שיחה:רונלד פישר

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

התחלתי לכתוב את הערך. נוספו פתיחה ופתיחה לביוגרפיה (ע"י "שנותיו הראשונות"). אני מבקש לדחות ביקורת וערכיה עד סיום הערך. GalGross 12:46, 7 אוגוסט 2006 (IDT)

ובכל זאת ביקורת קלה שבקלות - לא נהוג לכתוב "שנותיו הראשונות". נסה להתאים במקום זאת "נעוריו" או "ילדותו". זהר דרוקמן - אהמ 22:49, 7 אוגוסט 2006 (IDT)
ראשית תודה על הביקורת! אני חושש ש"ילדותו" או "נעוריו" לא יתאימו כאן מכיוון שהקטע (כפי שניתן לראות אפילו מהמעט שכתבתי עד כה) מדבר לא רק על ילדותו ונעוריו אלא על שנותיו בקולג' (כתלמיד תואר ראשון, 19-22) ומה שבא אחריהם (עוד לא נכתב). אבל, אם יש לך הצעות אחרות, אשמח לשמוע. תודה!GalGross 04:51, 8 אוגוסט 2006 (IDT)
אז הצעתי היא אל תיתן לזה כותרת. בכל מקרה, "שנותיו הראשונות" לא מקובל. אתה יכול לתת תחת ראש הפרק "ביוגרפיה" את הביוגרפיה המלאה הכללית שלו - ילדותו, בגרותו, לימודיו, עבודתו, השבחים להם זכה, פרסומו וכן הלאה עד מותו. לאחר מכן תוכל ליצור ראשי פרקים אחרים שידברו בפרטנות על "גילויו בסטטיסיקה" או "מחקרו בגנטיקה". זהר דרוקמן - אהמ 19:51, 8 אוגוסט 2006 (IDT)
הביוגרפיה שאכתוב כאן היא יותר מדי ארוכה בשביל לא לחלק אותה. אאלץ להשלים עם משהו לא נפוץ, אחשוב על הנושא ואראה אם אוכל לשנות את הכותרת (אולי למשל ל"לימודים" או "שנות לימודים" או משהו בדומה לזה). את ראשי הפרקים האחרים, המקצועיים, אשאיר לאלו שיותר מתמצאים בתחום. תודה!GalGross 15:18, 9 אוגוסט 2006 (IDT)
אז ישנו פתרון פשוט: כתוב את אשר אתה רוצה לכתוב ולאחר שתתבהר התמונה - נראה אם נוכל לשפר בדבר מה (אם בכלל יהיה צורך). זהר דרוקמן - אהמ 21:39, 9 אוגוסט 2006 (IDT)
בגלל זה שמתי את סימן ה"בעבודה" מלכתחילה. GalGross 02:04, 10 אוגוסט 2006 (IDT)

מה היתה הפריצה הגדולה שלו? מה הוא תרם? למה לא מוזכר כאן מושג ה"שונות" (מושג מתורת ההסתברות) שרונלד היה הראשון שהגדיר אותו. חוץ מזה אחלה ערך. הייתי רוצה להכיר את גודרונה הזאת גם כן, נשמעת מגניבה 89.138.100.63 12:49, 10 באפריל 2012 (IDT)[תגובה]

תרומותיו של פישר למדע[עריכת קוד מקור]

דיקן לכתוב ש-"ב-1922 המציא את המבחן המדוייק של פישר, זה מגמד את מה שהוא עשה.

אני לא מזלזל במבחן המדוייק של פישר. כמו כמעט כל מה שהוא עשה, המבחן הזה פתח שער לענף שלם בסטטיסטיקה שכולל מבחנים מדוייקים, מבחני פרמוטציות, ועוד. אבל:

פישר תרם עשרות תרומות משמעותיות למדע, גם בתחום הסטטיסטיקה, גם בביולוגיה וגנטיקה, וגם במתמטיקה. הוא כתב קרוב ל-300 מאמרים אקדמיים, כולם בכתבי עת מובילים, ו-7 ספרים רבי השפעה. אם רוצים להכניס לערך את התרומות שלו, וצריך, יש לעשות את זה ברצינות.

הוספתי רשימה של תרומותיו העיקריות לסטטיסטיקה, המבוססת על הערך על פישר באנגלית. כן הוספתי הפניות לערך (או ערכים) לכך אחת מהן (לחלקן כבר יש ערכים בויקי העברית, לאחרות יהיה צורך לכתוב ערכים חדשים)