שיחת משתמש:שן שש זעם/התייחסויות לוויקיפדיה

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

הי שש"ז. קראתי ונהניתי. שמחתי לראות שמישהו מתעניין ואף מפרסם את ממצאיו בנוגע לאיך ויקיפדיה נתפסת בקרב הקהל קורא העברית. עם זאת, שמתי לב למשפט הבא "לא יותר מב-10% מהציטוטים. לא נתקלתי בתהיות "מהי ויקיפדיה", ונראה שהמותג חזק למדי." ויש לי הערה בעניין. אמנם נראה כי המותג "ויקיפדיה" מוכר למדי בקרב קוראי העברית, ונראה גם כי רובם מתייחסים לויקיפדיה העברית (ולא לאנגלית למשל). אבל נראה לי שחשוב גם לברר האם אנשים מכירים באמת את טיבה של ויקיפדיה. העובדה שאנשים לא שואלים "מהי ויקיפדיה?" מעידה על כך שאנשים חושבים שהם יודעים מהי ויקיפדיה. מנסיוני האישי, נתקלתי באנשים רבים שמכירים את ויקיפדיה ונעזרים בה לא מעט (וכמובן בטוחים שהם יודעים מהי ויקיפדיה, ועל כן גם לא ישאלו שאלה כזו, אלא אולי אף יענו עליה בהתלהבות), אך לא היה להם מושג על הדרך שזה נכתבת ויקיפדיה, והעובדה שגם הם יכולים להיות שותפים בכתיבה. רובם היו המומים למדי לשמע הגילוי הזה. זה פועל לרעת ויקיפדיה בשני אופנים: 1. אנשים מיחסים לויקיפדיה יותר אמינות ממה שהיא ראויה לו. 2. אנשים לא מעלים בכלל בדעתם שהם יכולים להשתתף, וכך אנו מפסידים ויקיפדים. בשל חשיבות העניין, נראה לי ששווה גם לבדוק כמה מאלה ש"מכירים" את ויקיפדיה, אכן מכירים אותה ויודעים באמת במה מדובר. כמו שאמרתי, אני לא בדיוק בדקתי את הנושא. זה פשוט רושם שקיבלתי מכמה שיחות עם אנשים שאני מכירה. אשמח תכניס גם את ההיבט הזה לדף שלך. חשמלית 08:47, 26 יולי 2005 (UTC)

תודה על הפידבק לדף. אשתדל לחשוב איך אפשר לבדוק את העניין שהזכרת. שש"ז 15:26, 26 יולי 2005 (UTC)

היי שש"ז,

שאלה קטנה ומטופשת לי - האם אתה באמת חושב שזה דבר נחמד (עזוב אותי כרגע מהערך הסוציולוגי שבדבר) לשים לינקים לבלוגים שמדסקסים בדיוק את הפרנויה הנוגעת ללינקוק אל הבלוג מויקיפדיה?

שרון

(זאת שכתבה את הפוסט הנ"ל: http://israblog.nana.co.il/tblogread.asp?blog=218&blogcode=1766031 אליו קישרת)

חשבתי על כך, והסיבה שנתתי את הקישור היא פשוט משום שהשורה התחתונה, כפי שהבנתי אותה, הייתה שאין לך בעיה עם זה. אחרת לא הייתי שם. אם הבנתי לא נכון, אמחק שש"ז 16:25, 27 יולי 2005 (UTC)