שיחה:תל"ג לנפש

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

תל"ג לנפש זה לא תל"ג. כמו שסכום איננו ממוצע. עדיף לעשות שני ערכים נפרדים מאשר דף הפנייה. עידן ד 15:09, 21 יולי 2005 (UTC)

אני חולק על דעתך (ביצעתי את ההפנייה), כי המושג תל"ג לנפש הוא פשוט חלוקת התל"ג במספר הנפשות במדינה כפי שמפורט בערך המקורי של תל"ג. ערך עצמאי של תל"ג לנפש יהווה בעיקר חזרה על הכתוב בערך המקורי של תל"ג ולכן לטעמי אין לו זכות קיום.
ההגדרה שלך טכנית הינה נכונה. אבל המשמעויות של תל"ג ותל"ג לנפש הן שונות לחלוטין. הן באות לבדוק שני דברים שונים לגמרי. תל"ג מתייחס למדינה עצמה- וכך רואים למשל יתרונות לגודל וכו' (ככל שהמדינה גדולה יותר התל"ג גדול יותר). אך תוצר לאומי לנפש הינו בעצם ממוצע של התל"ג. הוא גם מושפע מאוד מהגירות פנימה והחוצה מהמדינה. כך כמו סכום אנשים איננו ממוצעם, כך תל"ג לנפש איננו תל"ג. זו דעתי לפחות. עידן ד 15:21, 21 יולי 2005 (UTC)
הצדק עמך, אבל האם ראוי לפתוח ערך נוסף בשביל תוספת של משפט? ההבדל הוא בערך כדלקמן : תל"ג, העושר של המדינה כולה, ואילו תל"ג לנפש העושר של כל אזרח בנפרד. אגב, אני חדש בויקיפידה כיצד אני מוסיף חותמת של שם משתמש ומן?
חתימה:3 טילדות (~) תוספת תאריך- 4 טילדות. ולעינייננו. פוטנציאל של ערך תל"ג לנפש הינו יותר משורה אחת. אפשר, כפי שהסברתי לפתח על הנושא ערך יותר ערוך. אולם מאחר ומצב ערכי הכלכלה כל כך מביש ומביך בויקיפדיה, אני באמת תוהה אם מישהו יפתח את זה ליותר מקצרמר. (מאמר קצר). טוב. נראה מה אחרים יגידו, וברוך הבא. עידן ד 15:36, 21 יולי 2005 (UTC)

אני בעד ההפניה. מדובר בשימוש המעשי הנתון התל"ג. אפשר להרחיב את הפיסקה בערך תל"ג ולהבהיר את השימוש השונה הנעשה בשני הנתונים. אפרת 16:15, 21 יולי 2005 (UTC)

בדיוק באתי לכתוב לך בדף השיחה בקשר לשיחה הזו... אגב יופי של תוספת בתל"ג, הקדמת אותי בשנייה... אפשר לעשות הפנייה, אבל צריך להרחיב את הערך תל"ג מעט שיהיה קצת יותר רלוונטי. אם תל"ג לנפש יגדל, אז יהיה אפשר לפצל בין שני הערכים. עידן ד 16:19, 21 יולי 2005 (UTC)
אני לא סבור שיש צורך בהרחבה של הערך לערך עצמאי, לא כל שכן משום שהערך תל"ג נשמר בעיקר מסיבות היסטוריות. התוכן הממשי והדיון בנושא בהרחבה נמצאים בתוך תוצר מקומי גולמי, שלדעתי הוא ערך טוב ומספק. אם רוצים להוסיף משהו על החלוקה לנפש, אפשר להוסיף זאת שם. אורי 16:22, 21 יולי 2005 (UTC)