שיחה:ראש מטה צבא ארצות הברית

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

עודד, אני חולק על התרגום שלך לתפקיד נשוא הערך. התפקיד נקרא Chief of Staff of the Army. לדעתי התרגום הנכון הוא ראש מטה הצבא (ז"א ראש מטה צבא ארצות הברית). הוא איננו Chief of the General Staff, ולכן אין מדובר כאן על "המטה הכללי". בוודאי שנוח לכנות אותו "רמטכ"ל" כמו אצלנו, אבל למעשה זה לא נכון. לדעתי יש לשנות את שם הערך בהתאם. בתוך הערך אפשר לכנות את בעל התפקיד "הרמ"ט". יואב ר. - שיחה 20:02, 19 במרץ 2011 (IST)[תגובה]

יואב שלום. שוחחתי היום עם עודד, והרי שאתה מתפרץ לדלת פתוחה - אנו דננו בעצמנו בסוגיה, לפני פחות מחודש... התשובה הקצרה היא שאתה צודק, אך התשובה הארוכה היא שלא כל כך. הבעיה נעוצה במבנה ההיררכי של צבא ארצות הברית.
בצה"ל קיים אדם אחד, הרמטכ"ל, המשמש מפקד אחד ויחיד על כל הכוחות הצבא, לו כפופים כל מפקדי החילות, והוא נקודת הציר המחברת בין הממשלה וכוחות הצבא.
בצבא ארצות הברית, או למען הדיוק בכוחות המזויינים של ארה"ב, קיימת, משיקולים היסטוריים, הפרדה מוחלטת בין הצי וצבא היבשה, והחל משנות ה-50 של המאה ה-20, גם חיל האוויר. לכל אחד מהגופים האלה יש מזכיר ותת מזכיר (secretary of the army/navy ו-under secretary) וכן ראש מטה (Chief of Staff of the Army/navy). אני לא בטוח לגבי חיל האוויר, אבל לדעתי גם לו יש את הפונקציות האלה - ראש מטה בטוח יש לו, גם את האחרות יש לו. כל אלה שווים במעמדם (מזכיר למזכיר, תת-מזכיר ותת-מזכיר וכו') ואינם מפקדים אחד על השני. בנוסף קיים מה שקרוי המטות המשולבים ועבורם קיים ראש המטות המשולבים שהוא לכאורה הרמטכ"ל - אז זהו, עד כמה שאנחנו הצלחנו לברר, הוא לא - הוא אינו מפקד פר-סה על החילות (או זרועות) האחרים, אלא מייעץ לנשיא ומתאם את פעילותם מתוקף סמכותו של הנשיא (ואינו בעל סמכויות פיקוד ישירות משלו).
למעשה, בעל התפקיד היחיד בארה"ב אותו ניתן להקביל לרמטכ"ל שלנו הוא הנשיא בעצמו - מאחר ומתוקף החוקה, הוא המפקד העליון של הכוחות המזויינים, והוא גם הרשות המבצעת - כלומר הממשלה, ומכאן שהוא גם נקודת הציר המחברת בין שני תפקידים אלה (בדומה לתפקידו של הרמטכ"ל שלנו).
בתקשורת הישראלית, קיימת הטעות השגורה לכנות את ראש המטות המשולבים תחת הכינוי רמטכ"ל צבא ארה"ב - טעות שהיא מובנת, מאחר ותפקידו הוא הקרוב ביותר לתפקידו של הרמטכ"ל שלנו, ולמעשה נועדה להקל על הישראלי הפשוט למצוא את דרכו בסבך הצבאי האמריקאי.
אבל וכאן בה ה'אבל' הגדול, זהו רק חלק מהתמונה.
כל אחד מהחילות, העיקריים - צבא, צי ואוויר, מכיל למעשה מספר זרועות:
הצבא: כולל את חיל הרגלים, חיל השריון, הארטילריה, ההנדסה הקרבית וכל שאר מידי שורצי יבשה.
הצי: כולל את "הצי הרטוב", את חיל הנחתים, ושאר השחיינים למניהם
האוויר: כולל בעיקר את זרוע האוויר האסטרטגית (SAC), זרוע האוויר הטקטית (TAC) (כן, טכנית אלה פיקודים...אבל רק טכנית), וכלל בעבר את פיקוד ההגנה האווירית (שניתמע ב-TAC) ועוד כמה מעופפים.
לכל אחד מאלה יש לוגיסטיקה משלו, מודיעין משלו, ולצי אפילו יש אוויריה משלו (לצי בנפרד ולחיל הנחתים בנפרד - חיל האוויר של היום הוא מה שהיה עד שנות ה-50 האוויריה של הצבא) - זרועות נפרדות.
המטה של כל חיל מרכז למעשה את המטות/פונקציות הפיקוד של החילות/זרועות הכפופים לו - כלומר למעשה זהו מטה כללי - המטה הכללי של הצבא, של הצי ושל חיל האוויר - ומכאן שניתן לכנות את המפקדים ראש המטה הכללי של הצבא (או רמטכ"ל הצבא), ראש המטה הכללי של הצי (או רמטכ"ל הצי) שהוא בעצם אדמירל הצי, וראש המטה הכללי של חיל האוויר (או רמטכ"ל חיל האוויר).
אנחנו עדיין דנים בנושא, וברשותך אעדיף שנמתין עד שעודד יסיים את ענייניו על הרמטכ"ל שלנו... צנטוריון - טלגרף - כחול או אפור, לא משנה - הדם אדום בכל מקרה... 19:03, 20 במרץ 2011 (IST)[תגובה]
ספציפית לגבי הצי האמריקני - המפקד שלו נקרא Chief of Naval Operations, שזה לדעתי מפקד המבצעים הימיים. קוריצהלול התרנגולותאהמהמורשת העולמית. פשוט עולמית! 19:10, 20 במרץ 2011 (IST)[תגובה]
אני מסכים עם ברוקולי. צנטוריון, תודה על ההסבר המפורט. אין כאן שום דחיפות. בתור התחלה נחכה לעודד שיחזור מן המילואים, לבקשתו. יואב ר. - שיחה 20:53, 20 במרץ 2011 (IST)[תגובה]
אכן, מסתבר שבילבלתי עם הדרגה Admiral of the Navy (שהוא מקבילת הצי לדרגת גנרל הצבאות של פרשינג), אבל אכן התכוונתי ל-CNO... צנטוריון - טלגרף - כחול או אפור, לא משנה - הדם אדום בכל מקרה... 21:45, 20 במרץ 2011 (IST)[תגובה]
אם אני לא טועה, המארינס הינם חיל עיקרי בפני עצמם. ה"רמטכ"ל" שלהם Commandant of the Marine Corps כפוף ישירות למזכיר הצי ולא לרמטכ"ל של הצי. 22:04, 20 במרץ 2011 (IST)
על פניו אין לי בעיה להעביר את הערך לשם "ראש מטה צבא ארצות הברית" או "ראש המטה של צבא ארצות הברית" ובלבד שהמינוח הנוכחי לא יפנה לערך אודות ראש המטות המשולבים עודד מחוץ לחשבון ומחוץ לעין פוראן 14:52, 21 במרץ 2011 (IST)[תגובה]

