שיחה:רואנדה

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

המדיניות הפרו- מערבית של קאיבנדה והבריאמאנה שונות לחלוטין. קאיבנדה היה אפלטוני- טרוצקיסט, או בורגן, בעוד שהבריאמאנה היה נאצריסט, ושלושת הפלגים הללו עשו שמוש מיחד לכל פלג בתמיכתו של הגוש המערבי!

מעורבות אירופית ברצח העם[עריכת קוד מקור]

נאמר בערך, שה RPF וקיצוני החזית העממית נחשדו בהפלת מטוסו של הבירינמה. למיטב ידיעתי, היו רבים שהאשימו בכך גם את צרפת ובלגיה. אם מישהו מתמצא בנושא קצת יותר, אשמח אם יוסיף על כל מידע.

לא בדיוק. מה שכתוב בערך זה שלא ברור מי אחראי למעשה; עלו האשמות גם נגד ארגוני הטוטסי (החזית העממית, RPF, בהנהגת פול קגאמה) מצד אחד, וגם נגד חוגי ההוטו הקיצוניים, המקורבים לרעיית הנשיא, שהובילו מייד אחר כך את רצח העם, מצד שני. הטענה נגד חוגי ההוטו היא שהם רצו לסלק את הבירינמה כדי שלא יחתום על הסכם שלום עם ה-RPF (או יפריע בדרכים אחרות לרצח העם) וכדי שיוכלו להאשים את הטוטסי במעשה ויהיה להם מניע לטבח. הייתה תקופה, שצרפת האשימה בהפלת המטוס את קגאמה ובכירי ה-RPF, על סמך מידע די מפוקפק, והיא אף נקטה צעדים משפטיים נגדו ונגד אנשיו, אבל כיום הם ירדו מזה.
אני לא מתיימר למומחיות אבל ממה שקראתי על רצח העם, לא נתקלתי בטענה שצרפת או בלגיה היו מעורבות בהפלת המטוס. לנשיא שנהרג היו יחסים טובים עם צרפת, ולא ברור האינטרס פה. בלי קשר להפלת המטוס, עלו האשמות נגד צרפת ובלגיה על תמיכה במבצעי רצח העם עד שלב די מאוחר, או בצורה החמורה פחות, על העלמת עין ממעשיהם. דב ט. - שיחה


קישור שבור[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 21:45, 17 ביוני 2013 (IDT)[תגובה]

על היום שאחרי רדת קגאמה מכס נשיאות רואנדה[עריכת קוד מקור]

לפי מה שכתוב, התקבלה לפני בדיוק 14 שנה החוקה שהנשיא ייבחר לשבע שנים, ויוכל לרוץ ברצף רק ל-2 קדנציות- כלומר- ברגעים אלה ממש(2017, בתום שתי קדנציות ברצף לקגאמה,) אמור להתחלף השלטון ברואנדה! 141.226.183.143 16:30, 8 בספטמבר 2017 (IDT)[תגובה]

תשןבה: לפי הארץ, ב-2015 אושר ברואנדה שינוי לחוקה שיאפשר לקגאמה להמשיך להתמודד על הנשיאות - ולנצח - עד שנת 2034. https://www.haaretz.co.il/news/world/africa/.premium-1.3974010 https://www.haaretz.co.il/news/world/africa/.premium-1.3974010 אולי כדאי להוסיף את המידע (או ביקורת על רמת הדמוקרטיות של המדינה או של הנשיא)