שיחה:תוכנית לובלין

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

שלום רב מקריאה על הנושא בערך זה, אני חושבת שחשוב להוסיף אליו את תיאור התוכנית, גורל היהודים שגורשו לניסקו וגם תמונות. תיאור התוכנית- המבצע יפתח ב- 20.10.39 בשעה 22:00 ויכלול 1,000 יהודים כשרים לעבודה שיצאו מתכנת הרכבת בוינה. ליהודים סופק על ידי הקהילה היהודית ציוד לצורך הקמת הכפר של צריפים בניסקו, אשר אליה יצאו לאחרונה משלוחים של יהודים כשרים לעבודה, כן נשלחו עמם מצרכי מזון לתקופה של 4 שבועות. החל מהמשלוח הרביעי של היהודים יבחרו משפחות שלמות. בנוסף לכך מלווה כל משלוח ב-25 אנשי משטרה בפיקודו של מפקד המשטרה שתפקידם למנוע בנשק כל סכנת בריחה.

תיאור זה נלקח מהספר שואה בתיעוד, עמ' 122-123

גורל היהודים- המצב בתוך המחנה היה טוב למדי, הרעה החלה בימי מפקד המחנה השני ועם הפעלת שומרים מקומיים. לא היו מקרי מוות במחנה, להוציא אדם אחד שנפטר ממחלה בבית חולים. ב-14.4.1940 עזבו 501 מגורשים והוחזרו לווינה. מידע זה נלקח מז' גושן, מבצע ניסקו, דפים לחקר תקופת השואה, תשמ"ב ע"מ 190-193.

"ונתעוררה בנאצים השאיפה להיפטר מן היהודים"?[עריכת קוד מקור]

כך מתוארת המוטיבציה הנאצית לתכנית לובלין. אחרי שהם ראו יהודים "אותנטים" שלא כמו היהודים הגרמנים. מעבר להערה שזה לוקה באוטואנטישמיות ואולי גם בסוג של הכחשת שואה, אמירה כזו דורשת מקור.