לדלג לתוכן

The Dark Pictures Anthology: Man of Medan

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
The Dark Pictures Anthology: Man of Medan
כללי
תאריך הוצאה פלייסטיישן 4, המחשב האישי ו-Xbox One:
30 באוגוסט 2019
פלייסטיישן 5 ו-Xbox Series X/S:
27 בספטמבר 2022
נינטנדו סוויץ'
4 במאי 2023
סוגה הישרדות-אימה
נרטיב אינטראקטיבי
פיתוח Supermassive Games (אנ')
הוצאה לאור Bandai Namco Entertainment (אנ')
ארץ מקור ארצות הברית
שפות אנגלית, רוסית עריכת הנתון בוויקינתונים
סדרה The Dark Pictures Anthology (אנ')
דרישות תוכנה
מנוע משחק Unreal Engine 4
מצבי משחק שחקן יחיד
משחק שיתופי
פלטפורמות פלייסטיישן 4
המחשב האישי
Xbox One
פלייסטיישן 5
Xbox Series X/S
נינטנדו סוויץ'
המשחק הבא The Dark Pictures Anthology: Little Hope
דרישות מערכת
בקרים מקלדת
עכבר
ג'ויסטיק
אתר רשמי
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

The Dark Pictures Anthology: Man of Medanתרגום חופשי לעברית: אנתולוגיית התמונות האפלות: האיש ממדן) הוא משחק וידאו בעל אלמנטים של הישרדות-אימה ונרטיב אינטראקטיבי משנת 2019. המשחק פותח על ידי Supermassive Games (אנ') והופץ על ידי Bandai Namco Entertainment (אנ'). המשחק הוא המשחק הראשון בסדרת The Dark Pictures Anthology (אנ') ובדומה לשאר המשחקים בסדרה, המשחק הוא בעל נרטיב עצמאי שלא קשור לשום משחק אחר. המשחק מציג חמש דמויות עליהן השחקנים יכולים לשלוט וכן עלילה שעשויה להשתנות בהתאם לבחירות שהשחקנים מקבלים במהלך המשחק. החלטות אלו עשויות לשנות את סוף המשחק ולהביא למותן של חלק מהדמויות או כולן.

שון אשמור מגלם את קונראד, אחת הדמויות הראשיות במשחק באמצעות דיבוב ולכידת תנועה. עלילת המשחק מתרחשת באמצע האוקיינוס השקט, סמוך לפולינזיה הצרפתית ומתמקדת בארבעה סטודנטים וקפטן הסירה, "הדוכס ממילאן" שיוצאים לשיט באוקיינוס במטרה למצוא את שרידיו של מטוס מתקופת מלחמת העולם הראשונה. לאחר מפגש אלים עם פיראטים מודרניים (אנ'), חמשת הדמויות הראשיות נאלצות על ידי הפיראטים לחפש אחר אוצר בשם "הזהב המנצ'ורי" שעל פי השמועות נמצא על שרידי ספינה טרופה. למרות זאת, עם הגעת הדמויות לספינה, מתברר שהיא רדופה והקבוצה חווה התרחשויות על טבעיות מאיימות.

המשחק שוחרר לקונסולות הפלייסטיישן 4, המחשב האישי וה-Xbox One ב-30 באוגוסט 2019, עבור הפלייסטיישן 5 וה-Xbox Series X/S ב-27 בספטמבר 2022 ועבור הנינטנדו סוויץ' ב-4 במאי 2023. משחק המשך בשם "Little Hope" יצא ב-30 באוקטובר 2020.

משחקיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

המשחק הוא משחק אימה המשוחק מנקודת מבט של גוף שלישי (השחקנים רואים את הדמויות מעבר לגבן) ובו שחקן יחיד או מספר שחקנים תופסים שליטה על חמש דמויות שלכודות על ספינת רפאים.[1] במהלך העלילה, לשחקנים ניתנת האפשרות לבצע בחירות מסוימות "מהלב" או "מהראש", או לבחור לא לעשות כלום. אפשרות הבחירה מוצגת כמעין מצפן שמתקשר למצפן המוסרי של דמויות וכן לתמה הכללית של המשחק (שעלילתו עוסקת בספינת רפאים). העלילה של המשחק משתנה בהתאם לבחירות שהשחקנים עושים ובמהלך המשחק, החלטות אלו יכולות להביא למותן של חלק מהדמויות או של כולן. בחירות השחקנים משפיעות גם על חלק מהתכונות של הדמויות, דבר שמתבטא במהלך דיאלוגים עם דמויות אחרות במהלך העלילה ועלולות להשפיע גם על מערכות היחסים בין חלק מהדמויות. ניתן לסיים את המשחק מספר פעמים, כאשר ניתן לפתוח מספר סופים אפשריים בהתאם לבחירות השחקנים. המשחק משלב קטעי פעולה עם מכניקת "Quick time event (אנ')" ובה על השחקנים ללחוץ על כפתורים בסדר מסוים ובזמן קצוב. במידה והשחקנים נכשלו בקטעי הפעולה, הדמויות יכולות למות או להיפצע. במהלך חקירת הספינה, השחקנים יכולים למצוא מעין תמונות שהתמקדות בהן מציגה לשחקן אירוע עתידי שעשוי להתרחש, תלוי בבחירות שהשחקנים עשו.[2] השחקנים יכולים לפתור את התעלומה שקשורה לעברה של הספינה ובכך לתת לדמויות מההווה יתרון שעשוי להציל את חייהן.

לאחר ש-Supermassive Games חזתה בשחקנים משדרים בשידור חי את עצמם משחקים במשחק "Until Dawn" יחד עם חברים, החברה יצרה שני מצבי משחק מרובי משתתפים: סיפור משותף וערב סרט.[3] סיפור משותף מאפשר לשחקנים לשחק אחד עם השני על גבי רשת האינטרנט בעוד ערב סרט מאפשר לעד חמישה שחקנים לשחק ביחד, כאשר כל אחד מעביר את השלט לשחקן שהגיע תורו.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עלילת המשחק מוצגת כסיפור לא גמור הנמצא בחזקתו של "האוצר" (פיפ טורנס / טוני פנקהרסט)[א] שמבקש את עזרת השחקנים בהשלמת הסיפור.

בפרולוג, שמתרחש בתקופת מלחמת העולם השנייה, ספינת חיל הים האמריקאי שעזבה את מנצ'וריה אובדת בלב ים לאחר שצוותה הותקף על ידי רוחות רפאים ומצאו את מותם.

בהווה, האחים אלכס (קרים אליין / טום וסטון)[ב] ובראד (כריס סנדיפורד (אנ') / טום וסטון)[ג] מתכוננים למסע צלילה בלב האוקיינוס השקט יחד עם בת זוגו של אלכס, ג'וליה (אריאל פאליק / זארה ספרקס)[ד], אחיה של ג'וליה, קונראד (שון אשמור) והנווטת פליס (איישה איסה (אנ') / סטורם סטיוארט)[ה]. אלכס וג'וליה מקווים למצוא את שרידיו של מטוס מתקופת מלחמת העולם הראשונה שיורט והתרסק באוקיינוס. במקביל, שלושה דייגים בשם דני (ראסל יואן / ג'וזף אוקי)[ו], ג'וניור (צ׳ימוומואה מילר / מייקל אדו)[ז] ומנהיגם אולסון (קוואסי סונגוי (אנ') / וינסטון טומאס)[ח] מתנגשים בסירתה של פליס, "הדוכס ממילאן". לאחר שהקבוצה חוגגת, שלושת הדייגים משתלטים על הספינה ולוכדים את החבורה כבני ערובה. בראד יכול להמשיך להסתתר. קונראד ינסה לגנוב את הסירה של הדייגים ובמידה והצליח, הוא יברח מהמקום ובמידה ולא, הוא יכול להישאר בשבי או למצוא את מותו. אולסון מגלה את נקודות הציון של אוצר נסתר בשם "האוצר המנצ'ורי" ומחליט לחפש אותו ביחד עם החבורה בחזקתם.

