שיחה:שבח וייס

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני שנה מאת 2A02:14F:0:DD5C:0:0:0:1 בנושא מה זה רדיו

אדם בעל נפש רגישה[עריכת קוד מקור]

תגיד בבקשה מה מפריע לך בהברקות של שבח וייס , ולמה הוצאת את הדוגמאות שהציגו אותו כאדם בעל נפש רגישה! כנראה שאתה רחוק מרגישות אם נהגת כך , וחוץ מזה אתה חסר גם את ההבנה שמרכיבים מסוימים נותנים לערך קצת לחלוחית של חיים , מה שחסר לך כנראה. אם אתה מייצג את שאר חבורת הויקיפדים כנראה שיש כאן ויקיפד מיותר וזה לא אתה כמובן!!!@

ל-eman, [[יש בהחלט מקום לפתוח ערך על אמרות שעשו הסטוריה , יש לפחות מאה כאלה החל מאמרות יוליוס קיסר "ALEA YACTA EST " הפור נפל!" וכלה ב: "אלוהים אינו משחק באבני קוביה " של אינשטיין בהתיחס לתורת הקוונטים...
אבל מהסיבות שנמנו לעיל יש מקום להביא בצימצום מימרות או הברקות של אישיות מסויימת בערך שלה!]]
החזרתי את חידודיו של שבח וייס, שהרי תקופת פעילותו כחידונאי היא שנים אחדות מחייו ומיצירתו. אני מקווה שמישהו ירחיב גם בתחומי פעילות נוספים שלו, כדי שהערך ייתן תמונה מאוזנת של האיש. בעניין הדוגמה שעצר לאיש שנפגע בתאונת דרכים: זהו פרט בנאלי, שאינו מייחד במאומה את וייס, ולכן ראוי להורידו. דוד שי 21:03, 16 פבר' 2004 (UTC)
דוד, באמת נראה לך שבאמצע ערך על יו"ר הכנסת לשעבר צריכות להופיע הברקות חידונאיות, והעובדה המדהימה שהוא זכר בע"פ נקודות? זה מוזכר שהוא היה חידונאי, זה מספיק. אם החידודים האלה כ"כ חשובים לרפאל לירז, שיפתח ערך שמרכז חידודים של חידונאים שונים. אבל זה בהחלט לא ממרכז העשיה של שבח וייס.
הערך עוסק במכלול השלם הקרוי שבח וייס, והפעילות כחידונאי היא חלק ממנו, ואף הגיע בה להישגים נכבדים, ולכן יש מקום לעסוק בה. מובן שאין זה מרכז העשייה של שבח וייס, ולכן ציינתי שאשמח להרחבות גם בתחומים שהם מרכז העשייה שלו. בויקיפדיה ההתפתחות לעתים אינה מאוזנת, כי כל אחד כותב על מה שהוא יודע, לא בהכרח על מה שצריך, אבל אני מקווה שבבוא העת יהיה לנו ערך מלא, שמשקף את מלוא פעילותו של שבח וייס. אוסיף ואספר מניסיוני האישי, שכאשר הייתי חייל, ושבח וייס היה כבר פרופ' למדע המדינה ולא עסק יותר בחידונאות לפרנסתו, הוא בא לבדרנו בהתנדבות בחידון חביב. זה חלק מהקסם שלו, ואין סיבה להסתירו. דוד שי 13:47, 18 פבר' 2004 (UTC)
אני לא אומר להסתיר את זה שהוא היה חידונאי. אבל מכאן ועד להביא את החידודים האלה, שביננו הם עבשים עד מאוד, הדרך עוד ארוכה. מה הלאה? נביא את מבחר הבדיחות של ראובן ריבלין בתוכניות הטלויזיה בהן השתתף? eman 14:42, 18 פבר' 2004 (UTC)

תשובה החידונים היו חלק משמעותי מחייו של שבח וייס ! ההברקות החידויות מראות פן ייחודי של האיש , ובכל ערך על דמות יש להגיד תודה שאפשר להביא משהו יחודי שמגוון את הדמות ואת הערך ,וכשמדובר על שבח וייס יש לעוט על זה כמוצאי שלל רב.

