Nahir

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
Nahir
מבוסס על תיק נהיר גלרזה
בימוי הרנן גרשוני עריכת הנתון בוויקינתונים
תסריט סופיה וילהלמי
שחקנים ראשיים ולנטינה זנרה
מוניקה אנטונופולוס
סימום המפ
נאצ'ו גדאנו
מדינה ארגנטינה עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה סטודיו זפלין
חברה מפיצה אמזון פריים וידאו עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 2024
משך הקרנה 122 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט ספרדית
כתוביות בעברית
סוגה ספרות פשע עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

Nahir הוא סרט ארגנטינאי שעתיד לצאת מז'אנר הדרמה-בדיוני משנת 2024, בבימויו של הרנן גרשוני בהשתתפות ולנטינה זנרה[1], מוניקה אנטונופולוס, סזאר בודון, נאצ'ו גאדנו וסיימון המפ. הסרט מבוסס על המקרה של נהיר גלארזה, הנערה בת ה-19 שנידונה למאסר עולם בגין פשע החבר שלה

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הפרויקט הושק בשנת 2020 אך נאלץ להידחות עקב מגפת הקורונה. בשנת 2021, הוא תוכנן לצאת עם מיני סדרה שתופץ ב-HBO MAX במרץ 2022, אך הפרויקט בוטל, מה שהוביל לפיתוח הסרט. הרנן גרשוני החל לצלם את נהיר בשנת 2023 בחודשים יוני ויולי. בזמן שהסרט צולם, שותף טיזר של כ-58 שניות דרך חשבון האינסטגרם הרשמי של אמזון פריים, והציג את השחקנית שתגלם את נהיר. גלרזה, זה היה ולנטינה זנרה משחקת את נהיר. הצילומים התרחשו בבואנוס איירס - הבירה הפדרלית, אולם הצוות נאלץ ליצור תפאורות כדי לשחזר את המקומות שבהם התרחשו האירועים האמיתיים, מכיוון שלא ניתן היה לצלם את הסרט ב-Gualeguaychú[2] (העיר שבה התרחשו האירועים) מכיוון שהיה זעם עז על חלקם של השכנים בפרויקט שהתבצע, רואים בו "חוסר כבוד". הצילומים הסתיימו ביולי[2]2023 בשעה 3:00 לפנות בוקר (-UTC). בינואר 2024 הוצגה הכרזה הרשמית של הסרט דרך הרשתות והתקשורת.

מחלוקות[עריכת קוד מקור | עריכה]

[3]משתמשים התווכחו על הסרט ועל האירוע האמיתי שהעניק לו השראה. במונחים כלליים, עם יותר מ-1,600 תגובות, ההחלטה המסוכנת של השחקנית ולנטינה זנרה בקבלת תפקיד הצעירה מאנטר ריוס הודגשה בפוסטים שונים, בעוד שאחרות התמקדו[4]בכל הפשעים שביצעו גברים ושלא בוצעו. החוצה ספרות. הפרויקט מצא סירוב עז להירשם בגואלגואיצ'ו בדיוק בגלל הדחייה שנגרמה בקרב תושביו על ידי הפשע הנורא של פסטוריצו, שמת לאחר שנורה פעמיים בידיו של גלארזה.

הקרנת בכורה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט יוקרן בבכורה בבתי הקולנוע בארגנטינה בסוף מרץ 2024 ויגיע לכל הפלטפורמות ברחבי העולם יומיים לאחר הבכורה הרשמית.

ליהוק[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • ולנטינה זנרה בתפקיד נהיר גלארזה, סטודנטית שנה ראשונה למשפטים באוניברסיטת קונספסיון דל אורוגוואי, שהורשעה ברצח בן זוגה, פרננדו פסטוריצו, והפכה לאישה הצעירה ביותר שנידונה למאסר עולם בארגנטינה. - סיימון המפה בתפקיד פרננדו פסטוריצו, החבר של נהיר שנרצח בשעות המוקדמות של ה-29 בדצמבר 2017 על ידי ירי פעמיים בנשק חם.
  • César Bordón בתפקיד מרסלו גלארזה, קצין משטרה מחוז ואביו של נהיר.
  • מוניקה אנטונופולוס בתפקיד ימינה קרוה, אמו של נהיר.
  • מוניקה אנטונופולוס בתפקיד ימינה קרוה, אמו של נהיר.

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Así lucirá el personaje de Nahir Galarza en la película que filmaron basados en su historia, Todo Noticias, ‏2023-07-05 (בספרדית)
  2. ^ 1 2 Por Milagros Monti, Comenzó el rodaje de la película de Nahir Galarza: la historia de Valentina Zenere, la actriz que la interpretará, infobae, ‏2023-07-05 (ב־European Spanish)
  3. ^ ¿Por qué la película de Nahir Galarza no se grabó en Gualeguaychú? Visita al lugar de los hechos, נבדק ב-2024-03-03
  4. ^ Una actriz de Elite interpretará a Nahir Galarza en la película del crimen de Fernando Pastorizzo, www.minutouno.com, ‏2023-04-05