הקבוצה מגיעה לשרידיה של ספינת מלחמה אמריקאית בשם "SS Ourang Medan (אנ')", אותה הספינה שהוצגה בפרולוג. הדייגים עולים לספינה ולוקחים איתם מעין רכיב אלקטרוני שאחראי להפעלת הסירה, מה שמונע מבני הערובה לברוח. הקבוצה מתכננת להחזיר לידם את הרכיב האלקטרוני ולברוח. הקבוצה מתפצלת לאחר שפליס נלכדת מחדש ובראד יכול להיתפס שוב או לעזוב את הסירה ולהצטרף אליה בזמן שהאחרים ממשיכים לעקוב. שתי הקבוצות מתחילות לחוות אירועים על טבעיים (שיכולים להסתיים במותן של הדמויות בהתאם לבחירות השחקנים): פליס מסיירת בחלקה התחתון של הספינה (ישנה אפשרות שבראד מסייר ביחד איתה) ומוצאת את הזהב המנצ'ורי שהוא מעין נוזל כימי. קונראד, במידה והוא עדיין לכוד, רודף אחרי פליס ובעצמו נרדף על ידי דמות של מלחית שהופכת למולו לאישה זקנה רדופה. אלכס וג'וליה מותקפים על ידי אולסון ומעין גרסה שטנית של אלכס.

הדמויות ששרדו נפגשות בחדר הקשר בספינה במטרה לנסות ולקרוא לחילוץ. הקבוצה יוצרת קשר עם צבא ארצות הברית ויכולים למסור להם את שם הספינה ונקודות הציון שלה או לא להגיד דבר. הקבוצה מתפצלת בשנית כאשר קבוצה אחת הולכת לחדר הכוח בספינה והשאר נשארים בחדר הקשר. הקבוצה בחדר הכוח מצליחה להפעיל מחדש את מנועי הספינה ולומדת שהזהב המנצ'ורי הוא בעצם נשק כימי שפותח בתקופת מלחמת העולם השנייה ונועד לגרום להזיות בקרב קורבנותיו.

אולסון פותח במרדף אחר הדמויות ואחת מהדמויות שנשארו בחדר הקשר מחליטה לחקור רעש של ירייה שהיא שמעה. במידה ואלכס נשאר מאחור, הוא מתקדם יחד עם מי שנמצא איתו ומוצא את גופתו של אולסון אכולה על ידי חולדות. אלכס יכול לאבד את הרכיב האלקטרוני שהקבוצה חיפשה או להרוס אותו בטעות (אלכס גם יכול למצוא את מותו בתרחיש). במידה ואלכס לא נשאר בחדר הקשר, רק דמות אחת תצא לחקור את הרעש. הדמות תיאלץ להילחם באולסון והרכיב האלקטרוני יכול להיאבד או לההרס. במידה ולפחות אחד מחברי הקבוצה שירדו לחדר הכוח שרד, הוא יכול להרוג את אולסון בעזרת מחיצתו תחת דלת פלדה (הדמות שנלחמה באולסון קודם יכולה להתחמק או למות). אולסון גם יכול להרוג את בני החבורה ולמות בעצמו מהתקף לב.

חברי הקבוצה ששרדו נפגשים על הסיפון העליון וסוף המשחק תלוי בהחלטות שהשחקן לקח:[4]

