משתמש:Enave2609

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

ערך: הפורום הישראלי לשמירה על החופים

מטרות העמותה[עריכת קוד מקור | עריכה]

"הפורום הישראלי לשמירה על החופים" הינה עמותה רשומה, ללא כוונת רווח, אשר שמה לה למטרה לשמור על אחד מהמשאבים היקרים במדינת ישראל - החופים הפתוחים. אל מטרות העמותה, נוספו גם מטרות לעניין הגנה על תושבי המדינה מפני תשתיות פטרוכימיות, כמו גם שמירה על בריאות הציבור.

תוך כדי פעילות לנושא הגנת החופים, חשפה יו"ר העמותה כי כמויות גדולות של נפט מסוג קונדנסט מתוכננות להיכנס אל צפון המדינה, דרך יוקנעם ועמק חפר, אל מפרץ חיפה, ואלו יגיעו לזיקוק בבית הזיקוק בחיפה (בז"ן). בנוסף, חשפה כי נמל המפרץ אשר קם במפרץ חיפה, ישרת תעשייה זו , וכי הינו בפועל נמל דלקים. דו"ח אשר נכתב לענין זה הינו "הקונדנסט שבתוך הגז"

לעניין זה, הגישה העמותה עתירה על אישור "מתווה הגז" תוך הסתרת סיכוניו, והסתרת הכמויות האמיתיות של נפט אשר המתווה יזרים אל מדינת ישראל.

בין היתר חשפה קופרמן, כי קונדנסט אשר מגיע ממאגרי הגז, מאוחסן באשקלון בחוות המיכלים של קצ"אא.


פעילות ציבורית[עריכת קוד מקור | עריכה]

אל מול האיומים על בריאות ובטחון הציבור, כמו גם בפגיעה בחופי המדינה, מחתה נציגות העמותה. בין היתר, בכנסת ישראל:

בדיונים בוועדת הכלכלה לעניין מתווה הגז, בוועדת ביקורת המדינה לענייני זיהום האוויר במפרץ חיפה, בוועדת הפנים והגנת הסביבה לענייני החופים, מפרץ חיפה ועוד, בוועדת המשנה של וועדת הפנים והגנת הסביבה לעניין הרחבת התעשייה הפטרוכימית במפרץ חיפה. העמותה התנגדה לתכניות מתאר מסכנות חיים, כגון: תמ"א 37 ח', תמ"א 37 / 2. בנוסף, נציגיה התנגדו לבית הזיקוק החדש "קרקעות הצפון" שעומד לקום במפרץ חיפה, ולתכנית "חיבורי נמל המפרץ".

ביולי 2014, נעצרה חנה קופרמן בהפגנה בלב המפרץ, בה נכחו כ - 300 איש, עת כרזה על הרחבת התעשייה הפטרוכימית במפרץ חיפה. בהפגנה זו נעצרו פעילי סביבה נוספים, והפגנה זו היתה טריגר להקמת "אמהות ואבות מצילים את חיפה והקריות", ארגון שהוא זרוע מטה המאבק בחיפה לעניין הרחבת התעשייה הפטרוכימית.

באוקטובר 2014, הייתה זו חנה קופרמן, אשר עוררה סערה ציבורית בפסטיבל הסרטים בחיפה, כאשר ראש עירית חיפה יונה יהב, איים לשבור לה את המצלמה.

בדצמבר 2014, העמותה הייתה חלוצית בארגון הפגנת המחאה הגדולה ביותר בחיפה - הפגנת הכרמל, "מצילים את חיפה והקריות" בה נעצר ציר מוריה בחיפה. להפגנה הגיעו מעל חמש מאות איש.

מטה המאבק "אמהות ואבות מצילים את חיפה והקריות"[עריכת קוד מקור | עריכה]