תקן ביקורת 250

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

תקן ביקורת 250 – התייחסות להוראות חוק ורגולציה במסגרת ביקורת של דוחות כספיים הוא תקן ביקורת שפורסם על ידי לשכת רואי החשבון בישראל ועוסק בנושא של הוראות חוק ורגולציה בעת עריכת הדוחות הכספיים של גוף מבוקר.

בהתאם לכך, התקן קובע כי על רואה החשבון המבקר לבחון ולבדוק את קיומם של חוקים ורגולציות העלולים להשפיע על הדוחות הכספיים של החברה המבוקרת, ומכאן לבדוק את טיב והיקף ההשפעה. התקן מתייחס לכך שהאחראי העיקרי לציות לחוקים ותקנות היא החברה עצמה ומוסדותיה (ביניהם הדירקטוריון וההנהלה הבכירה), אך על רואה החשבון לבחון את מערכת הציות של החברה ולנסות לזהות חולשות ואפשרויות לאי הצגה מהותית בדוחות הכספיים. התקן כמו כן מציין שעל רואה החשבון להתייעץ עם מומחים בתחום (כגון עורכי דין) ולתעד את עבודתו בצורה מסודרת. התקן פורסם בשנת 2018 כחלק מתהליך הקודיפיקציה שלשכת רואי החשבון ביצעה בתקני הביקורת ונכנס לתוקף ב-1 בינואר 2020, כאשר הוא חל על ביקורות של דוחות כספיים לתקופות המסתיימות ביום 31 בדצמבר 2019 או לאחר מכן.

התקן מבוסס על תקן ביקורת 123 (שפורסם בשנת 2017). כמו כן, תקן זה מבוסס על תקן ביקורת בינלאומי ISA 250 של הפדרציה הבינלאומית של רואי החשבון (IFAC) תוך התאמה לישראל.

קישורם חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך זה הוא קצרמר בנושא חוק ומשפט. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.