לדלג לתוכן

שיחת ויקיפדיה:מפתח נושאים חדש

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

ברכותיי, זה נראה יותר טוב. אבל בקשר למדעי החברה, חובה להוריד את פוליטיקה, בשביל זה יש את מדע המדינה. צריך גם להוריד את חוק ומשפט ולהוסיף את תקשורת (כמו בפורטל). דורית 20:29, 27 נוב' 2004 (UTC)

1.כל הכבוד על היוזמה.
2.כמה תיקונים לקישורים אדומים:

  • דת ואמונה - רוחניות ואמונה (שכוללת בתוכה את דתות)
  • אומנות - אמנות (בשלושתם)
  • מדעים מדוייקים - מדעים מדויקים

3.מדעי האטמוספירה והסביבה מיותרות, הן כלולות במדעי החיים ובמדעי כדור הארץ, וכבר יש מספיק קטגוריות שמתחילות ב"מדעי", כנ"ל ל"מדעים קוגנטיביים".
4.גם מוסיקולוגיה, מידענות ובידור מיותרות לדעתי (לכל הנושאים הכלולים ב"בידור" ממילא כבר יש קטגוריות משלהם, וההבחנה בין תרבות לבידור לא עד כדי כך חשובה).
5.אישים לדעתי ראויה לקטגוריית על.
6.מיסטיקה ואסטרולוגיה כלולות בקטגוריה הקיימת "על טבעי".
7.אני חוזר על הצעתי להרחיב את מפתח הנושאים החדש כך שישתרע גם על החלק שתופסת היום תיבת הפורטלים בעמוד הראשי. Apollo 11 21:09, 27 נוב' 2004 (UTC)

לגבי מדעים קוגניטיביים - עם כל הצער והכאב על ריבוי הקטיגוריות שמתחילות ב"מדעי...", אין שם אחר למדעים קוגניטיביים. העובדה שהתחום לא קיים למעשה כרגע בויקיפדיה היא סיפור אחק. נדב 06:33, 28 נוב' 2004 (UTC)

באין מתנגדים בכוונתי למחוק את מדעי הסביבה, מדעי האטמוספירה, מוסיקולוגיה, מידענות, ובידור כפי שהצעתי. Apollo 11 18:39, 28 נוב' 2004 (UTC)

לא למחוק כלום, אלא להוסיף עוד[עריכת קוד מקור]

לדעתי אין למחוק אף אחד מהנושאים שציינתם אלא להוסיף עוד מספר נושאים.

הסיבה: מפתח נושאים אמור לאגד נושאים כללים - גם אם הם עדיין לו קיימים בוויקי שלנו. זאת כיוון שבהתאם לנושאים הראשיים שתגדירו פה, כל הויקיפדים והעורכים העתידיים יתאימו את המאמרים שלהם ויישיכו אותם לקטגוריות הרלוונטיות שתקבעו פה.

לפי נקודת המבט שלי, ויקיפדיה:מפתח נושאים חדש נותן מסגרת חדשה לעורכי המאמרים. וכאשר אתה קובע משהו חדש, אתה צריך להתפתח ולא להצמד לכללים העבר. אז מה אם אין ערך זה או אחר? תנו לזמן לעשות את שלו ואני מבטיח לכם שתוך חודש חצי מהלינקים האדומים יהיו כחולים!

Ramiy 19:09, 28 נוב' 2004 (UTC)

אגב, אל תיגע במדעי הסביבה, אני אכתוב על זה כמה מילים. פעם נכנסתי לזה די עמוק ויש לי בבית הרבה חומר.
Ramiy 19:13, 28 נוב' 2004 (UTC)

אני לא מתנגד לריבוי קטגוריות, אלא כאשר הדבר מסרבל את השימוש.
כבר עכשיו קיימת כפילות בין הקטגוריות מדעי הטבע למדעי החיים, ועוד כפילות מסוימת עם מדעי כדור הארץ, אז להוסיף על כך מדעי הסביבה ומדעי האטמוספירה??

