שיחה:קיס (פלג שייח'ים ערבים)

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 13 שנים מאת Ranbar בנושא איחוד

אודה למי שיפרש לי את המשפט הפותח: "קיס, או ג'יוס על של כפר ערבי בשומרון". שנילישיחה 21:40, 9 ביוני 2008 (IDT)תגובה

אני חושב שהצדק איתך. אסיים את הערך החדש ואחזור לעריכה. שבוע טוב. ‏Daniel Ventura21:48, 9 ביוני 2008 (IDT)תגובה
הפתיח סודר . השאר ממתין למומחה בנושא. ‏Daniel Ventura23:37, 9 ביוני 2008 (IDT)תגובה

שם הערך[עריכת קוד מקור]

אני מציע להעביר למלחמות קיס וימן כל עוד אין ערך מיוחד לימן.--‏Avin שיחה10:26, 22 ביוני 2008 (IDT)תגובה

לשכתב או למצער לערוך[עריכת קוד מקור]

הערך אינו "קוהרנטי" (לא מצאתי מילה עברית מתאימה) ויש בו מספר בעיות שאינן מאפשרות לי, קורא שאינו מכיר לבוריה (לבושתי) את ההיסטוריה של הערבים בארץ ישראל, להבין במה מדובר. להלן הבעיות בהן אני נתקל:

  1. מה הקשר בין פלגי "קיס" ו"ימן" בתקופת בית אומיה כפי שלדוגמא מוזכר כאן (אבל משום מה לא בוויקיפדיה): "המאבק בין תנועות קיס וימן היה אחד הגורמים המרכזיים בנפילת המשטר האמיי. ההיסטוריון שעבאן טען כי קיס וימן מיצגים 2 מפלגות פוליטיות, כאשר ימן מזוהה יותר עם שיוויון בין מוסלמים ואנטי-התפשטותית, לעומת קיס הדוגלים בהתרחבות ובשלילת זכויות למואלים." לבין נשוא הערך.
  2. מה הקשר של אותם פלגים למפלגות פלסטינאיות בתחילת המאה העשרים כפי שנאמר en:Wikipedia:Notice board for Palestine-related topics כאן:

en:Qais and en:Yaman, the two large political parties/movements in 19th and early 20th century in Palestine. See under en:Husayni and Palestinian_costumes. The Khalidis led the Qais faction and the Husaynis the Yamani faction. In many/most articles on WP Qais and Yaman direct to articles which are hardly relevant! The Arabian tribe the Qais in year 600-700 has not much to do with the Palesinian 19th century political party/movement... An alternative would be to expand the Qais/Yaman articles, to include a section on Palestinian 19.th cent. politics. Regards, Huldra (talk) 07:43, 25 April 2008 (UTC

  1. האם זו השתייכות משפחתית של השיחים שמוצאם הקדום מתייחס לפלגים הנ"ל, או אמוץ "עמדה פוליטית"
  2. האם רק השיחים זיהו עצמם עם הפלגים או גם אנשיהם (תושבי הכפרים)?
  3. הערך מתייחס במשפט הפותח לפלג קיס, שאר הפתיח מתייחס גם לפלג ימן ולמלחמות ביניהם ובהמשך מזכיר את שני הפלגים בתקופה הקדומה. מה בעצם נושאו? ולמה הוא נקרא קיס?
  4. השליטה על אנשיהם והיותם גובי מיסים קשור לתפקידם כשליטי העם (שיח'ים) ולא קשור להשתיכותם לפלג זה או אחר.
  5. ואחרון – מה התעתיק של "קיס"? בערכים באנגלית ראיתי Qais ו Kays. אינני קורא ערבית ולכן ראוי לברר כיצד יש להגות מילה זו.

כתבתי הרבה מלל בדף שיחה ולא הקדשתי את הזמן לשכתוב כי עם כל מאמצי לאסוף מידע גיליתי יותר שאלות מתשובות. יש מקום למי שי לו מידע ונגישות לחומר מתאים שיכתוב ערך על קבוצות "קיס" ו"ימן" במאה השביעית ואולי ערך נפרד על המפלגות הפלסטיניות. איך לקשור זאת לשיח'ים – איני יודע. במצבו זה אין להשאיר את הערך ללא "אזהרה" בצורת תבנית:לשכתוב. שנילישיחה 21:43, 22 ביוני 2008 (IDT)תגובה

איחוד[עריכת קוד מקור]

עקב כתיבת הערך שבטי קייס וימן לאור המידע הלא מדוייק (בלשון המטעה) שקיים בערך הנוכחי, ברצוני למחוק אותו ולהעביר את המעט שניתן לערך שבטי קייס וימן. אשמח להתייחסות הקהילה. Ranbar - שיחה 13:19, 27 באפריל 2011 (IDT)תגובה