שיחת קטגוריה:מומרים

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

אני ממש לא אוהב את הקטגוריה הזו, הכל כך יודוצנטרית. האם הקטגוריה הבאה תהיה "דתל"שים" (דתיים לשעבר)? "גרים"? אין לי נימוק משכנע נגדה, אבל אני לא אוהב אותה. דוד שי 18:52, 29 ספטמבר 2005 (UTC)

דווקא לאחר קריאת הספר "רקוויאם גרמני" של עמוס אילון, נראה לי שהקטגוריה הינה חיונית בויקיפדיה העברית. מבט על הדמויות העיקריות בקטגוריה (פרט לתופעות שוליות כטריביטש לינקולן) מראה שבכל אחד מהם הייתה המרת הדת צעד חשוב, המשפיע על הקריירה של הדמות. הקטגוריה גם מאפשרת למצוא דמות כוילהלם מוזס שפירא, אם לא זוכרים בדיוק את שמו, אך זוכרים את סיפור המרת הדת. אלמוג 04:49, 30 ספטמבר 2005 (UTC)


קטגוריה מיותרת שיש למחקה.

ראשית, היא ממיינת אנשים על בסיס הכרעה שקיבלו במהלך חייהם, ולפי אותה תפישה אפשר ליצור קטגוריה של "חוזרים בתשובה" או "דתל"שים" וכו'.

שנית, היא מחילה אמת מידה קלריקלית, שעל ויקיפדיה לדחות מעיקרה ובכל מקרה.

שלישית, היא מאגדת יחדיו אנשים שלא היו מתקבצים זה אל זה אלא תחת מטריה מופרכת כזו. מה עניין שבתאי צבי, שנולד וגדל כיהודי והמיר דתו בסוף חייו לבנימין ד'יזראלי וקרל מרקס שהמירו דתם בילדותם, אוטו ויינינגר שהמיר דתו בעקבות משבר אמונה, פליקס מנדלסון שהומר בילדותו והיה נוצרי אדוק והיינריך היינה שהמיר דתו מטעמים אופורטוניסטיים גרידא ומעולם לא ראה בעצמו נוצרי?

אורי 16:45, 3 אוקטובר 2005 (UTC)

איפה נוסטרדמוס? --David 01:26, 6 אפריל 2006 (UTC)