‏ ל

נמצאו קישורים חיצוניים שצריכים תיקון (אוקטובר 2022)[עריכת קוד מקור]

שלום עורכים יקרים,

מצאתי קישור חיצוני אחד או יותר בראש מטה צבא ארצות הברית שזקוק לתשומת לב. אנא קחו רגע כדי לבדוק את הקישורים שמצאתי ולתקן אותם בערך אם נדרש. מצאתי את הבעיות הבאות:

כאשר תסיימו לערוך את השינויים הנדרשים, אנא בקרו בדף השו"ת למידע נוסף לתיקון בעיות עם הקישורים לעיל.

הודעה זו תופיע רק פעם אחת לקישורים אלו.

בידידות.—InternetArchiveBot (דווח על באג) 04:05, 16 באוקטובר 2022 (IDT)[תגובה]

נמצאו קישורים חיצוניים שצריכים תיקון (נובמבר 2023)[עריכת קוד מקור]

שלום,

מצאתי קישור חיצוני אחד או יותר בראש מטה צבא ארצות הברית שזקוק לתשומת לב. אנא קחו רגע כדי לבדוק את הקישורים שמצאתי ולתקן אותם בערך אם נדרש. מצאתי את הבעיות הבאות:

כאשר תסיימו לערוך את השינויים הנדרשים, אנא בקרו בדף השו"ת למידע נוסף לתיקון בעיות עם הקישורים לעיל.

הודעה זו תופיע רק פעם אחת לקישורים אלו.

בידידות.—InternetArchiveBot (דווח על באג) 04:44, 26 בנובמבר 2023 (IST)[תגובה]