ז ה כמו שלא תביא דוגמאות מאמרותיו של מרק טווין ששפע אמרות ... לירז

  • החידודים של מרק טווין היו קצת יותר מוצלחים.
  • הם מהווים חלק הרבה יותר חשוב מהקריירה שלו
  • גם שם אני לא בטוח שהמקום שלהם הוא בתוך הערך על מארק טווין עצמו. אני מציע לפתוח דף של אמרות שפר חידודים של אישים שונים (מסודרים לפי האישים), ואז אפשר להפנות מהערך על האישיות לדף ההוא (אגב, אפשר להפנות לפסקה מסויימת?)

eman 14:42, 18 פבר' 2004 (UTC)

החזרתי את חידודיו של שבח וייס, שהרי תקופת פעילותו כחידונאי היא שנים אחדות מחייו ומיצירתו. אני מקווה שמישהו ירחיב גם בתחומי פעילות נוספים שלו, כדי שהערך ייתן תמונה מאוזנת של האיש. בעניין הדוגמה שעצר לאיש שנפגע בתאונת דרכים: זהו פרט בנאלי, שאינו מייחד במאומה את וייס, ולכן ראוי להורידו. דוד שי 21:03, 16 פבר' 2004 (UTC)

למה אתה מתכוון בתחומי פעילות נוספים? המומחיות שלו היא בתחום השלטון המקומי , מדעי המדינה ( וספץ לנושא הפוליטיקה הישראלית) כפרלמנטר היה פעיל בתחום של נאומים שאילתות (אלוף הצעות לסדר היום בכנסת ה-12) יו"ר שבצע תפקידו בצורה יעלה ומכובדת ! אפשר להרחיב אך יש בעיה של פרופורציות , שכן אם אתה מרחיב ערך אחד שאר הערכים ייראו מוקטנים ביחס,וכנראה שלאט לאט מגיעים לבעייה של האנציקלופדיה העברית שבתחילה הרחיבה ערכים (באות אלף) ובסוף היתה צריכה לצמצם כדי להגיע לאות האחרונה?

אשמח לראות ציטוט מנאום חשוב שנשא בכנסת, אשמח ללמוד על תיאוריה נאה שפיתח בפעילותו האקדמית וכדומה, שיהיו שקולים להרחבה בנושא החידות. לפי מבנה הערך כעת עוד יתרשם הקורא שהחידות היו עיקר עולמו. ובעניין חששך מגורל האנציקלופדיה העברית: בלבי אין כל חשש כזה, אם כי אשמח אם תהיה יותר פעילות בערכי ליבה, ורק אחר כך ייכתבו ערכים פחות חשובים. ספק אם זה יקרה, שהרי זו אנציקלופדיה חופשית. בכל אופן, לפי התקדמותנו עד כה, אין ספק שנגיע רחוק. דוד שי 21:32, 16 פבר' 2004 (UTC)

ומה בעינין הטקסט הבא:

זכרון השואה טבוע בו כל הזמן , מאז היותו ילד ועד עצם היום הזה. משנבחר לכהונת יו"ר הכנסת , בא ראשית לבשר לאמו את הבשורה , ויחדיו ישבו ובכו מהתרגשות ,כשוייס מצר על העובדה שאביו שלא היה כבר בחיים לא זכה למעמד הזה?

המשפט הראשון נמצא בגוף הערך, רק הוזז להתחלה. במשפט השני אין כל ייחוד. כל אדם מתרגש כאשר הוא זוכה במשרה רמה, והתרגשות זו מגיעה לעתים לידי בכי, וכל אדם נזכר ברגעים כאלה ביקיריו שאינם עוד אתו. דוד שי 21:13, 16 פבר' 2004 (UTC)

לפחות בתשובה שלך יש מן המאפיינים של אדם עם רגישות. גם זה משהו במציאות שלנו...

