OpenSSH

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
OpenSSH
OpenSSH 4.6 על Arch Linux
OpenSSH 4.6 על Arch Linux
מפתח OpenBSD
מחזור חיים 1 בדצמבר 1999 – הווה (24 שנים) עריכת הנתון בוויקינתונים
גרסה אחרונה 9.7 (11 במרץ 2024) עריכת הנתון בוויקינתונים
מערכת הפעלה חוצה פלטפורמות
נכתבה בשפות C עריכת הנתון בוויקינתונים
סוג רישיון רישיון BSD
קוד מקור https://anongit.mindrot.org/openssh.git עריכת הנתון בוויקינתונים
קטגוריה גישה מרחוק
www.openssh.com
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

OpenSSH‏ (Open Secure Shell) היא חבילת תוכנות מחשב המספקות גישה מרוחקת מאובטחת ומוצפנת על גבי רשת מחשבים על בסיס פרוטוקול SSH.

התוכנות מפותחות בקוד פתוח כאלטרנטיבה חופשית לתוכנה הקניינית SSH ולשירותים הלא מאובטחים Telnet ו-FTP. התוכנה פותחה במקור למערכת OpenBSD, אך הותאמה גם למערכות הפעלה אחרות.

הלקוח המתקשר לשרת ה-OpenSSH מאמת את זהותו באמצעות שם משתמש וסיסמה שניתנו לו במעמד ההרשמה לשרת. התעבורה בין הלקוח לבין השרת מוצפנת בשיטת RSA על ידי מפתח ציבורי (או טביעת אצבע ציבורית) ומפתח פרטי. ישנם מספר תוכנות ליישום הלקוח של ה-openSSH המאפשרות חיבור SSH גם ממערכות הפעלה אחרות. כברירת מחדל משמש פורט 22 לתעבורה של פרוטוקול SSH.

OpenSSH כולל בתוכו את האפשרות ליצור מנהור (tunneling) בין הלקוח והשרת, ולתעל תעבורה של חבילות TCP מהלקוח, היוצאות דרך אחד מהפורטים בשרת. אחד השימושים העיקריים בתוכנה זו הוא בגישה מרוחקת מאובטחת למעטפת (shell) של מערכות יוניקס, לינוקס ו-BSD, אך ישנן גם תוכנות המתבססות על אפשרות זו של מנהור והצפנת תעבורה לצורך העברת סוגים שונים של מידע בין מחשבים באופן מאובטח ומוצפן.

Portable OpenSSH[עריכת קוד מקור | עריכה]

השם "OpenSSH" כשלעצמו משמש רק לגרסה של OpenSSH אשר מפותחת כחלק ממערכת ההפעלה OpenBSD. מערכות הפעלה אחרות משתמשות בגרסה מענף פיתוח שונה של התוכנה, שנקראת Portable OpenSSH מכיוון שהיא יבילה (portable) למערכות הפעלה רבות אחרות. מספרי הגרסה של OpenSSH הם מהצורה A.B ואילו מספר הגרסה של Portable OpenSSH הוא מהצורה A.BpC, כלומר גרסת Portable מס' C המבוססת על OpenSSH בגרסה A.B.[1]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא OpenSSH בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]