Power over Ethernet

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
בתצורה זו, חיבור Ethernet כולל Power over Ethernet (PoE) (כבל אפור בלולאה למטה), ומפצל PoE מספק כבל נתונים נפרד (אפור, בלולאה למעלה) וכבל חשמל (שחור, גם בלולאה למעלה) לגישה אלחוטית נקודה (WAP). המפצל הוא הקופסה הכסופה והשחורה באמצע בין תיבת חיבור החיווט (משמאל) לנקודת הגישה (מימין). חיבור ה-PoE מבטל את הצורך בשקע חשמל קרוב. בתצורה נפוצה אחרת, נקודת הגישה או התקן מחובר אחר כולל פיצול PoE פנימי ואין צורך במפצל החיצוני.

Power over Ethernet, או PoE, מתאר את אחד אחד מכמה תקנים או מערכות אד-הוק המעבירות חשמל יחד עם נתונים על כבלי רשת (זוג שזור). זה מאפשר לכבל יחיד לספק גם העברת נתונים וגם מספיק חשמל כדי להפעיל מכשירים כגון נקודות גישה אלחוטיות (WAPs), מצלמות פרוטוקול אינטרנט (IP) וטלפונים Voice over Internet Protocol (VoIP) .

ישנן מספר טכניקות נפוצות להעברת חשמל, על גבי כבלי רשת. שלושה מהם תוקנו על ידי תקן המכון למהנדסי חשמל ואלקטרוניקה (IEEE).

מאז 2003. תקנים אלה ידועים כחלופה A, חלופה B ו -4PPoE . חלופה A משתמשת באותם שניים מתוך ארבעת צמדי האותות שבהם משתמשים 10BASE-T ו-100BASE-TX עבור נתונים ב- Cat טיפוסי<span typeof="mw:Entity" id="mwIg"> </span>5 כבלים. חלופה ב' מפרידה את הנתונים ומוליכי החשמל, מה שמקל על פתרון הבעיות. 4PPoE משתמש בכל ארבעת הזוגות המעוותים במקביל, מה שמגדיל את ההספק שניתן להשגה.

4PPoE מספק חשמל באמצעות כל ארבעת הזוגות של כבל זוג שזור. דבר זה מאפשר הספק חשמלי גבוה יותר ליישומים כמו מצלמות פאן-הטיה-זום (PTZ), WAPs עם ביצועים גבוהים, או אפילו טעינת סוללות מחשב נייד .

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא Power over Ethernet בוויקישיתוף