שיחה:תקופת מייג'י

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 14 שנים מאת בן גרשון בנושא הרסטורציה של מייג'י
ערך זה הוצע בעבר כמועמד להכללה ברשימת הערכים המומלצים
ערך זה הוצע בעבר כמועמד להכללה ברשימת הערכים המומלצים
דיון

לעורך המסור - לפני העריכה אני ממליץ לך לקרוא את הערך הרסטורציה של מייג'י כדי שלא תכתוב סתם כפול אלא פשוט תעשה הפניה. מתניה 02:07, 25 פבר' 2005 (UTC)

מה עושים עם הערך? יש תבנית בעבודה מפברואר. דורית 16:22, 3 אפר' 2005 (UTC)

תקופת המייג'י?[עריכת קוד מקור]

לא צריך להיות "תקופת מייג'י" בלי ה' הידיעה לפי המילים הראשונות בערך ולפי שאר התקופות של יפן? צהוב עולה 15:53, 26 יוני 2006 (IDT)

הסרת המלצה[עריכת קוד מקור]

כואב לי הלב להציע הצעת ההסרה, אבל לטעמי הערך לא ראוי להיות ערך מומלץ.

הנה הנימוקים:

  • סגנון כתיבה - הערך כתוב ברובו בצורת פסקאות קצרות באורך של שורה, לעיתים מקוטעות ולא קשורות אחת לשנייה. גם חלק מהניסוחים בתוך הערך נראים לי בעיתיים - הערך קובע בנמרצות יתר מה רצו ולמה שאפו הכוחות באותה תקופה, דבר שלדעתי אי-אפשר לקבוע בצורה כזו חד-משמעית וללא ביסוס.
  • ביסוס והנמקה - הערך לא כולל אף הפניה למקור מידע חיצוני, באם בסעיף "לקריאה נוספת" או בהערת שוליים.
  • קישוריות - חלק גדול מהקישורים בערך עדיין אדומים.
  • דיוק היסטורי והיקף הערך - לפי הידע המצומצם שיש לי בהיסטוריה היפנית, הערך לא מדויק דיו ולא מציין עובדות שלדעתי חייבות להופיע בו. כך, למשל, מרד סצומה לא היה מרד סמוראים יחיד אם כי הגדול ביותר והאחרון; ההתפתחות התעשייתית והצבאית של יפן התחילה מוקדם יותר מתחילת התקופה; וכך הלאה. הערך גם לא מציין ולא מפרט אודות התופעות החשובות שאפיינו את התקופה, כגון הלאומנות שליוותה את תחילת התקופה והשפיעה רבות גם על המשך ההיסטוריה של יפן.

ההמלצה על הערך נקבעה בראשית דרכה של הויקיפדיה העברית בהצבעה בת שתי קולות. כשאני רואה את רמת הערכים המומלצים הנבחרים היום, אני מבינה, שהערך הזה לא ראוי לעמוד לידם ברשימת המומלצים. בברכה, Arya Stark - שיחה 18:42, 15 בנובמבר 2008 (IST)תגובה

בחינת המלצה[עריכת קוד מקור]

הצבעה על הסרת/השארת ההמלצה מתקיימת כאן. ‏Ori‏ • PTT13:17, 1 בנובמבר 2009 (IST)תגובה

הרסטורציה של מייג'י[עריכת קוד מקור]

הדף הרסטורציה של מייג'י כרגע מפנה לכאן. הערך מופיע ברשימת הערכים החסרים בויקיפדיה העברית במטא (ראו קישור בחתימה שלי), וחבל. יש כמה דברים שאפשר לעשות: א. לכתוב ערך נפרד על הרסטורציה של מייג'י (הכי מומלץ. לי אין את הידע הדרוש). ב. לשנות את קישורי הבין-ויקי כך שהערך הזה יפנה לen:Meiji restoration (לא מרגיש לי טוב כל-כך). ג. שהערך "הרסטורציה של מייג'י" יהיה העיקרי ו"תקופת מייג'י" יפנה אליו, כמו שהיה בעבר (לא?). ד. להתעלם מכל העניין (לדעתי, זה יהיה חבל). דעות? :) בן גרשון (שיחה | תרומות) • עזרו לשפר את הדירוג של ויקי-עברית - כתבו אחד מהערכים החסרים18:28, 23 בדצמבר 2009 (IST)תגובה