שיחת פורטל:פיזיקה/מכחילים את הפיזיקה

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

חשיבות ערכים מבוקשים[עריכת קוד מקור]

היי, רציתי לתהות לגבי חשיבות הערכים המבוקשים: הרבה פעמים מדובר בערכים אזוטריים למדי, בזמן שחסרים בויקיפדיה העברית ערכים הרבה יותר משמעותיים. אז דווקא מתקפת איכות כזאת, צריכה, לדעתי, להתמקד גם במה שחשוב, ולא רק במה שפופולרי (ואפילו זה לא ממש, אלא פשוט נדרש ע"י מישהו מסוים). אני מבין את הרעיון בללכת בכיוון תחום העניין של הקורא האקטיבי יותר, לכאורה, אבל לדעתי כדאי מאוד גם להכחיל מושגים בדפים קיימים, דבר שגם מעודד אנשים לעבור אליהם ולקרוא. אשמח לשמוע מה דעת המשתתפים בפרויקט וגם אחרים. אגב, כאן יש דוגמה לרשימה של ערכים חשובים מאוד שצריך לשפר, דווקא, אבל אפשר לבנות רשימה מקבילה של נושאים חשובים שלא קיימים. ‏Jacobs‏ • שיחה (11.06.2010 - 17:49)

המטרה הייתה להכחיל ערכים חשובים. לכל רשימה יש מגרעות. מבחינתי המיני-מיזם מתקדם היטב, על פי הקישורים: ערך אדום ששום דף אינו מפנה (או צריך להפנות) אליו, פחות חשוב כמובן, וכאלה יש מעט. המיזם דווקא עשה הרבה, והרבה ערכים חשובים הוכחלו, בעיקר אישים. חצי מהרשימה שנשארה מבחינתי היא עוד לביצוע, השאר מקצועיים מדי ואני לא מבין בהם מספיק. אני מקבל את הביקורת שהרשימה אינה ממצה, ואתה מוזמן לפתוח מיזם מתחרה (רצוי אחרי שזה יסתיים) עם רשימה רצינית אחרת. ‏Setresetשיחהמתקפת איכות בפיזיקה! 19:49, 11 ביוני 2010 (IDT)[תגובה]
המטרה לא הייתה חלילה לבקר את המיזם הזה - גם לדעתי הוא מוצלח, ובאמת נעשתה עבודה רצינית. הכוונה שלי הייתה לחלוטין לגבי ההמשך בעתיד, ודווקא חשבתי שמשהו כזה יכול לעניין אותך. אני לא הולך לפתוח מיזם מתחרה/מקביל, גם כי לא בטוח שיש לי מספיק ידע וראיה רחבה בשביל זה, וגם מפאת חוסר יכולת להתחייב להשקיע מספיק זמן ולארגן. בתור תורם הייתי יכול להצטרף... ונראה לי גם שהמיני-מיזם לא חייב להיגמר - זה יהיה ממש חבל. ‏Jacobs‏ • שיחה (11.06.2010 - 22:13)

אני מברך על היוזמה הברוכה (האחות של "פיזיקה להמונים"), אבל הבטתי בכמה מן הערכים באנגלית ומצאתי שהם בעצמם ראויים לשיפור, כמו הערך הקצרצר על קלייפרון או הערך על עקרון ההשלמה שעליו מתנוססת באנגלית תבנית "דורש תשומת לב ממומחה". לפחות לדעתי, כדאי להמנע מההמלצה לתרגם אותם לעברית. שמעון - השאירו הודעה 19:04, 12 ביולי 2010 (IDT)[תגובה]

קלייפרון אמנם קצרמר, אך הדבר לא אמור להפריע לקחת אותו כבסיס לתרגום, ולהעזר בקישורים חיצוניים כדי להרחיב. אני התכוונתי לעבוד על הערך, בתחילת שבוע הבא. ‏Jacobs‏ • שיחה (13.07.2010 - 08:22)