  • קונראד מציל את כולם: במידה והשחקן עזר לקונראד לברוח בתחילת המשחק, הרכיב האלקטרוני הושמד או נאבד וכל הדמויות נשארו בחיים, קונראד יחזור לספינה יחד עם משמר החופים ויחלץ את חבריו.
  • קונראד נתקע לבדו על הספינה: במידה והשחקן הצליח לשמור את הרכיב האלקטרוני ועזר לקונראד לברוח בתחילת המשחק, הקבוצה תימלט מהמקום בעזרת "הדוכס ממילאן" וקונראד לאחר מכן יחזור לספינה לחפש אחר חבריו, אך ימצא את מותו מהתקף לב.
  • הצבא הורג את כולם: במידה והרכיב האלקטרוני הושמד או נאבד ובמידה וקונראד נשאר עם החבורה והשחקן בחר לספר לצבא את שם הספינה, הצבא יגיע לספינה ויהרוג את כולם מכיוון שהמידע על הספינה ועל הנשק הכימי הוא מסווג.
  • כולם מתים לפני סוף העלילה: בהתאם להחלטות השחקנים, כל הדמויות יכולות למצוא את מותן לפני סוף המשחק.
  • כולם נאסרים: במידה והרכיב האלקטרוני השומד או נאבד, קונראד נשאר עם החבורה והצבא לא מודע לשמה של הספינה, הצבא יגיע ויאסור את כל הדמויות מכיוון שהמידע על הספינה ועל הנשק הכימי הוא מסווג.
  • ג'וליה מתה: במידה וג'וליה עלתה מהר מהצלילה, היא תחווה דקומפרסיה ותמות בסוף המשחק.
  • כולם נשארים לכודים על הספינה: במידה והרכיב האלקטרוני השומד או נאבד, קונראד נשאר עם החבורה והצבא לא מודע לשם הספינה ונקודות הציון שלה, הניצולים נשארים לכודים על הספינה לנצח.
  • תחושות אבל: אם קונראד מת וג'וליה נשארת בחיים, היא תישבר נפשית ממותו. אלכס יחווה את אותה התחושה במידה ובראד ימות ולהפך.

פיתוח[עריכת קוד מקור | עריכה]

המשחק פותח על ידי Supermassive Games. לאחר שקיבלו ביקורות טובות על המשחק "Untill Dawn", צוות הפיתוח הבין שיש ביקוש למשחקי אימה בעלי מאפיינים של נרטיב אינטרקטיבי והחליטו להנגיש את הסוגה לקהל גדול יותר.[5] בעקבות זאת, האולפנים יצרו את סדרת "The Dark Pictures Anthology" ומשחק זה היה הראשון מתוך שמונה משחקים שאמורים להשתחרר בהמשך.[6] האולפנים דיווחו שהתכנון שלהם הוא לשחרר משחק חדש בסדרה כל חצי שנה ושהסדרה תהיה אנתולוגית, כאשר כל משחק יחקור בדרכו שלו את סוגת האימה ולא יהיה קשור למשחקים שבאו לפניו או אחריו.

עלילת המשחק בוססה על אגדה אורבנית אודות הספינה "SS Ourang Medan (אנ')" שלפי האגדה, הפכה לספינת רפאים כאשר טבעה באזור איי הודו המזרחיים ההולנדיים בשנות ה-40.[7] צוות הספינה נמצא מת תחת סיבות מסתוריות ופניהם עוותו למעין הבעה מבוהלת. מה שמעיד שהם סבלו לפני מותם למרות שלא נמצאו שרידי אלימות על גופם והספינה נחשבה לשלמה לגמרי. נעשו מאמצים להחזיר את הספינה בחזרה לנמל, אך ללא הצלחה והספינה התפוצצה ושקעה למעמקי הים. ישנן תאוריות רבות העוסקות במות הצוות, חלקן נעות בין תאוריות הגיוניות לבין העל טבעי. רוב הסיפור הוא בדיוני, מכיוון שאין תיעוד לקיומה של ספינה בשם זה.[דרוש מקור][מפני ש...] המילה "Ourang" באינדונזית או מלאית פירושה "אדם" בעוד מדן היא העיר הכי גדולה באי האינדונזי "סומטרה". בתרגום חופשי, שם הספינה הוא "ספינת ההפלגה" (SS - Sailing Ship) "האדם ממדן" (Ourang Medan)".

האולפנים וחברת ההפצה הכריזו על שם המשחק ב-21 באוגוסט 2018.[8] צוות המשחק כולל את שון אשמור כאחת הדמויות הראשיות ואת פיפ טורנס בדמותו של "האוצר", דמות של מספר חיצוני שמשקיף על אירועי המשחק ומתקשר עם השחקן באופן ישיר.[9] המשחק שוחרר לקונסולות הפלייסטיישן 4, המחשב האישי וה-Xbox One ב-30 באוגוסט 2019.

גרסה שיצאה לקונסולות הפלייסטיישן 5 וה-Xbox Series X/S ב-27 בספטמבר 2022 הציגה תוכן חדש, שינויים במשחקיות ובגרפיקה ואפשרויות נגישות.[10] גרסה לנינטנדו סוויץ' שוחררה ב-4 במאי 2023.