ומהו בדיוק ההבדל בין מוסיקה הקיימת למוסיקולוגיה המוצעת? גם בידור ומידענות פשוט מיותרות ולא ברור לשם מה הן נחוצות.Apollo 11 19:20, 28 נוב' 2004 (UTC)

ההבדל בין מוסיקה למוסיקולוגיה הוא כמו ההבדל בין מחשבים לבין מדעי המחשב, או כמו ההבדל בין חלל למדעי החלל. בכל אופן, אני מסכים שבמקרה של ויקיפדיה זה מיותר, בגלל שאין פה מוסיקה, יש פה רק מוסיקולוגיה (אחרי הכל אי אפשר לכתוב באנציקלופדיה מוסיקה מעשית, אלא רק מוסיקה תיאורתית). בכל אופן, אני תומך בדיעה של להוסיף עוד קטגוריות ולא למחוק אף אחת. לכל אחת מהקטגוריות המוצעות פה יש פוטנציאל לגדול מעבר ל-100 ערכים בקלות. Lazylemon 19:51, 28 נוב' 2004 (UTC)

אוקיי, אפשר לשנות את הקטגוריה הקיימת מוסיקה למוסיקולוגיה אם אתה מרגיש שזה נחוץ, אבל כמו שאמרת אין צורך בשתיהן.
על בידור ומידענות אני יכול אולי להתפשר...
אבל לגבי המדעים, כבר כיום קיימת חלוקה בין מדעי הטבע, החיים וכדור הארץ (שגם היא מסורבלת מדי לדעתי).
האם באמת נחוצות עוד שתי קטגוריות "מדעי.."? Apollo 11 20:09, 28 נוב' 2004 (UTC)

1. האם אפשר לשנות בעצמי את מדעי החברה?

2. למה לא לעשות פשוט קטגוריה נוספת של "שונות" או כל שם אחר שינתן לה, ושם לשים את כל המדעים שאנחנו לא מוצאים להם סיווג מתאים? דורית 19:54, 28 נוב' 2004 (UTC)

1. בטח שאפשר

2. עם איזה מדע יש בעיה? לטעמי כולם מסווגים בסדר. Lazylemon 19:29, 29 נוב' 2004 (UTC)

אני מניחה שניהול וחוק ומשפט הם הדוגמא הבולטת בעיני, כי הם עומדים בפני עצמם ולא שייכים למד"ח. יש בעיתיות גם לגבי גיאוגרפיה: אם מדעי הסביבה שייכים למדעי הטבע, מדוע שגיאוגרפיה (ששייכת למדעי הסביבה או לפחות במם החדש מדעי כדה"א) לא תשתייך לשם? ובדומה גם למיניות, זה צריך להיות תחת מגדר, משמע - שייכת לסוציולוגיה ולכן למדעי החברה דורית 23:04, 29 נוב' 2004 (UTC).

כמה הערות[עריכת קוד מקור]

  1. למה יש קישור לקטגוריית צילום, אבל לא לקטגוריית ציור, שגדולה ממנה בהרבה? ואם כבר אנחנו בקטע של להוסיף כמה שיותר נושאים, אז צריך להוסיף גם פיסול, איור, אדריכלות ואמנות פלסטית.
  2. עושה רושם שמכל התוספות האלה בסוף תהיה לנו רשימה ארוכה מאוד כמו גם מבולגנת. לכן אני מציע לסדר את המפתח בתור עץ, עם קבוצות ותתי-קבוצות. כך לדוגמה, אפשר להציג את כל הרשימה של האמנויות החזותיות תחת הקבוצה של אמנות חזותית, מבלי "להציף" את כל קבוצת התרבות ואמנות.
  3. כדאי לסמן את הקטגוריות שיש להן פורטלים (בהדגשה למשל) כדי לעודד את הגולשים לבקר בהן.

תומר פ. 15:20, 29 נוב' 2004 (UTC)

הוספת נושאים שידועים ושלא // אמיר שקד (עמוס לוזון)[עריכת קוד מקור]

אני בעצמי מוזיקאי ויש לי מלא דברים להגיד בהרבה תחומים כולל כדורגל, היסטוריה, פילוסופיה וכד'. אם אפשר תנו את דעתכם אם אני יכול להוסיף כותרות משלי ולהרחיבם אז אשמח לקבל חוות דעת מכם.