למר FOOL הנכבד , ממך ומשאר החברים בקשת סליחה! הדברים נכתבו בטעות במקום בדף השיחה בערך עצמו, וזה נבע מסערת רגשות על הורדת פריטים מהערך על שבח וייס שהכאיבו. הכוונה היתה כמובן לשמימם בדף השיחה


מחקתי את הפיסקה הבאה:

הנקודות המאפיינות אותו במחקריו בתחומי התמחותו,כפי שזה בא לידי ביטוי בספריו, הם כושר איסוף נתונים על פיהם הוא בונה מסקנות אופרטיביות.הוא מרבה לבנות טבלאות ובהם נתונים על פי פרמטרים רבים אשר יוצרים מסקנות אמינות ומהימנות.במחקריו למשל בנושא של נושאי המשרות המובילות בתחום המוניציפאלי (ראשי ערים וראשי מועצות),הוא נעזר בשפע נתונים של גיל,מוצא,ותק,שיוך מפלגתי וכד' אשר התוצר הסופי שלהם הוא תמונה מדוייקת של פני השלטון המקומי בישראל.שבח וייס נחן בכושר העמקה לחדור לפרטים ועבודותיו המחקריות מצטיינות ביסודיות רבה.

נימוקי למחיקה: פיסקה זו יפה לתיאור עבודה לבגרות של כל תלמיד תיכון ממוצע. אוי לנו אם זה כל מה שאפשר לומר על עבודתו של הפרופסור למדע המדינה, שבח וייס. נחוץ מישהו שמבין מעט יותר בתחומי התמחותו של וייס, כדי שיספק לנו הערכה טובה יותר של מחקריו. לכל אחד מאתנו יש גבולות ומגבלות, ואין זו בושה להכיר בהן. דוד שי 13:08, 2 אפר' 2004 (UTC)

למה הוא מסומן ככזה? טרול רפאים 14:49, 20 יולי 2005 (UTC)

שבח וייס הוא פרופסור למדע המדינה וחוקר בתחום זה. אם מדע המדינה הוא מדע, אז שבח וייס הוא מדען. דוד שי 17:19, 20 יולי 2005 (UTC)

דברי חה"כ וייס נגד התקשורת הישראלית[עריכת קוד מקור]

יש לציין שחה"כ שבח וייס גילה אומץ וכנות רבה בהיותו חה"כ של מפגת "העבודה" ובכל זאת החליט לתקוף את יחסה של התקשורת בישראל לדת דוגמה לכך היו דבריו של ח"כ שבח וויס (יו"ר הכנסת בעבר וח"כ מטעם מפלגת "העבודה" וניצול שואה בעצמו) אומר מעל בימת הכנסת בשלישי ביולי 1991 במסגרת הצעה לסדר היום בנושא כתובות נאצה והנחת פגר חזיר בפתח בית-הכנסת בבני-ברק, ע"י בני קיבוצים:

"יש בארץ קריקטורות, לדאבוני גם בעיתונות שאני אוהד אותה, שמציירות את היהודי הדתי באופן שאדם שאיננו חרד משימוש במונחים של השואה היה אומר שזאת שטירמריזציה ושטרייכריזציה של הקווים שלנו. למה זה נחוץ? למה זה נחוץ לנו בדור הזה? אני אומר לנו, כדמוקרטים, כאנטי-פאשיסטים, כאנטי-נאצים. אני אומר את זה לא רק בהקשר של הוויכוח עם הדתיים. בשביל מה זה נחוץ, לכל-הרוחות?...".

"שבח" זה שם עברי?[עריכת קוד מקור]

אני רואה שהמאמר בויקיפדיה האנגלית נותן גם את האיות הפולני של "שבח", מה שגורם לי לחשוב שאולי השם "שבח" במקורו לא אמור להיות המלה העברית (praise). ―אנונימי לא חתםמש:אנונימי 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)תגובה

בויקיאנגלית נתנו איות פולני כי וייס במקור מפולין, אבל זה לא אומר שהשם פולני. השם שבח לא נפוץ, אך יש עוד יהודים שמסתובבים או הסתובבו עם השם הזה. ‏DGtal08:56, 20 במאי 2012 (IDT)תגובה

מה זה רדיו[עריכת קוד מקור]

למה כותבים בעתיד צפוי להיטמן. מה זה לא בסדר 2A02:14F:0:DD5C:0:0:0:1 08:14, 5 בפברואר 2023 (IST)תגובה