שיחת משתמש:אדר / סיפור

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

אדר מציג את יצירתו כסיפור בז'אנר של "Alternative History". נדמה לי שבנוסף לכך יצר אדר ז'אנר חדש: סיפור עם קישורים לאנציקלופדיה - אולי השם "סיפור אנציקלופדי" יאה לו. לעתים יוצאים לאור ספרי ספרות יפה עם פרשנות בשוליהם (זכורים לי אליס בארץ הפלאות, הקוסם מארץ עוץ, ואחד מספריו של עגנון), אך כאן הפרשנות, או, ליתר דיוק, הצגת העובדות המתקשרות לסיפור, היא חלק אינטגרלי מהסיפור, באמצעות הקישורים. בעת קריאת סיפור בז'אנר של "Alternative History" ("ארץ אבות" של רוברט האריס הוא דוגמה נהדרת), תמיד מקנן הספק בלב הקורא, "מה כאן היסטוריה ומה כאן בידיון?" הצורה שבה אדר עשה זאת מאפשרת להסיר את הספק. דוד שי 22:55, 11 יולי 2006 (IDT)

לדעתי הסיפור מצוין, אני נהניתי מאוד, אני מציע לאדר לשלוח אותו לאתר האגודה הישראלית למדע בדיוני ולפנטזיה, חבל שיישאר קבור בוויקיפדיה. טרול רפאים 16:18, 14 יולי 2006 (IDT)
קראתי ונהניתי, אבל השאלות הללו ימשיכו לרדוף כל יהודי משכיל: קוצר היד הנורא להציל את יהדות מזרח אירופה, האפשרות למנוע או לרכך, את מלחמת העצמאות, וההתרחקות המהירה, הבלתי נמנעת, של היסטוריית המעשים האמיתית. אדר מנסה כאן נסיון שובה לב, אך אבוד מראש כמובן, להשיב על השאלות הכואבות הללו. כמעט כולנו היינו רוצים להיוולד לעולם אחר, אבל צריך מידה גדולה של אמונה של תמימות ושל השקפה ילדית ראשונית - כדי לצייר את משאת הנפש הזו כאפשרות מעשית.Alosha38 06:38, 16 יולי 2006 (IDT)


חזק. אחיה פ. 15:19, 20 יולי 2006 (IDT)

תודתי לדוד שי ולאחיה פ. תודתי גם לאלושה על שהואיל להקדיש תשומת לב לסיפורי ולבקרו, אלא שלא כל דבריו ברורים לי. מה כוונתו במלים "האפשרות למנוע או לרכך את מלחמת העצמאות" ? מה הקשר שלהן לסיפור ? לגבי עצם השאלה האם בכח מדינת ישראל, לו קמה בראשית מלחמת העולם השניה, היה למנוע את השואה אם לאו - בענין זה שהוא כולו היפותזה היסטורית, אין להשקפתו של אלושה משקל יתר על השקפתי. אני אינני פוסק הלכה בענין שכולו ספקולציה בתחום ההיסטוריה האלטרנטיבית וכל משתמש יכול להשקיף על הדברים כהבנתו.

אני מסיים בתקווה לנצחון מדינת ישראל במלחמה הממשית המתחוללת עכשיו ובתפילה לשלום חיילי צה"ל. אדר 18:16, 22 יולי 2006 (IDT)

in oktober without summer-time at 6 am i think that in ramat-gan the light is allready strong.

nachum

לאדר שלום[עריכת קוד מקור]

כחובב מושבע של ז'אנר ההיסטוריה החלופית, קראתי ונהנתי מאוד! האם אתה הולך לכתוב המשך לסיפור? גם אני כותב מדי פעם קו זמן חלופיים, חלקם הגדול קשור בהיסטוריה ישראלית ויהודית - אתה מוזמן להכנס לבלוג שלי ולקרוא - http://www.tapuz.co.il/blog/userBlog.asp?FolderName=ashoval

אסף שובל