גוגל באז

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף Google Buzz)
גוגל באז
Google Buzz
סוג אתר אינטרנט
תקופת הפעילות 9 בפברואר 2010 – הווה (14 שנים)
מייסדים חברת גוגל עריכת הנתון בוויקינתונים
בעלות גוגל
שירותים עיקריים רשת חברתית מקוונת
http://www.google.com/buzz
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

גוגל באזאנגלית: Google Buzz) היה שירות של חברת גוגל בסגנון רשת חברתית מקוונת, המבוסס על שירות הדואר האלקטרוני של החברה - Gmail. השירות מאפשר למשתמשים לשתף קישורים, הודעות סטטוס ותמונות. השירות נחשף ב-9 בפברואר 2010, במסיבת עיתונאים במטה החברה בקליפורניה, בהשתתפות סרגיי ברין[1]. החברה הודיעה על סגירת השירות באוקטובר 2011.

מאפיינים[עריכת קוד מקור | עריכה]

גוגל באז מבוסס על הממשק והעיצוב של Gmail, אך מכיל תכונות נוספות המאפיינות רשת חברתית. השירות מאפשר שיתוף של עדכונים, תמונות, קטעי וידאו וקישורים למספר מצומצם של חברים או לכל העולם. השירות מאפשר למשתמשים ליצור פרופיל משלהם בו יתפרסמו העדכונים שלהם. גוגל באז מאפשר אינטגרציה עם שירותי גוגל אחרים דוגמת Picasa וגוגל רידר, אך גם שירותים של חברות אחרות כמו פליקר וטוויטר. הוא מכיל גם ממשק משתמש מיוחד המתאים לטלפונים חכמים.

רישום לשירות יוצר אוטומטית רשימת עוקבים המוצגת בפומבי. ברשימת העוקבים נכללים משתמשי ג'ימייל שהנרשם מרבה להתכתב או לשוחח עמם בצ'אט. יש המבקרים את השירות וטוענים כי צעד אוטומטי זה נחשב לפגיעה בפרטיות של הנרשם[2]. לאחר תביעות בבתי המשפט על הפרת פרטיות, הוסכם בספטמבר 2010 כי גוגל תשלם פיצויים בסך 8.5 מיליון דולר לקבוצות העוסקות בהגנת פרטיות של גולשים[3].

סגירת השירות[עריכת קוד מקור | עריכה]

באוקטובר 2011 הודיעה החברה על סגירת גוגל באז בתוך מספר שבועות, במטרה להתמקד ברשת החברתית החדשה של גוגל, Google+[4].

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא גוגל באז בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]