ביקורות[עריכת קוד מקור | עריכה]

האתר Metacritic העניק ביקורות חיוביות לגרסת המחשב האישי וביקורות מעורבות לגרסאות הפלייסטיישן 4 ו-Xbox One.[11]

המשך[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – The Dark Pictures Anthology: Little Hope

החלק השני בסדרת "The Dark Pictures Anthology" נקרא בשם "Little Hope" והוא שוחרר לפלייסטיישן 4, המחשב האישי וה-Xbox One ב-30 באוקטובר 2020.[12][13] ב-27 בספטמבר 2020 שוחררה גרסה לפלייסטיישן 5 ול-Xbox Series X/S.[10] גרסה לנינטנדו סוויץ' שוחררה ב-5 באוקטובר 2023.[14]

ביאורים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ טורנס דיבב את הדמות בעוד פנקהרסט גילם אותה בלכידת תנועה
  2. ^ קרים מדבב את הדמות בעוד אליין מגלם אותה בלכידת תנועה
  3. ^ סנדיפורד מדבב את הדמות בעוד וסטון מגלם אותה בלכידת תנועה
  4. ^ פאליק מדבבת את הדמות בעוד ספרקס מגלמת אותה בלכידת תנועה
  5. ^ איסה דיבבה את הדמות בעוד סטיוארט גילמה אותה בלכידת תנועה
  6. ^ יואן דיבב את הדמות בעוד אוקי גילם אותה בלכידת תנועה
  7. ^ מילר דיבב את הדמות בעוד אדו גילם אותה בלכידת תנועה
  8. ^ סונגוי דיבב את הדמות בעוד טומאס גילם אותה בלכידת תנועה

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ ‘Man of Medan’ could usher in a golden age of horror games, Engadget, ‏2018-08-24 (באנגלית אמריקאית)
  2. ^ Dean Takahashi, Man of Medan hands-on — Supermassive tries horror on the high seas, VentureBeat, ‏2019-04-02 (באנגלית אמריקאית)
  3. ^ Supermassive's 'Man of Medan' is officially multiplayer, Engadget, ‏2019-07-11 (באנגלית אמריקאית)
  4. ^ Madison Lennon, Man Of Medan: Every Ending In The Game (And How To Get Them), www.thegamer.com, ‏Jul 18, 2021
  5. ^ Why There Is No Until Dawn 2, GameSpot (באנגלית אמריקאית)
  6. ^ Joe Skrebels, Until Dawn Developer's Dark Pictures Anthology Is Planned for 8 Games, IGN, ‏2019-07-11 (באנגלית)
  7. ^ Kimberley Wallace, The Dark Pictures Anthology: Man Of Medan Preview - Five Big Takeaways From Our Hands-On With Supermassive’s Next Big Venture, Game Informer, ‏2019-08-30 (באנגלית)
  8. ^ published, Joe Donnelly (2018-08-21). "The Dark Pictures is a horror anthology series from the creators of Until Dawn". PC Gamer (באנגלית). נבדק ב-2024-07-07.
  9. ^ Samuel Roberts, The new trailer for horror game Man of Medan reveals its spooky curator, www.pcgamer.com, ‏1 November 2018
  10. ^ 1 2 Chris Moyse, Dark Pictures shockers Man of Medan & Little Hope get PS5/Xbox upgrade, Destructoid, ‏2022-09-28 (באנגלית אמריקאית)
  11. ^ The Dark Pictures Anthology: Man of Medan, www.metacritic.com (באנגלית)
  12. ^ Connor Sheridan published, The Dark Pictures Anthology: Little Hope release date may have leaked early, gamesradar, ‏2020-03-25 (באנגלית)
  13. ^ Marina DelGreco, Supermassive Games to Play Before The Release of The Dark Pictures: Little Hope, Game Rant, ‏2020-10-05 (באנגלית)
  14. ^ "Dark Pictures: Little Hope arrives on Switch just in time for Halloween". Eurogamer.net (באנגלית). 2023-09-23. נבדק ב-2024-07-07.