לדלג לתוכן

שיחת משתמש:Noche Argentina/ארגז חול

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 10 שנים מאת Me123

אני מבינה שזו פעם ראשונה שאתה כותב ערכים בויקיפדיה ולמרות זאת זה כתוב טוב. בכל זאת מספר הערות טכניות, ואח"כ לגבי התוכן:

1. הדבר הכי חשוב בכתיבה בויקיפדיה הוא הפניה לערכים אחרים- זמרים, אלבומים, שנים- ע"י הוספת שני סוגריים מרובעים לפני ואחרי המושג. במיוחד בערך כזה שהוא סקירה מקיפה חשוב לקשר כמה שיותר ערכים אחרים, לפחות בפעם הראשונה שהם מוזכרים, כדי שהקוראים יוכלו להרחיב עוד את הידע שלהם. אם למשל אתה כותב על אריק איינשטיין, הוסף שני סוגריים לפני ושניים אחרי כך שיצא: אריק איינשטיין.

אם אתה כותב על מושג שיש לו ערך בשם אחר, נניח אם אתה רוצה ש"שירים חסידיים" יפנה ל"מוזיקה חסידית", אתה מציין את המושג שיש עליו ערך בהתחלה, לאחריו את הסימן | (נמצא ליד אנטר, בלחיצת שיפט) ואז את המושג שאתה רוצה לקשר אליו, שרק הוא יוצג בערך (אני מוותרת על הסוגריים כדי שתראה למה הכוונה, צריך להוסיף אותם כמובן): מוזיקה חסידית|שירים חסידיים יוצא שירים חסידיים ומפנה למוזיקה חסידית. באופן דומה, אם יש ביטוי אחד שמפנה לשני ערכים אחרים, הפירוש יופיע בסוגריים והכנסת הסימן | תעלים את הסוגריים. למשל "כוורת" מפנה לכוורת דבורים ואילו "כוורת (להקה)" מפנה לערך על הלהקה. כדי להעלים את הסוגריים כותבים כוורת (להקה)| ומתקבל כוורת.

2. כדאי לכתוב פסקאות רצופות יותר ולא לפתוח פסקה חדשה כל כמה שורות, וכנ"ל לגבי שימוש מוגבר בכותרות. חוץ מזה לא משתמשים ברווח כפול בין פסקאות.

3. טיפ- אם לא ברור לך איך נעשה "טריק" ויקיפדי כלשהו, עבור למצב עריכה ובחן את התווים שהשתמשו בהם, ותוכל להעתיק ולנסות בעצמך. משתלטים על זה מהר מאוד, אתה תראה.

הערות תוכניות:

1. הגדרת הרוק היא טובה, אבל יתכן שצריך לשים אותה בתחילת הערך ולא בחלק על סגנונות.

2. הייתי ממעטת בשימוש ב"כנראה" ו"יתכן". עדיף לכתוב עובדות בטוחות, או לפחות הערכות לגבי התקופה המדוברת. "באותה תקופה הדבר היה נראה יוצא דופן".

3. כדאי להבהיר למי הכוונה כשמציינים את "דני והשניצלים" או כף התקווה הטובה" ולהוסיף את שמות המוזיקאים, גם כדי להוסיף אינפורמציה וגם כדי לעזור לקורא לקשר בין מושגים לא תמיד מוכרים לדמויות מוכרות (נניח הרוק הניסיוני של דני סנדרסון שלא תמיד מוכר).

4. מה לגבי סגנונות רוק מעבר לשנות ה-70? זה נקטע באופן די מפתיע ואני בטוחה שיש עוד הרבה מה לכתוב.

בגדול זה כתוב טוב ומעניין מאוד, ובלי ספק חידש לי. גם אם אין לך מידע נוסף ממה שנכתב, תמיד נוכל להשאיר תבנית "ערך הדורש השלמה" ואם יימצא מי שידע עוד הוא יוכל לכתוב. תעבור על הנקודות שכתבתי, ואם תרצה אוכל להגיה את הטיוטה כדי שתתאים לסגנון הערכים המקובלים. בהצלחה Me123 - שיחה 11:42, 8 באוגוסט 2013 (IDT)תגובה