לדלג לתוכן

Until Dawn (סרט)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ערך זה עוסק בסרט שטרם יצא לאקרנים
ייתכן שישנם פרטים שהם בגדר הערכה, העשויים להשתנות לאורך שלבי ההפקה של הסרט.
ערך זה עוסק בסרט שטרם יצא לאקרנים
ייתכן שישנם פרטים שהם בגדר הערכה, העשויים להשתנות לאורך שלבי ההפקה של הסרט.
Until Dawn
מבוסס על "Until Dawn" מאת "Supermassive Games"
בימוי דייוויד פ. סנדברג
הופק בידי דייוויד פ. סנדברג
גארי דאוברמן
מיה מניסקלקו
לוטה לוסטן
רוי לי
אסד קיזילבש
קרטר סוואן
תסריט גארי דאוברמן
שחקנים ראשיים אלה רובין
מייקל צ'ימינו
ג'י-יונג יו
אודסה א'זיון
מאיה מיטשל
בלמונט קמלי
פיטר סטורמר
צילום מקסים אלכסנדר
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
חברת הפקה Screen Gems
PlayStation Productions
Vertigo Entertainment
Coin Operated
Mangata
חברה מפיצה סרטי סוני
שפת הסרט אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה סרט אימה עריכת הנתון בוויקינתונים
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

Until Dawnתרגום מילולי לעברית: עד השחר) הוא סרט אימה אמריקאי המבוים על ידי דייוויד פ. סנדברג על פי תסריט מאת גארי דאוברמן שנכתב על בסיס משחק הווידאו באותו השם שפותח על ידי חברת הפיתוח "Supermassive Games" והופץ לשוק על ידי "Sony Computer Entertainment" בשנת 2015 . בסרט מככבים אלה רובין, מייקל צ'ימינו, ג'י-יונג יו ואודסה א'זיון בתפקידים הראשיים.

צוות השחקנים

[עריכת קוד מקור | עריכה]

בינואר 2024, הוכרז לראשונה על פיתוחו של עיבוד לייב-אקשן שיתבסס על משחק הווידאו "Until Dawn" על ידי חברות ההפקה "Screen Gems" ו-"PlayStation Productions", אותו יביים הבמאי דייוויד פ. סנדברג ביים וכי על כתיבת התסריט יופקד גארי דאוברמן, על בסיס על טיוטה קודמת של בלייר באטלר. במעמד ההכרזה, תואר הסרט הוא כמכתב אהבה בדירוג R לסוגת סרטי האימה.[1] ביוני 2024, נמסר על ליהוקם של אלה רובין, מייקל צ'ימינו, ג'י-יונג יו ואודסה א'זיון לצוות השחקנים הראשי, אם כי טרם פורסמו שמות הדמויות אותם יגלמו.[2] באוגוסט 2024, נמסר על ליהוקם של מאיה מיטשל, בלמונט קמלי ופיטר סטורמר לצוות השחקנים; ונמסר כי סטורמר ישוב לגלם את דמותו של ד"ר אלן ג'יי היל, אותו גילם במקור במשחק הווידאו.[3][4]

צילומי הסרט החלו ב-5 באוגוסט 2024, ועליהם הופקד צלם הקולנוע מקסים אלכסנדר.[5]

קישורים חיצוניים

[עריכת קוד מקור | עריכה]
ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא Until Dawn בוויקישיתוף
  • "Until Dawn", במסד הנתונים הקולנועיים IMDb (באנגלית)

הערות שוליים

[עריכת קוד מקור | עריכה]
  1. ^ Kit, Borys (January 17, 2024). "'Until Dawn' Video Game Movie in the Works From David F. Sandberg, Gary Dauberman (Exclusive)". The Hollywood Reporter. Archived from the original on January 17, 2024. Retrieved August 5, 2024.
  2. ^ Kroll, Justin (June 14, 2024). "'Until Dawn' Movie At Screen Gems And Playstation Studios Sets Ella Rubin, Michael Cimino, Ji-young Yoo And Odessa A'Zion To Star". Deadline Hollywood. Archived from the original on June 14, 2024. Retrieved August 5, 2024.
  3. ^ Kit, Borys (August 1, 2024). "'Until Dawn' Video Game Adaptation Adds Maia Mitchell, Belmont Cameli and Peter Stormare (Exclusive)". The Hollywood Reporter. Retrieved August 5, 2024.
  4. ^ Squires, John (August 2, 2024). "'Until Dawn' Movie Cast Adds Peter Stormare and More". Bloody Disgusting. Archived from the original on August 2, 2024. Retrieved August 5, 2024.
  5. ^ Qizilbash, Asad [@aqizil] (August 5, 2024). "And so it begins. @CarterSwan @SonyPictures @PlayStation @Sony" (Tweet). Retrieved August 5, 2024 – via Twitter.