות על הנושא הזה . מאוד התרשמתי 79.179.151.241 14:21, 14 באוקטובר 2013 (IDT)[תגובה]

מיקום בגוגל[עריכת קוד מקור]

לא יודע למה אבל במפות גוגל כשאתה נמצא על קו גריניץ יש סטיה מערבה של 0.001506 המעלה. (כמאה וחמישים מטר במציאות.) למישהו יש הסבר?

בערך האנגלי מתחת לתמונה של GPS ישן כתוב משהו שאולי מסביר את זה:
"A GPS receiver at the marking strip of the prime meridian. The indicated longitude is not exactly zero because the geodetic zero meridian on a geocentric reference ellipsoid (which is what GPS positioning yields) is located 102 metres to the east of this strip."
אוֹרי - שיחה 11:04, 24 באפריל 2018

תודה. האינגליז שלי לא משהו.. נשמע מעניין.. מישהו יכול לתרגם טוב.?.. מה בדיוק ההסבר וצריך לבדוק אם אכן זה 102 מטר או 150. גם אני ראיתי סטיה מערבה.. אבל ברור שהמושג מתהפך..(הקו סוטה מערבה=התמונה סוטה מזרחה..) אולי המידע הזה שווה גם להוסיפו אצלינו...אליצור יחיא - שיחה 00:45, 1 במאי 2018 (IDT)[תגובה]