Adorable

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
Adorable
מקום הקמה קובנטרי עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1990 עריכת הנתון בוויקינתונים
זרם רוק
סוגה אינדי
סוג קול אלטרנטיב
חברת תקליטים טרולי רקורדס
מספר יצירות ידוע 2
חברים
Pete Fijalkowski עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

Adorable הייתה להקת שוגייז ורוק אלטרנטיבי אנגלית, שהוקמה ב-קובנטרי בשנת 1990. הלהקה כללה את סולן והגיטריסט פיט פיאלקובסקי, את הגיטריסט רוברט דילם, את הבסיסט סטיבן וויל ויליאמס ואת המתופף קווין גרינטון.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

Adorable הוקמה בספטמבר 1990. לפני כן הלהקה הייתה ידועה בשם The Candy Thieves, והתקליט היחיד שלהם כלל גרסה מוקדמת של "Homeboy" ושיר נוסף בשם "Underwater" שהתאים לטרנד הבאגי שהיה אופנתי אז. הסינגל יצא בלייבל טרולי רקורדס בשנת 1990. עם זאת, הגיטריסט וויין פיטרס עזב את הלהקה מתוך תסכול מחוסר הצלחתם והוחלף על ידי רוברט דילם, מה שגרם לשינוי השם ל-Adorable.[1]

ההופעה הראשונה של Adorable הייתה בקובנטרי במועדון Tic Toc בלילה שבו החלה מלחמת המפרץ הראשונה.

"Sunshine Smile" היה סינגל השבוע של מגזין NME, והגיע לראש מצעד האינדי בבריטניה. אחריו הלהקה הוציאה את "I'll Be Your Saint", את "Homeboy" ואת-"Sistine Chapel Ceiling" (שגם הוא נבחר לסינגל השבוע של NME), שכולם נכנסו ל־5 המובילים בטבלת האינדי. מערכת היחסים של הלהקה עם חלק גדול משאר העיתונות המוזיקלית אמנם הייתה מתוחה ונחרכה במהירות. אלבום, Against Perfection שלהם יצא במרץ 1993, והגיע לשיא במקום ה-70 ב-מצעד האלבומים בבריטניה. השם המקורי של האלבום Against Creation הוסר 24 שעות לפני שהם שלחו את האלבום לחברת התקליטים שלהם, ושיקף את מערכת היחסים הקשה שלהם עם התווית. הלהקה טיילה בארצות הברית, אירופה, אוסטרליה ו-יפן.

האלבום השני, Fake, סיפק שני סינגלים "Kangaroo Court" ו-"Vendetta", שנכנסו שוב למצעד האינדי בבריטניה, אך האלבום לא הצליח להגיע למיינסטרים בבריטניה. עם יחסים מתוחים בתוך הלהקה, נאמר להם ש-Creation (כיום בבעלות סוני), עזבו אותם לפני הופעה ב-Colchester ב-1994, הלהקה יצאה לסיבוב הופעות באירופה לפני שהכריזה על התפרקותה בהופעה האחרונה של סיבוב ההופעות בבריסל בסוף 1994.[2]

רטרוספקטיבה של עבודתם בשם 'הערות שוליים' שוחררה על ידי Cherry Red ב-2008, הכוללת תרומות נרחבות מכל ארבעת חברי הלהקה, שם דיברו בגילוי לב על החוויות שלהם בזמן שהייתה ב-Adorable. לאחר פטירתה של הלהקה, רוברט דילם עבר לסקוטלנד שם הצטרף להזפירים ומלמד רשתות מחשבים. סטיבן ויליאמס נשאר בקובנטרי ועבד במשרד הבינלאומי באוניברסיטת וורוויק לפני שעבר לאוניברסיטת נוטינגהאם טרנט שם הוא כיום מנהל NTU Global, בעוד שפיג'לקובסקי המשיך והקים את להקת Polak, שהוציאה שני אלבומים ב-One Little Indian. מקצר את שמו לפיט פיג' הוא הצטרף לגיטריסט טרי ביקרס של חברו לשעבר ללייבל Creation בית האהבה ו-ריחוף תחת הכותרת 'פיט פיג' / Terry Bickers'; קווין גרינטון הוא כיום מנהל של בית ספר בדרבי. ב-7 במאי 2019, הלהקה הכריזה על שתי מופעי איחוד שיתקיימו בבריטניה, האחת ב-Hedden Bridge Trades Club ב-31 באוקטובר 2019 והשנייה ב-Bush Hall, London ב-2 בנובמבר 2019.

סיבוב ההופעות הורחב כך שיכלול ערב נוסף ב-Hedden Bridge Trades Club ב-30 באוקטובר וערב נוסף באולם Bush ב-1 בנובמבר.

מופע אחרון נוסף בסקאלה בלונדון ב-3 בנובמבר.

דיסקוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אלבומי אולפן[עריכת קוד מקור | עריכה]
  • Against Perfection‏ (1993)[3]
  • Fake‏ (1994)
סינגלים[עריכת קוד מקור | עריכה]
  • "Sunshine Smile" (20 באפריל 1992)
  • "I'll Be Your Saint" (13 ביולי 1992)
  • "Homeboy" (26 באוקטובר 1992)
  • "Sistine Chapel Ceiling" (ינואר 1993)
  • "Favorite Fallen Idol" (12 באפריל 1993)
  • "Kngaroo Court" (אפריל 1994)
  • "Vendetta" (ספטמבר 1994) מקום 99 במצעד הסינגלים בבריטניה

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Interview with Pete Fijalkowski of Adorable". Adequacy.net. 11 April 2008. Retrieved 22 February 2013.
  2. ^ "Adorable". Creation Records. Retrieved 10 February 2022.
  3. ^ Roberts, David (2006). British Hit Singles & Albums (19th ed.). London: Guinness World Records Limited. p. 15. ISBN 1-904994-10-5.