שיחת ויקיפדיה:דפים ללא בינוויקי/סיווג

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

סיווג אוטומטי[עריכת קוד מקור]

ניתן לעשות שהבוט יסווג אוטומטית ערכים לפי הקטגוריות בהם הם נמצאים? לדוגמא: כל הערכים בקטגוריה:ביולוגיה עם התבנית "אין בינוויקי" שאמורים להיכנס לרשימה, יכנסו אוטומטית לויקיפדיה:דפים ללא בינוויקי/ביולוגיה? כי אז תהיה לנו הרבה פחות עבודה - נצטרך רק לקבוע מה הן אותן קטגוריות ראשיות עליהן הבוט "מסתכל". בברכה, ‏Almighty ~ שיחה 06:42, 25 בינואר 2008 (IST)[תגובה]

תאורטית כן, והתייחסתי לזה בסעיף הבעיות, אבל בפועל יש עם זה כמה בעיות אפשריות:
  • לרוב ערכים לא משוייכים ישירות לקטגוריה רחבה כמו ביולוגיה אלא לקטגוריות המשנה שלה. אני לא מכיר דרך פשוטה לבדוק באופן ממוחשב ש"ביולוגיה" היא אחת הסבתות של נוקלאוזום. אם מישהו כן מכיר, אני אשמח לשמוע.
  • בשלב הנוכחי של המיזם חשוב לשמור על כמה שיותר שיקול דעת של עורך. נדמה לי שכמה שזה יהיה יותר אוטומטי, ככה תהיה לעורכים פחות מוטיבציה לחפש קישורים בוויקיפדיות זרות, והרי זו המטרה העיקרית של המיזם ולא הסיווג.
  • לא מדובר בכמויות בלתי אפשריות של ערכים. בסך הכל כמה אלפים. אפשר לסווג את כל מה שלא מסווג תוך כמה שבועות, ואם יצטרפו עוד ויקיפדים למיזם - אז עוד יותר מהר.
כמובן שאם יש לך מחשבות אחרות בנושא, אתה מוזמן להציע אותן. --אמיר א. אהרוניבואו לתקן קישורי בינוויקי! • י"ח בשבט ה'תשס"ח • 13:31, 25 בינואר 2008 (IST)[תגובה]
  • נדמה לי שבעיה זו קלה לפתרון, ראה כלי שסופר את מספר הערכים בקטגוריה עם כל קטגוריות המשנה שלה, עד 5 דורות.
  • בדיוק מאותה סיבה, לדעתי, יש לאפשר סיווג אוטומטי - העורכים לא יצטרכו בכלל להתעסק עם זה, כשהם רוצים להתעסק במציאת ערך מקביל בוויקיפדיה זרה. כאשר אני, לדוגמא, עובר על הדפים חסרי בינוויקי, יהיה לי הרבה יותר קל להוסיף בינוויקי "מהסוג הישן" במקום להתחיל לחפש סוג מתאים בדף זה ולחשוב אילו סוגים יתאימו - אני רק רוצה למצוא ולהוסיף בינוויקי מתאים. העבודה תהיה הרבה יותר פשוטה וכך, לדעתי, תמשוך יותר עורכים. גם המופע של התבנית יהיה פשוט יותר, והערכים יסווגו הרבה יותר מהר - כל מי שמוסיף קטגוריות יחשב כ"מסווג", במקום שרק אלה שעוסקים בבינוויקי יצטרכו לטפל בעניין, ובנוסף לזאת, הקיטלוג בקטגוריות ברובם המוחלט של המקרים גם יותר מדויק - עוברים עליו יותר עורכים.
  • סיבה נוספת שרק כרגע חשבתי עליה - הבוט יוכל להכניס את הערכים לפי סוגים כבר ב"סיבוב הראשון" - עוד כשאין תבנית "אין בינוויקי"! כך הרוב המוחלט של הדפים כבר יסווגו לסוגים, בלי קשר להמצאותה של התבנית.
  • כל יום נוספים כמה ערכים חסרי בינוויקי, ותמיד נצטרך להמשיך לסווג אותם, בהמשך לסעיפים הקודמים שלי, זה יהיה הרבה יותר פשוט ונוח שבוט יעשה את זה - הרי כבר יש לנו את הבסיס של הקטגוריות.
בקיצור, אני במליון אחוזים בטוח שזה הדבר הנכון לעשות, ואני גם מוכן לשבת ולהכין רשימה של כל הקטגוריות בהם הבוט יתחשב. בברכה, ‏Almighty ~ שיחה 14:03, 25 בינואר 2008 (IST)[תגובה]

איך מוסיפים סוגים?[עריכת קוד מקור]

חסר סוג "מזון ומשקאות". איתמר ק. - שיחה 20:28, 22 בפברואר 2008 (IST)[תגובה]

פשוט מתחילים להשתמש בו.
כדי שעורכים אחרים יידעו שהוא קיים יש להוסיף את הסוג ידנית בדף ויקיפדיה:דפים ללא בינוויקי/סיווג במקום שנראה למתאים (נדמה לי שזה הפיסקה "שונות" בסוף, אבל תרגיש חופשי.) --אמיר א. אהרוניבואו לתקן קישורי בינוויקי! • י"ז באדר א' ה'תשס"ח • 21:29, 22 בפברואר 2008 (IST)[תגובה]