לדלג לתוכן

שיחה:רחלי רוגל

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 20 ימים מאת א 1978 בנושא משוב

משוב

[עריכת קוד מקור]

שלום א 1978, יפה מאוד! כל הכבוד על ההשקעה. יש המון דברים טובים בערך, ואתמקד רק באלו שלדעתי כדאי לשפר. אכתוב את המשוב שלי:

  1. לגבי הפתיח, אולי אפשר לשלב את המילה רדי מייד במשפט הראשון במקום לכתוב אותה בסוגריים? למשל ״אמנית רדי מייד ישראלית...״
  2. אני חושבת שכותרת כמו ״מילדות ליצירה״ היא קצת יצירתית מדי לוויקיפדיה, וכדאי להקפיד על כותרות יותר יבשות-אנציקלופדיות
  3. את התמונה בתבנית כדאי לעצב בצורה שמתאימה לוויקיפדיה - כלומר בלי מסגרת.
  4. יש לא מעט משפטים, בפרט כאלו בסוף פסקאות, שלא נגמרים בנקודה, כדאי להקפיד על פיסוק במקום הנכון. כמו כן, יש הרבה רווחים מיותרים וירידות שורה באמצע משפט (לפני ואחרי סימני פיסוק, לפני הערות שוליים וכדומה).
  5. ככלל, עדיף לא להשתמש בראשי תיבות, במיוחד בכאלו לא מוכרים (כמו ת"ל). אפילו ראשי תיבות כמו ארה"ב לא מקובלים בוויקיפדיה.
  6. יש קישורים חיצוניים בגוף הטקסט (ראיתי בקישורים לתוכניות לימוד, אבל אולי יש עוד). זה לא מקובל. כל הקישורים הפנימיים צריכים לקשר לערכים בוויקיפדיה. קישורים חיצוניים יכולים להופיע בהערות שוליים ליד המילה.
  7. קצת מוזרה לי החלוקה לפרקים. יש פרק בשם ״לבירינתים במרחב הציבורי״ תחת ״ביוגרפיה״, אבל לדעתי מדובר ביצירה שלה, ולא בביוגרפיה. הפרק ״אודות יצירות הכפתורים״ קיבל כותרת ראשית בערך, בעוד שלדעתי בערך על אמן כדאי שתהיה כותרת ראשית ״יצירתה״ שתחתיה תיכתב כל היצירה באופן מסודר עם כותרות משנה (כלומר לדעתי הפרק על הלבירינתים צריך להיות תחת הפרק הזה).
  8. מאוד אהבתי את השילוב של התמונות והמדיה בערך, אבל יתכן שיש קצת יותר מדי מהם ושעדיף לבחור את המייצגים ביותר.
  9. השילוב של הציטוטים הארוכים קצת בעייתי. כדאי לכתוב במשפט משלך סיכום, אבל להביא ציטוטים במקום טקסט זה לא כל כך אנציקלופדי. באופן כללי, כדאי להפחית בציטוטים, ולהביא כמה שפחות מהם - רק את אלו ההכרחיים. בפרט כתב נטוי לא מקובל בעברית. אתה יכול להשתמש בתבנית {{ציטוט}} במקומות הנדרשים.
  10. כתיבת משפטים כמו ״אלף כפתורים שונים זה מזה, כל אחד יחיד ומיוחד. את הכפתורים השחילו על שרוך שנקרא "שרוך הקסם". האגדה מספרת שכאשר הכפתור האלף יושחל - יופיע הנסיך המיועד.״, או ״הטרגדיה של דיאנה הייתה שהיה לה הכל, אבל היא חשבה שהיא לא שווה כי גבר אחד״ היא לא ממש אנציקלופדית. צריך להקפיד לתאר בצורה יבשה ועניינית את היצירות. לדעתי השילוב של כל המשפטים האלו והציטוטים מקשה על ההבנה ועל המסגור של התכנים אחד ביחס לשני.
  11. אם יש רשימות (למשל רשימת הנושאים ליצירות), הן צריכות להופיע ברשימת תבליטים.
  12. באופן כללי לדעתי כדאי לבחור יצירות נבחרות ותערוכות נבחרות ולפרט רק עליהן כי הערך מאוד עמוס. אני חושבת שכל נושא צריך להיות מוזכר תחת כותרת משנה, כי כרגע קשה מאוד להבין מה היחס של פסקאות עוקבות באותו הפרק. יש פעמים שבהן הן קשורות, ויש שלא. כשאתה כותב ״תערוכות נבחרות״ - הן באמת צריכות להיות נבחרות, ולא לציין 40+ מהן.
  13. פרק הקישורים החיצוניים אמור להיות מיד מעל הערות השוליים.
  14. חלק מהקטגוריות לא ממש קשורות לדעתי. הן צריכות לתאר את נושא הערך. כדאי לבדוק בכל קטגוריה מה הערכים שנמצאים בה כדי להבין את הלך הרוח שלה והאם מתאים לקשר אליה. למשל, תסתכל על קטגוריה:חטיבת גבעתי (תש"ח) ותראה שהערך לא מתאים לשם.
  15. אני חושבת שאם אין המון מה לכתוב בביוגרפיה (כי הרוב עוסק ביצירה), אפשר להכניס את פרק החיים האישיים לשם.

יפה מאוד, כל הכבוד על הכתיבה ועל ההשקעה, ‏♪ ‏Funcs‏ ⌘ שיחה21:48, 4 ביולי 2024 (IDT)תגובה

תודה גדולה על המשוב המפורט! איישם את כל הנקודות שהעלית.
אמיר א 1978שיחה 21:54, 4 ביולי 2024 (IDT)תגובה