תקן ביקורת 260

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

תקן ביקורת 260 – תקשורת בנושאי ביקורת עם גורמים המופקדים על בקרת העל בגוף המבוקר הוא תקן ביקורת שפורסם על ידי לשכת רואי החשבון בישראל ועוסק בקשר בין רואה החשבון המבקר לבין גורמי מפתח חשובים לביקורת בגוף המבוקר.

התקן דורש כי רואה החשבון המבקר יזהה את הגורמים המחזיקים בתפקידי מפתח והאחראיים על בקרת העל בגוף המבוקר ויצור עמם קשר בכדי לתכנן ולבצע את ביקורתו על הדוחות הכספיים בצורה הטובה ביותר שניתן. כחלק מכך, עליו לבחון את מערך הבקרה בגוף המבוקר, לזהות את בעלי התפקיד במערך זה ולבחון כיצד עליו ליצור עמם קשר ובאיזה עיתוי (בכתב או בעל פה, לפני תחילת עבודת הביקורת או במהלכה, לדוגמה). ככל שמערך הביקורת בגוף המבוקר רחב ויעיל, רואה החשבון יכול וצריך להתבסס בעבודתו על מערך זה ולהיות בקשר שוטף עם הגורמים הרלוונטיים. בנוסף, על רואה החשבון להתייחס לחוק ולרגולציה בתחום- לעיתים ישנה חובה רגולטורית למערך בקרה פנימי בגופים מסוימים (לדוגמה, מינוי מבקר פנים או דירקטורים חיצוניים).

התקן פורסם בשנת 2018 כחלק מתהליך הקודיפיקציה שלשכת רואי החשבון ביצעה בתקני הביקורת ונכנס לתוקף ב-1 בינואר 2020, כאשר הוא חל על ביקורות של דוחות כספיים לתקופות המסתיימות ביום 31 בדצמבר 2019 או לאחר מכן.

התקן מבוסס ברובו על תקן ביקורת 76 (שפורסם בשנת 2003) שעסק באותו נושא. כמו כן, תקן 260 מבוסס על תקן ביקורת בינלאומי ISA 260 של הפדרציה הבינלאומית של רואי החשבון (IFAC) תוך התאמה לישראל.

קישורם חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך זה הוא קצרמר בנושא חוק ומשפט. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.